Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Nová historická Škoda 706 RTO vyjede v neděli

PRAHA - Pražský dopravní podnik doplnil vozový park retro autobusů o vozidlo Škoda 706 RTO MTZ, které bylo vyrobeno na sklonku roku 1970. Původně jezdilo pod ev.č. 141 na pravidelných linkách MHD v Jihlavě.

Poprvé si jej budou moci prohlédnout cestující v neděli 20. října, kdy bude poprvé vypraven na retrolinku K. Kromě toho bude jezdit i v rámci zážitkové turistiky...


Zbrusu nový historický autobus v Praze (18. října 2024, DPP/Petr Vítů)

Nejnovější přírůstek vozového parku retro autobusů DPP je totožný s vozidly, které v 60. letech 20. století jezdily v pravidelném provozu veřejné dopravy v Praze. V jihlavském dopravním podniku sloužil do roku 1977, kdy byl odstaven. Následně v roce 1978 jej jihlavský dopravní podnik prodal do nedalekého JZD Dolní Cerekev, kde autobus sloužil jako šatna pro zemědělce na poli. V 90. letech autobus zakoupil soukromý majitel, který s ním v Jihlavě výhledově plánoval retro a zážitkové jízdy. V roce 2021 na vozidle nechal provést kompletní generální opravu.

"Záměr na retro jízdy v Jihlavě nevyšel, kompletně zrenovovaný autobus byl nakonec určen na prodej. Toho jsme využili, protože těchto autobusů po generální opravě v téměř bezvadném technickém stavu už mnoho není. Hodil se do našeho záměru doplnit vozový park retro autobusů DPP právě o tento typ. Díky tomu můžeme zatraktivnit provoz na lince K, kromě toho jej plánujeme využívat pro zážitkovou turistiku, kterou chceme po úspěšném vzoru u tramvají rozvíjet také s autobusy, například po stopách některých tehdejších autobusových linek," řekl technický ředitel DP Jan Šurovský.


Již v neděli vyjede na historické lince K (18. října 2024, DPP/Zdeněk Bek)

V dílnách v garáži Hostivař Dopravní podnik hlavního města Prahy na vozidle vyměnil jedno rozměrově nepřesné zadní okno a opatřil jej samolepkami tak, aby vypadalo stejně z přelomu 60. a 70. let 20. století. Nově nese symbolické evidenční číslo 4781, které odpovídá poslední sérii tohoto typu autobusů dodané do pražského dopravního podniku v roce 1968. Jednalo se tehdy o 39 vozidel, která nesla evidenční čísla 4760 - 4799. V rámci vnitropodnikové evidence nese evidenční číslo 9008, nejedná se o evidenční číslo v rámci PID.

"Náš, nový‘ erťák poprvé nasadíme do provozu tuto neděli 20. října na retro lince K. Nahradí na ní kloubovou Karosu ev.č. 6380, kterou naopak plánujeme prodat. Na lince K se bude autobus objevovat pravidelně do konce letošní sezóny, v příštím roce pak opět od března. Zcela určitě bude také součástí slavnostních jízd autobusů u příležitosti 100 let od zahájení pravidelného provozu autobusů v Praze, které si připomeneme o víkendu 21. a 22. června 2025," uzavřel vedoucí jednotky Historická vozidla Petr Malík.


Interiér je zrestaurovaný a dobový (18. října 2024, DPP/Petr Vítů)

Tento typ autobusů vývojově navazoval na vozidla Škoda 706 RO. Takzvané erťáky tvořily základ vozového parku dopravních podniků v 60. letech 20. století. Autobusy 706 RTO jsou symbolem zásadního rozvoje autobusové dopravy v Praze v 60. letech 20. století. Základ autobusů tvořil podvozek Škoda 706 RTO vyráběný v tehdejším národním podniku LIAZ v závodě v Mnichově Hradišti. Motor, který měl uložen nad přední nápravou, byl vznětový řadový šestiválec s přímým vstřikem paliva, vybaven dynamem a spouštěčem PAL Magneton. Objem válců byl 11 781 cm3, výkon 117,6 kW (160 koní), vozidlo dosahovalo maximální rychlosti 66 km/h.

První autobusy Škoda 706 RTO MTZ dopravní podnik zařadil do svého vozového parku a na pravidelné linky v roce 1959, a to celkem 23 vozů ve dvou sériích, původní ev..č. 127 až 151). Poslední sérii 39 vozidel dopravní podnik odebral v roce 1968. Celkem pražský dopravní podnik odebral a provozoval 489 autobusů tohoto typu. Na dodávky tuzemských autobusů 706 RTO navázaly v letech 1973 až 1975 ještě dodávky licenčně vyráběných autobusů Jelcz MEX 272 shodné, a ve své době již velmi zastaralé koncepce. Provoz typové řady vycházející z typu 706 RTO byl ukončen v roce 1979.


Kromě linky K bude jezdit i v rámci zážitkové turistiky (18. října 2024, DPP/Zdeněk Bek)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!