Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Oprava u Masarykova nádraží vyhnala tramvaje

PRAHA - Oprava tramvajové tratě v Dlážděné a Havlíčkově ulici komplikuje provoz v centru Prahy. Výluka odklonila tucet denních tramvajových linek, které až do konce školního roku musí jezdit odklonem.

Kvůli úplné uzavírce ulice není ani zavedena náhradní autobusová doprava, dopravní podnik doporučuje pěší přechod nebo využití metra...


Uchycování nových kolejnic u Masarykova nádraží (květen 2024, DPP/Dominika Brabcová)

Tramvajová trať pochází ještě z roku 1983, kdy na ní proběhla poslední kompletní rekonstrukce, v roce 2003 pak dopravní podnik provedl repanelizaci. "Trať je postavena ještě na velkoplošných BKV panelech. Vzhledem k jejich stáří, ale i celého tramvajového svršku, vlivem intenzity provozu, různých výkopových prací v okolí tratě či dokonce pod ní v průběhu uplynulých 40 let došlo k degradaci i konstrukčních vrstev pod panely. Kromě toho dožily samotné panely a opotřebené jsou i kolejnice. V tomto úseku jsme proto dospěli do stavu, kdy už není z technického či ekonomického hlediska účelné realizovat pouze další repanelizaci, ale musíme celou trať kompletně zrekonstruovat," uvedl vedoucí jednotky Dopravní cesta Miroslav Penc.

V praxi to znamená, že celou původní konstrukci tratě musí dopravní podnik zbourat, zdemontovat, vše odvést a postavit znovu celou konstrukci s použitím moderních technologií. "Zrekonstruovanou trať postavíme na betonové desce s upevněním kolejnic systémem W-tram. Doplníme do ní antivibrační rohože, které do tratě nelze instalovat jindy než při její kompletní rekonstrukci," dodal Penc s tím, že trať bude po rekonstrukci tišší, zlepší se poloměr kolejových oblouků v křižovatce s Hybernskou ulicí, tím pádem i průjezd tramvají a sníží se míra jejich opotřebení. Dopravní podnik také upraví zastávky Masarykovo nádraží, kde vznikne bezpečnější přechod pro chodce. 


Práce na Senovážném náměstí (květen 2024, DPP/Dominika Brabcová)

Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě v Dlážděné a Havlíčkově ulici je od pondělí 29. dubna až do soboty 29. června do ranního výjezdu denních spojů obousměrně přerušen provoz tramvají v oblasti Masarykova nádraží. K úpravě linkového vedení tramvají dochází i s ohledem na probíhající stavební práce na části Libeňského soumostí. Linka číslo 1 je ve směru od Sídliště Petřiny ze zastávky Dělnická odkloněna přes zastávky Ortenovo náměstí a Nádraží Holešovice do obratiště Výstaviště. Linka 3 je ve směru od Modřan a Braníku ze zastávky Jindřišská vedena do zastávky Senovážné náměstí, dále pokračuje jako linka 26 přes zastávku Hlavní nádraží směr Nádraží Hostivař, a opačně u linky číslo 26.

Linka 6 je ve směru od Kubánského náměstí zkrácena do zastávky Karlovo náměstí, dále pokračuje jako linka 14 směr Spořilov a opačně. Linka číslo 7 je v úseku Balabenka - Starý Hloubětín odkloněna přes zastávky Arena Libeň jih, Nádraží Libeň a Podkovářská a linka 12 je ve směru od Sídliště Barrandov ze zastávky Vltavská odkloněna přes zastávky Štvanice, Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Nádraží Vysočany, Kolbenova a Hloubětín do obratiště Lehovec.


Výluka potrvá do konce června (květen 2024, DPP/Dominika Brabcová)

Také linka číslo 15 je ve směru od Kotlářky ze zastávky Masarykovo nádraží v ulici Na Poříčí odkloněna přes zastávky Bílá labuť, Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Bulovka a Ke Stírce do zastávky Kobylisy, v úseku Bílá labuť - Kobylisy je ale v provozu pouze v pracovní dny od 6.00 do 20.00 hodin. Linka 24 je ve směru od Náměstí Bratří Synků ze zastávky Jindřišská odkloněna přes zastávky Senovážné náměstí, Hlavní nádraží, Olšanské náměstí a Flora do obratiště Olšanské hřbitovy. Linka 25 je ve směru od Bílé Hory ze zastávky Vltavská vedena přes zastávky Dělnická a Nádraží Holešovice do obratiště Výstaviště. Linka 27 je ve směru z centra ze zastávky Výstaviště odkloněna přes zastávky Nádraží Holešovice, Dělnická a Maniny na Libeňský most.

Změněny jsou také noční tramvajové linky 91, 92, 94 a 96 a historická tramvajová linka číslo 42. Náhradní dopravu za omezený tramvajový provoz zajišťují tramvajové linky číslo 30 z Březiněveské přes Bulovku, Palmovku, Florenc, Náměstí Republiky, Hradčanskou a Dejvickou na Dědinu, dále linka 34 v trase Vozovna Kobylisy - Kobylisy - Trojská - Výstaviště - Náměstí Republiky - Vltavská - Maniny - Libeňský most a noční linka 90 z Olšanských hřbitovů přes Hlavní nádraží a Lazarskou na Palackého náměstí. Dosavadní linka 31 spojující Vysočanskou s Palmovkou a Spojovací zůstává v provozu. 


U Masarykova nádraží se upraví zastávky (květen 2024, DPP/Dominika Brabcová)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!