Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Pražské metro důstojně oslavilo 50 let provozu

PRAHA - Velkolepě oslavila Praha kulaté výročí provozu pražského metra. Při oslavě padesáti let provozu vyjely na trasu C historické i současné soupravy metra, byl tak prostor pro nostalgii i výhled du budoucna.

Mezi dalšími oblíbenými akcemi, které dopravní podnik při příležitosti výročí metra, byl také Den otevřených dveří v prvním depu Kačerov...


Soupravy metra připravené na výjezd z Kačerova (8. května 2024, DPP/archiv a FB)

Pomyslným vrcholem oslav ve středu 8. května byly jízdy všech čtyř typů souprav, které v pražské podzemce kdy jezdily nebo jezdí. Jako první vyjela v symbolických 9.19 hodin z Kačerova na Florenc historická třívozová souprava ze zahájení provozu metra v roce 1974. Vlaky Ečs během svátečních jízd pendlovaly na nejstarším úseku metra Kačerov - Florenc. V 9.25 hodin se k ní připojila historická pětivozová souprava 81-71 přezdívaná jako černá huba. Ta jezdila z Kačerova až na N8draží Holešovice. 

V 9.30 hodin opět z Kačerova vyjela rekonstruovaná souprava 81-71M, kterou pražský dopravní podnik uvažuje do budoucna zachovat jako historickou pro Muzeum MHD. V jednom čelním voze ev.č. 3138 zůstal původní zabezpečovač, souprava jezdila v úseku Kačerov - Ládví. A v trase z Kačerova až do Letňan pak jezdila souprava M1. Konkrétně šlo o prototypovou soupravu, která se v rámci homologace objevila v metru v červenci 1998 a první cestující přepravila v lednu 2000. Všechny čtyři soupravy v rámci slavnostních jízd jezdily až do 16.00 hodin. 


Necelé tři minuty zbývají do výjezdu soupravy Ečs (8. května 2024, DPP/archiv a FB)

Akci kromě jiného předcházel také mimořádný Den otevřených dveří v depu Kačerov. V sobotu 4. května tak mohli zájemci od 10.00 do 16.00 hodin navštívit nejstarší areál depa metra. Program nabídl návštěvníkům přehlídku současné techniky, historických vozidel a nahlédnutí do zázemí a technických prostor podniku, které jsou běžně veřejnosti nepřístupné. V hlavní budově ve vestibulu byla velkým lákadlem prezentace systému dispečerského řízení dopravy metra, která bude vůbec poprvé k vidění na dni otevřených dveří. Zpřístupněné byly i soupravy metra a bylo možné nahlédnout také pod soupravu metra typu M1.

Fanoušky dopravy přilákala možnost nahlédnout do takzvaného malého depa Kačerov, kde byly k vidění lokomotivy, lokotraktory, motorová univerzální vozidla a speciální vozidla pro potřeby údržby a oprav železniční infrastruktury v síti metra. Na místě byla také možnost prohlédnout pohotovostní vozy jako například ukázka vozidel Iveco Daily pro pohotovost Metro, která jsou využívána k odstraňování mimořádných událostí v provozu metra, jako je řešení havarijních stavů čerpadel a instalatérských poruch, řešení havarijních stavů zámečnického charakteru, dále speciální vyprošťovací jeřáb Volvo FMX, využíván k odstraňování mimořádných událostí, zejména dopravních nehod tramvají a vozidel v síti MHD a manipulacím s nimi.


Den otevřených dveří v depu metra na Kačerově (4. května 2024, DPP/archiv a FB)

Historicky první depo pro vlaky pražského metra bylo postaveno právě na Kačerově. Do provozu bylo uvedeno spolu se zahájením provozu na prvním provozním úseku linky C v roce 1974. Primárně slouží depo Kačerov k vypravování vlaků na linku C, avšak od roku 1978, kdy byla zprovozněna první provozní část linky A, do roku 1985, kdy bylo do provozu uvedeno depo Hostivař, vypravovalo i vlaky na linku A. Obdobně tomu bylo i v případě linky B, kdy od roku 1985, kdy byl do provozu uveden první provozní úsek této linky, do roku 1994, kdy bylo zprovozněno depo Zličín, vypravovalo vlaky i na linku B.

Depo je spojeno vlečkou se železniční stanicí Praha-Krč, což je jediné spojení mezi pražským metrem a běžnou železniční sítí. Deponovací kapacita depa je v současnosti přibližně 37 vlaků metra. V hale depa je instalováno celkem 22 kolejí. Z toho je 15 kolejí o délce 210 metrů určených pro remizování a provozní ošetření, dále 2 koleje pro strojní mytí vlaků a ruční mytí interiéru jednotlivých vozů a 5 správkových kolejí pro provádění velkých oprav. 

Čtěte také...
Metro jezdí 50 let, DP připravil bohatý program (vydáno 29. dubna 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na vystavené soupravy typu M1 (4. května 2024, DPP/archiv a FB)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!