Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Tramvaje opět jezdí na část Libeňského mostu

PRAHA - Na část Libeňského mostu již více než týden jezdí opět tramvaje. Ve směru od Holešovic končí v zastávce Libeňský most, odkud mohou cestující pokračovat pěšky a nebo mohou využít náhradní autobus.

Otázka termínu obnovení provozu přes celé soumostí Libeňského mostu nyní není aktuální, na jaře bude zahájena demolice inundačního mostu...


Přejezd průjezdu tramvají za kontroly pracovníků DP  (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Dopravní podnik hlavního města Prahy částečně obnovil provoz na Libeňský most. Lednová uzavírka totiž byla v průběhu měsíce omezena jen na inundační most, tedy konstrukci mostu mezi zastávkami Libeňský most a Palmovka. "Na základě provedených geodetických měření obloukové konstrukce a monitoringu kloubů ve vrcholu oblouku byl z bezpečnostních důvodů uzavřen inundační most X656 Libeňského soumostí. Jedná se o samostatný oblouk na Rohanském ostrově," uvedla krátce po uzavření tisková mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy Barbora Lišková.

Na základě toho pak pro zlepšení dopravní obslužnosti přistoupil dopravní podnik k tomu, že tramvaje mohou ve směru od Holešovic dojet až na zastávku Libeňský most. "Umožní to dočasný kolejový přejezd Californien. Do 25. března do skončení denního provozu sem budou zajíždět linky číslo 1 a 27. Omezený provoz tramvají v tomto úseku zůstane zachován i po tomto termínu do odvolání," uvedla Aneta Řehková, tisková mluvčí pražského dopravního podniku s tím, že vzhledem na další stavební práce v Praze dojde od 26. března k další úpravě linkového vedení tramvají.


Dočasná úvraťová konečná Libeňský most (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Na Libeňský most je tak vedena tramvajová linka číslo 1 ve směru od Petřin a linka číslo 27 ve směru z Libuše. Na obě linky jsou nasazovány obousměrné tramvaje typu KT8D5. Společně s těmito změnami pak došlo také k dalším úpravám linek. Linka číslo 6 je ve směru z Výstaviště odkloněna přes Trojskou do Kobylis, linka číslo 14 je odkloněna z Bílé labutě přes Florenc, Palmovku a Nádraží Libeň na Lehovec a linka číslo 25 je z Dělnické odkloněna přes Nádraží Holešovice na Výstaviště.

Noční linka 94 je rozdělena na dvě samostatné trasy, kdy z Lehovce spoje končí na Palmovce a ze Slivence je linka odkloněna na Výstaviště. Mezi Vysočanskou, Palmovkou a Spojovací je pak vedena zvláštní tramvajová linka 31 nahrazující částečně provoz linky 1.


Přestupní zastávka Libeňský most (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"Zhruba šestisetmetrový úsek mezi tramvajovou zastávkou Libeňský most a stanicí metra či zastávkou Palmovka mohou cestující přejít pěšky nebo využít náhradní autobusovou dopravu X25, která jezdí v úseku Palmovka - Libeňský most v denním provozu," dodala Aneta Řehková. Trasa linky vede z Palmovky přes Libeňské doky na Libeňský most, odkud se vrací zpět přes Štorchovu, Libeňské doky a Divadlo pod Palmovkou zpět na Palmovku. V oblasti zastávky Libeňské most linka zastavuje na dvou zastávkách tak, aby byl přestup na tramvaj a opačně co nejkomfortnější. 

Linka X25 jezdí ve špičkách pracovních dnů v intervalu 4 minut, mimo špičku v intervalech 5 minut, o víkendech a svátcích pak ve špičce v intervalu 7 minut a mimo špičku v intervalu 8 minut. V nočním provozu je pak zavedena náhradní autobusová doprava linkou X94, která jezdí z Palmovky přes Libeňský most do zastávky Tusarova. Linka jezdí v klasických intervalech 30 minut s tím, že na obou koncích by měly spoje navazovat na tramvajovou linku číslo 94. 


Inundační most je znatelně pohnutý (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Když byl z minuty na minutu v ve čtvrtek 11. ledna odpoledne uzavřen Libeňský most, nastaly v oblasti Holešovic a Palmovky velké dopravní komplikace. Libeňský most byl totiž uzavřen celý, a to jak pro tramvaje, tak i pro osobní automobily, pěší i cyklisty. Na místě musela následně dohlížet policie. "Důvodem okamžitého uzavření byly zjištěné technické závady, vyvolané pravděpodobně silnými mrazy," vysvětlovala náhlost uzavírky v polovině ledna Barbora Lišková. V následujících dnech pak došlo k upřesnění uzavírky pouze na inundační most. 

Čtěte také...
Tramvaje se na Libeňský most jen tak nevrátí (vydáno 16. ledna 2024)
  (zdroj: wwx.vlcoun.cz)


Ani trať na Libeňském mostě není v dobré kondici (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Rada monitoringu, která na základě pověření Technické správy komunikací hlavního města Prahy provádí měření, doporučuje přistoupit k demolici v současné době uzavřené části Libeňského soumostí a dále se nezabývat žádnou z variant podepření inundačního mostu. "A to zejména vzhledem k nevýhodnosti řešení, jak z časového, tak finančního hlediska, kdy se předpokládaná doba realizace podepření pohybuje v řádech několika měsíců a náklady jsou ve stovkách milionů," uvedla následně koncem ledna tisková mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková s tím, že předpokládaný termín zahájení demolice je v jarních měsících 2024. Dopravní podnik již zahájil odstraňování tramvajových kolejí. 

Prohlídkou inundačního mostu X656 bylo potvrzeno, že konstrukční systém mostu není funkční. Obsahuje zásadní závady, není možné predikovat jeho další chování a není zajištěna jeho bezpečnost. Pokud by došlo k náhlému kolapsu konstrukce, tak může dojít k významným škodám v jeho bezprostředním okolí s dopadem i na blízké stavby. Konstrukce oblouku mostu X656 je také přímo propojená s navazujícími rámovými stojkami, které jsou podepřeny i na oblouku. Při případném kolapsu obloukové konstrukce by mohlo dojít i ke kolapsu navazujících konstrukcí.


Autobus náhradní dopravy X25 s inundačním mostem (17. února 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!