Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Trolejbusová linka číslo 58 zahájí ostrý provoz

PRAHA - Do ostrého provozu vyjedou ve čtvrtek 1. února trolejbusy na lince číslo 58. Ta plnohodnotně nahradí stávající autobusovou linku číslo 140. Současně s tím končí také testovací provoz trolejbusů SOR TNS 18.

Ještě dva až tři týdny bude možné na lince 58 zahlédnout i autobus, a to ve špičkách nebo večer, kdy dané vozy přejíždí na noční linku 911...


Linka číslo 58 vyjíždí do ostrého provozu (2023, Pražská integrovaná doprava)

Rozsah provoz ani trasa linky se nemění. Ve srovnání s autobusovou linkou číslo 140 je u trolejbusové linky číslo 58 rozdíl pouze v umístění nástupní zastávky Palmovka, která není v autobusovém terminálu, ale v Zenklově ulici ve směru k Libeňskému zámku, a je stejná pro tramvaje i trolejbusy, což cestujícím usnadní přestup. Trolejbusová linka číslo 58 má oproti autobusové lince 140 navíc zastávku Libeňský zámek ve směru na Prosek společnou pro tramvaje i trolejbusy. Trasa i zastávky trolejbusové linky číslo 58 v úsecích Kundratka - Miškovice a v opačném směru Miškovice - Palmovka zůstávají stejné, jako u dosavadní autobusové linky číslo 140.

"V následujících zhruba dvou až třech týdnech bude provoz na trolejbusové lince číslo 58 ještě smíšený. Primárně na ni budeme nasazovat všechny provozuschopné trolejbusy SOR TNS 18, nicméně ve špičkách nebo na večerní spoje, které po půlnoci pokračují jako noční linka číslo 911, budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením jako linka číslo 58," upozornil Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy.


Na lince bude možné spatřit v rámci testů také tříčlánkové vozy (2023, DPP/archiv)

Dopravní podnik hlavního města Prahy má v současné době k dispozici sedm kloubových trolejbusů SOR TNS 18, které může vypravovat do standardního rutinního provozu. "U zbylých osmi vozidel očekáváme od výrobce v nejbližších dnech co nejrychlejší dokončení servisních a administrativních úkonů, abychom mohli postupně podíl trolejbusů na lince číslo 58 dále navýšit. Doufáme, že po skončení pražských jarních prázdnin a obnovení plného provozu v pražské MHD, tedy od 19. února už budeme moct na linku číslo 58 nasazovat výlučně bateriové trolejbusy. To nám naopak umožní vyřadit nejstarší kloubové naftové autobusy, z nichž mnohým bude letos 15 let, což je podle Standardů kvality PID maximální povolené stáří autobusů v pražské MHD," dodal Barchánek. 

Elektrifikace autobusových linek je jedním z opatření, kterým hlavní město naplňuje Klimatický plán, v rámci kterého se zavázalo ke snižování emisí. "Společně se zlepšením životního prostředí ve městě přináší trolejbusy také větší pohodlí cestujícím, neboť jejich chod je podstatně tišší a jízda plynulejší, než je tomu u dieselových autobusů. Městská hromadná doprava je nejvyužívanějším a nejefektivnějším způsobem přepravy v Praze a v její podpoře tedy budeme pokračovat i nadále," uvedl Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy.


Linka číslo 58 plně nahradí autobusovou linku 140 (2023, Pražská integrovaná doprava)

Dopravní podnik hlavního města Prahy si všech 15 bateriových kloubových trolejbusů SOR TNS 18 určených pro linku číslo 58 převzal na konci roku 2023 s výhradami, protože vozidla vykazovala dílčí závady či nedodělky a neměla některé průkazy způsobilosti, či další nezbytnou dokumentaci. "Po dobu několika dalších dní se na lince číslo 58 v úseku Palmovka - Trutnovská nad rámec jízdního řádu budou ještě objevovat také až dva velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda-Solaris 24m, které v rámci procesu homologace tohoto typu vozidla pro pravidelný provoz v ČR musí najezdit předepsaný souhrn 15 tisíc kilometrů s cestujícími," informovala tisková mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. 

V následujících měsících bude díky dokončené infrastruktuře také zahájen provoz další trolejbusové linky číslo 59, která plně nahradí autobusovou linku číslo 119 spojující Nádraží Veleslavín s letištěm. Pro provoz na této lince jsou plánovány právě zmínění tříčlánkové trolejbusy Škoda-Solaris 24m, které se budou ještě testovat na části trasy linky číslo 58. 

Stáhněte si...
- Kompletní starý jízdní řád linky číslo 140 si stáhněte zde
- Kompletní starý jízdní řád linky číslo 58 si stáhněte zde.
- Kompletní nový jízdní řád linky číslo 58 si stáhněte zde
  (zdroj: www.dpp.cz)


Změní se jen nástupní zastávka na Palmovce (2023, Pražská integrovaná doprava)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!