Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nejdelší trolejbus v ČR sveze cestující v březnu

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy společně s výrobci představil na veletrhu Czechbus nový tříčlánkový parciální trolejbus. Ten by měl od března příštího roku začít jezdit na lince číslo 59 na pražské Letiště.

/CZECHBUS 2023/ Pro linku, která nahradí stávající autobusovou linku číslo 119 z Nádraží Veleslavín, objednal DP celkem dvacet těchto trolejbusů...


Pohled na nejdelší trolejbus na Czechbusu (21. listopadu 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Cestující využívající veřejnou dopravu na či z Letiště Václava Havla Praha již brzy čeká velká změna. Dopravní podnik hlavního města Prahy a Škoda Group v konsorciu s polským výrobcem Solaris Bus & Coach na veletrhu Czechbus 2023 v pražských Letňanech minulý týden představily dlouho očekávaný tříčlánkový, téměř 25metrový bateriový trolejbus Škoda - Solaris 24m. Dopravní podnik objednal 20 těchto vozidel pro linku v úseku Nádraží Veleslavín - Letiště Praha, která se po dokončení elektrifikace změní z autobusové linky číslo 119 na trolejbusovou linku číslo 59. Škoda - Solaris 24m budou vůbec nejdelšími trolejbusy využívanými v MHD v ČR. DPP se stane jejich prvním českým provozovatelem, Praha pak prvním městem v ČR, kde budou jezdit. 

"Není to jen další typ vozidla a rozšířené portfolio, je to i symbol změny v úrovni a kapacitě cestování. A obavy nejsou nutné ani u řidičů samotných trolejbusů ani těch kolemjedoucích. Tříčlánkový trolejbus se i přes svoji délku ovládá velmi dobře, jeho řízení a manévrování je srovnatelné s běžnými kloubovými trolejbusy. V neposlední řadě máme možnost podílet se na znovuzavádění trolejbusové dopravy do pražských ulic, což nás doopravdy těší," uvedl Radek Svoboda, Managing Director Components & Bus Mobility ve Škoda Group.


První cestující sveze pravděpodobně v březnu (21. listopadu 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Nové tříčlánkové trolejbusy přinesou Praze a na linku mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Praha několik vylepšení ve srovnání se stávajícím stavem, kdy na ní jezdí kloubové naftové autobusy. "V první řadě výměnou stávajících autobusů za velkokapacitní trolejbusy navýšíme na lince přepravní kapacitu minimálně o čtvrtinu až 30%. Zvýšíme tím pohodlí pro cestující, kteří budou mít také více prostoru pro svá zavazadla. Dalšími pozitivy zejména pro životní prostředí bude úspora zhruba 690 tisíc litrů nafty a současně snížení emisí CO2 o zhruba 1850 tun, v obou případech na roční bázi," uvedl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib s tím, že preferovaným výhledovým řešením je samozřejmě i nadále vybudování železničního spojení na pražské letiště.

Autobusová linka číslo 119 je po lince číslo 140 teprve druhá v pořadí, kde se připravuje zavedení moderních bateriových trolejbusů s kombinací provozu částečně pod trolejí a částečně na baterie. Kromě nich má pražský dopravní podnik v různé fázi projektové přípravy dalších 13 městských autobusových linek a ve spolupráci se Středočeským krajem i první příměstskou, které se postupně do roku 2030 změní na trolejbusové. "Po více než 50 letech od ukončení provozu skutečně vracíme do Prahy trolejbusy," dodal Hřib.


Moderní interiér nového trolejbusu pro Prahu (21. listopadu 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

"Nesmírně nás těší, že u tohoto elektrifikačního projektu vše postupuje podle harmonogramu. Výstavba infrastruktury v garáži Řepy a trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha se dostává do finální fáze s plánovaným dokončením na konci února příštího roku. Pevně věřím, že se výrobci i nám podaří získat všechna nezbytná povolení, abychom jej na přelomu listopadu a prosince mohli poprvé vypravit, zatím na již dokončenou trolejbusovou trať z Palmovky do Čakovic a Miškovic a zahájit tak první etapu homologace vozidla. Nejdříve bez cestujících, během které je nutné najezdit 5 tisíc kilometrů," uvedl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski. 

Po dosažení této mety se vozidlem budou moct svézt první cestující. Začne totiž druhá etapa homologace - provoz vozidla s cestujícími, kdy je nutné najezdit až 15 tisíc kilometrů. "Abychom to vše stihli, v lednu předpokládáme nasazení také druhého vozidla. Pokud vše dopadne podle plánu, v polovině února bychom si měli převzít všech 20 trolejbusů a následně v průběhu března 2024 zahájit jejich provoz již na lince číslo 59 na letiště," dodal Witowski.


Interiér je uzpůsoben i pro přepravu zavazadel (21. listopadu 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Dopravní podnik hlavního města Prahy si od konsorcia Škoda Group a Solaris Bus & Coach objednal celkem 20 tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda - Solaris 24m v celkové hodnotě 620 milionů korun. Se svou délkou 24,7 metrů se stanou vůbec nejdelšími trolejbusy provozovanými v České republice. Vozidlo pojme až 179 cestujících, z toho 54 sedících. Pětidvéřová konstrukce urychlí výměnu cestujících a umožní pohodlný pohyb pasažérů se zavazadly. Chybět nebude ani plnohodnotný odbavovací a informační systém s bezhotovostním prodejem jízdenek a automatickým počítáním cestujících, výkonná klimatizace nebo komplexní monitorovací systém s kamerami v interiéru i exteriéru, které mimo jiné zajistí řidiči dostatečný přehled o situaci okolo vozidla.

Projekt elektrifikace linky číslo 119 je zařazen do mezinárodního projektu EBRT2030 v rámci vědecko-výzkumného programu Horizon Europe. V současné době má Praha ze všech měst v České republice, kde jezdí trolejbusy, nejmenší trolejbusovou síť. "Pokud se nám povede zrealizovat všechny rozpracované projekty, bude mít trolejbusová síť v Praze téměř 100 kilometrů a bude pravděpodobně nejdelší v České republice," doplnil závěrem Zdeněk Hřib. 


Nejdelší trolejbus bude jezdit na lince číslo 59 (21. listopadu 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!