Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Revitalizace stanice Jiřího z Poděbrad skončila

PRAHA - Revitalizovaná stanice metra Jiřího z Poděbrad na trase A po devíti měsících slouží znovu cestujícím. Ve čtvrtek dopoledne byla po náročné opravě v hodnotě 800 milionů korun uvedena do zkušebního provozu.

Kromě nových eskalátorů či nových a energeticky úsporných svítidel se tady cestující setkají také s novými prvky inovovaného informačního systému...


Pohled do zmodernizované stanice metra (2. listopadu 2023, DPP/Petr Hejna)

Soupravy metra opět zastavují ve stanici metra Jiřího z Poděbrad. Za rekordně krátkou dobu necelých deseti měsíců se ve druhé nejhlubší stanici pražského metra podařilo vyměnit eskalátory, zrekonstruovat eskalátorový tunel i vestibul a provést kompletní revitalizaci nástupiště. Kromě nových eskalátorů, osvětlení, podhledů, kamenných obkladů na nástupišti dostala stanice také nový navigační systém a signál LTE i 5G. Díky tomu je pražské metro již skutečně kompletně pokryto oběma sítěmi. V dalších měsících bude ve stanici pokračovat výstavba výtahů, jejich zprovoznění dopravní podnik očekává na přelomu jara a léta příštího roku.

Stavební práce na projektu kompletní revitalizace stanice metra Jiřího z Poděbrad odstartovaly 1. září 2021. Od začátku probíhaly ve dvou paralelních etapách. První zahrnovala práce prováděné hornickým způsobem, tedy hloubení těžní jámy, ražby šachet pro obě dvojice výtahů, ražby přestupní chodby, která bude oba výtahy spojovat, jakož i ražby šachty pro únikové schodiště. Druhá etapa stavebních prací, probíhající ze začátku zejména v neveřejné části stanice a v částečných záborech na nástupišti a ve vestibulu, zahrnovala kompletní revitalizaci stanice. V rámci ní se podařilo v technickém zázemí stanice kompletně vyměnit například veškerou původní vzduchotechniku, kilometry kabelových rozvodů, osvětlení nebo eliminovat průsaky.


Takřka novotou zářící stanice Jiřího z Poděbrad (2. listopadu 2023, DPP/Petr Hejna)

Od 14. ledna letošního roku, kdy byla stanice Jiřího z Poděbrad na nezbytně dlouhou dobu pro cestující uzavřena, se revitalizace rozšířila do eskalátorového tunelu, do všech veřejných částí vestibulu a na nástupiště. I v těchto částech stanice se podařilo eliminovat veškeré průsaky, kompletně vyměnit další kilometry kabelového vedení, odstranit původní sovětské staniční eskalátory včetně strojovny a nainstalovat nové, energeticky úsporné, jakož i repasovat eskalátory vedoucí z vestibulu na povrch. Nepůvodní zářivky v celém rozsahu stanice nahradilo úsporné LED osvětlení, které je opět zabudováno do podhledů, jako tomu bylo při otevření této stanice v roce 1980. Kompletně nové jsou kamenné obklady na nástupišti. Dopravní podnik nechal opravit také poškozenou dlažbu, obklady ve vestibulu nebo ikonické hliníkové obklady. Vyměněny jsou také lamelové podhledy ve vestibulu, obložení obchodních vybaveností, hliníkové obklady v eskalátorovém tunelu prošly repasí.

"Dnešním dnem můžeme definitivně prohlásit všechny stanice pražského metra za plně pokryté mobilním signálem 5G i LTE. Více než 40 let po svém zprovoznění se stanice Jiřího z Poděbrad dočkala také kompletní revitalizace. Je první zrekonstruovanou stanicí na druhém úseku trasy A, v dalších budeme postupně s rekonstrukcí pokračovat, na konci příštího roku přijde na řadu stanice metra Flora. Za necelých osm měsíců bude také Jiřího z Poděbrad první bezbariérově zpřístupněnou stanicí na území Prahy 3," zdůraznil první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib. 


Vyměněny byly také původní sovětské eskalátory (2. listopadu 2023, DPP/Petr Hejna)

"Stanice metra Jiřího z Poděbrad je významnou branou na Prahu 3. Proto jsme rádi, že se její rekonstrukci podařilo dokončit v řádném termínu a cestující ji mohou opět využívat. Rekonstrukce také podtrhla jedinečný interiér stanice, díky jehož vysoké estetické hodnotě je pražské metro považováno za jedno z nejhezčích v Evropě. Těšíme se, že na opravu stanice již brzy naváže celková revitalizace náměstí, kam přibude zeleň, a kam si lidé s ještě větší oblibou zajdou na trhy, na schůzku nebo třeba jen tak posedět," doplnil starosta městské části Praha 3 Michal Vronský.

Cestujícím slouží pilotní provoz nového navigačního systému

Stanice Jiřího z Poděbrad je po Palmovce druhou stanicí, kde byly instalovány nové prvky navigačního a informačního systému. Oproti dosavadnímu bílému pozadí se navigační systému vrátil zpět k černé. "Oproti Palmovce přibyl do základního rozcestníku s názvy konečných stanic metra hned zkraje nástupiště údaj, kterým směrem se nachází centrum. Novým užitečným pomocníkem jsou také vertikální seznamy stanic metra relevantní pro daný směr hned u prvního průchodu ze střední lodě od eskalátorů k jednotlivým nástupištím. I ve stanici Jiřího z Poděbrad se jedná o pilotní projekt, který poslouží k doladění výsledného systému pro celou Prahu," vysvětlili ředitel ROPIDu Petr Tomčík.


Nechybělo ani tentokrát stříhání pásky (2. listopadu 2023, DPP/Petr Hejna)

Revitalizace stanice Jiřího z Poděbrad spojena s výstavbou výtahů, a rekonstrukce stropní desky včetně vestibulu stanice Florenc C jsou dva největší a časově nejnáročnější investiční projekty dopravního podniku. Nejde však o poslední. "Běží veřejná zakázka na zhotovitele stavby výtahu ve stanici Radlická, kterou plánujeme zahájit na jaře příštího roku. Připravujeme veřejnou zakázku na zhotovitele rekonstrukce stanice Českomoravská, kterou chceme vypsat ještě letos, abychom v ideálním případě po skončení mistrovství světa v ledním hokeji v červnu příštího roku mohli zahájit samotnou stavbu. Třetí stanicí, kde bychom rádi na konci příštího roku zahájili stavbu, bude Flora. Ta bude svým rozsahem ještě větší než Jiřího z Poděbrad, protože zde kromě kompletní revitalizace plánujeme také rekonstrukci měnírny," řekl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.

Zvládnout za necelých deset měsíců kompletní rekonstrukci jak stavební, tak technologické části stanice se na počátku jevilo jako velmi ambiciózní úkol. "Jsme proto hrdí, že naše zkušené týmy, které měly práce na starosti, se s tímto úkolem úspěšně vypořádaly. Pokračovat nyní budeme v druhé části zakázky, tedy ve zbudování bezbariérového zpřístupnění stanice. Dílo bylo úspěšně vyraženo a nyní pracujeme na betonážích definitivního ostění," uzavřel Martin Bašár za sdružení Společnost Jiřího z Poděbrad - STRABAG a AŽD Praha. Náklady na celou rekonstrukci stanice byly na 800 milionů korun, projekt je spolufinancován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR částkou necelých 85 milionů korun. 


Stanice je vybavena novým navigačním systémem (2. listopadu 2023, DPP/Petr Hejna)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!