Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Další boom v Praze: Tramvaje vyjely na Dědinu

PRAHA - Tramvaje začaly využívat další zbrusu novou trať. Linky číslo 20 a 26 jsou prodlouženy a ve směru z centra nově pokračují z Divoké Šárky po nové trati dlouhé přes 2,2 kilometru na nové obratiště Dědina. 

V letošním roce je to již třetí tramvajová trať, kterou se podařilo zprovoznit. Současně s tím došlo k redukci autobusové dopravy v oblasti...


Jedna z prvních tramvají sjíždějící z Dědiny (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

Dopravní podnik hlavního města Prahyv neděli odpoledne slavnostně uvedl do provozu další tramvajovou trať Divoká Šárka - Dědina. Její výstavbou se podařilo naplnit více než čtyřicetileté plány hlavního města Prahy. Nachází se na ní pět párů zastávek a je zakončena smyčkou Dědina. Od pondělí 23. října pak po nové tramvajové trati začaly jezdit pravidelné spoje na tramvajových linkách číslo 20 a 26. Obyvatelé rezidenční oblasti díky tomu získají přímé, kapacitnější a lokálně bezemisní spojení do centra své městské části i samotné Prahy. Zhotovitelem stavby byla společnost Subterra. Předpokládané náklady výstavby tratě činí 839,5 milionů korun, část z nich pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2.

"Divoká Šárka - Dědina je poslední, ale také nejdelší a nejsložitější nová tramvajová trať, kterou jsme letos v Praze otevřeli. Její výstavbou jsme splnili jeden z dluhů Prahy, trať zde byla totiž plánovaná už od poloviny 70. let minulého století jako dopravní obsluha sídliště Na Dědině a v územním plánu je zanesena od roku 1986. Nová trať bude sloužit nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale celé rezidenční oblasti, včetně nové bytové zástavby u Drnovské ulice. Umožnila také redukci autobusové dopravy v oblasti," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.


Tradiční a oblíbené symbolické stříhání pásky (22. října 2023, DPP/Petr Hejna)

Zprovoznění nové tratě na Dědinu je dobrou zprávou také pro životní prostředí Prahy. "Postupným rozšiřováním lokálně bezemisní veřejné dopravy a nahrazováním naftových autobusových spojů přispíváme k naplňování Klimatického plánu hlavního města Prahy. Dalším příspěvkem již brzy bude náhrada naftových autobusů za bateriové trolejbusy na lince na letiště. Další skvělou zprávou je plánovaná výsadba 176 stromů a bezmála 8,5 tisíce keřů, byť část z nich bude v následujících týdnech realizována," dodala Jana Komrsková, náměstkyně primátora pro oblast životního prostředí.

"Výstavba tramvajové tratě na Dědinu byla velice náročná. Chtěl bych ale poděkovat zejména obyvatelům Dědiny za jejich shovívavost a pochopení v průběhu celé výstavby. Velice dobře si uvědomuji, jak to pro ně bylo náročné. A zároveň je prosím ještě o trpělivost v průběhu dokončovacích prací. Věřím ale, že jim nová tramvajová trať přinese nejen zrychlení, ale také mnohem větší komfort v dopravě. Vedle toho nepolevíme v tlaku na rychlou výstavbu parkovacího domu, který by měl částečně nahradit úbytek parkovacích míst," doplnil pak starosta Prahy 6 Jakub Stárek.


Tramvaj s cílem Nová trať Divoká Šárka - Dědina (22. října 2023, DPP/Petr Hejna)

Faktická příprava této tratě trvala přes 12 let, doba od zahájení stavby do zahájení provozu 16 měsíců. "Důležité je, že stavba proběhla opravdu mimořádně rychle, vždyť podobné projekty v zahraničí, například v Berlíně se staví o mnoho let déle. Pro nás je prioritou zahájit provoz co nejdříve, i když nejsou dokončené všechny části stavby a jejich dokončování bude ještě nějaký čas probíhat. Současně bych na tomto místě rád poděkoval za spolufinancování této důležité stavby z dotací Evropské unie z Operačního programu Doprava 2,okomentoval pak Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP - Povrch.

„Tím, že jde o zastavěné území, byly kladeny vysoké nároky na zachování jeho obslužnosti a na minimalizaci dopadů na životní prostředí. Ta byla jednou z našich priorit," doplnil za společnost Subterra člen představenstva a obchodní ředitel Jiří Tesař. Ve smyčce na Dědině tramvaje nebudou končit navždy. V červenci pražští radní uložili dopravnímu podniku úkol, aby začal projekčně připravovat prodloužení tratě z Dědiny k budoucímu dopravnímu terminálu Dlouhá Míle u budoucí zastávky železnice na letiště. Připravuje se také tramvajová trať do Suchdola a prověřuje se možnosti výstavby tratě, která by propojila Prahu 6, Troju a Prahu 8, tři městské části, které doposud nemají přímé kapacitní spojení MHD.


Pohled na tramvaj K2 ve smyčce Dědina (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

"Letos jsme v Praze zprovoznili tři tramvajové tratě o celkové délce téměř přesně pět kilometrů, což je za uplynulých dvacet let zatím největší porce od zprovoznění tramvajové tratě na Barrandov v roce 2003. Je to v součtu dokonce více, než zmiňovaná trať Hlubočepy - Sídliště Barrandov. Všechny tři tratě nevznikaly lehce, stavebně zejména nejnovější na Dědinu byla pověstným prubířským kamenem realizována navíc ve velmi úzké koordinaci s výstavou nové trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha. Příští rok nás nicméně čeká zahájení násobně náročnějšího projektu, a to výstavba nové tramvajové tratě v absolutním centru Prahy - na Václavském náměstí, doplnil pak závěrem generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Od pondělí 23. října došlo v souvislosti se zahájením provozu na nové trati k prodloužení linek číslo 20 a 26, které z Divoké Šárky pokračují přes nové zastávky Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině a Ciolkovského na obratiště Dědina. Na Dědinu obě linky jezdí denně, v noci bude oblast zatím obsluhována autobusovou linkou číslo 910 a noční linka 91 tedy nadále končí na Divoké Šárce. Naopak autobusové linka číslo 108 je zkrácena do trasy Dejvická - Divoká Šárka a linka číslo 225 jezdí nově z Velké Ohrady jen na Sídliště Na Dědině. Zastávka Dlouhá Míle je přejmenována na Dědina.


Provoz v první den zajišťovaly zvláštní vozy (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!