Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Další boom v Praze: Tramvaje vyjely na Dědinu

PRAHA - Tramvaje začaly využívat další zbrusu novou trať. Linky číslo 20 a 26 jsou prodlouženy a ve směru z centra nově pokračují z Divoké Šárky po nové trati dlouhé přes 2,2 kilometru na nové obratiště Dědina. 

V letošním roce je to již třetí tramvajová trať, kterou se podařilo zprovoznit. Současně s tím došlo k redukci autobusové dopravy v oblasti...


Jedna z prvních tramvají sjíždějící z Dědiny (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

Dopravní podnik hlavního města Prahyv neděli odpoledne slavnostně uvedl do provozu další tramvajovou trať Divoká Šárka - Dědina. Její výstavbou se podařilo naplnit více než čtyřicetileté plány hlavního města Prahy. Nachází se na ní pět párů zastávek a je zakončena smyčkou Dědina. Od pondělí 23. října pak po nové tramvajové trati začaly jezdit pravidelné spoje na tramvajových linkách číslo 20 a 26. Obyvatelé rezidenční oblasti díky tomu získají přímé, kapacitnější a lokálně bezemisní spojení do centra své městské části i samotné Prahy. Zhotovitelem stavby byla společnost Subterra. Předpokládané náklady výstavby tratě činí 839,5 milionů korun, část z nich pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2.

"Divoká Šárka - Dědina je poslední, ale také nejdelší a nejsložitější nová tramvajová trať, kterou jsme letos v Praze otevřeli. Její výstavbou jsme splnili jeden z dluhů Prahy, trať zde byla totiž plánovaná už od poloviny 70. let minulého století jako dopravní obsluha sídliště Na Dědině a v územním plánu je zanesena od roku 1986. Nová trať bude sloužit nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale celé rezidenční oblasti, včetně nové bytové zástavby u Drnovské ulice. Umožnila také redukci autobusové dopravy v oblasti," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.


Tradiční a oblíbené symbolické stříhání pásky (22. října 2023, DPP/Petr Hejna)

Zprovoznění nové tratě na Dědinu je dobrou zprávou také pro životní prostředí Prahy. "Postupným rozšiřováním lokálně bezemisní veřejné dopravy a nahrazováním naftových autobusových spojů přispíváme k naplňování Klimatického plánu hlavního města Prahy. Dalším příspěvkem již brzy bude náhrada naftových autobusů za bateriové trolejbusy na lince na letiště. Další skvělou zprávou je plánovaná výsadba 176 stromů a bezmála 8,5 tisíce keřů, byť část z nich bude v následujících týdnech realizována," dodala Jana Komrsková, náměstkyně primátora pro oblast životního prostředí.

"Výstavba tramvajové tratě na Dědinu byla velice náročná. Chtěl bych ale poděkovat zejména obyvatelům Dědiny za jejich shovívavost a pochopení v průběhu celé výstavby. Velice dobře si uvědomuji, jak to pro ně bylo náročné. A zároveň je prosím ještě o trpělivost v průběhu dokončovacích prací. Věřím ale, že jim nová tramvajová trať přinese nejen zrychlení, ale také mnohem větší komfort v dopravě. Vedle toho nepolevíme v tlaku na rychlou výstavbu parkovacího domu, který by měl částečně nahradit úbytek parkovacích míst," doplnil pak starosta Prahy 6 Jakub Stárek.


Tramvaj s cílem Nová trať Divoká Šárka - Dědina (22. října 2023, DPP/Petr Hejna)

Faktická příprava této tratě trvala přes 12 let, doba od zahájení stavby do zahájení provozu 16 měsíců. "Důležité je, že stavba proběhla opravdu mimořádně rychle, vždyť podobné projekty v zahraničí, například v Berlíně se staví o mnoho let déle. Pro nás je prioritou zahájit provoz co nejdříve, i když nejsou dokončené všechny části stavby a jejich dokončování bude ještě nějaký čas probíhat. Současně bych na tomto místě rád poděkoval za spolufinancování této důležité stavby z dotací Evropské unie z Operačního programu Doprava 2,okomentoval pak Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP - Povrch.

„Tím, že jde o zastavěné území, byly kladeny vysoké nároky na zachování jeho obslužnosti a na minimalizaci dopadů na životní prostředí. Ta byla jednou z našich priorit," doplnil za společnost Subterra člen představenstva a obchodní ředitel Jiří Tesař. Ve smyčce na Dědině tramvaje nebudou končit navždy. V červenci pražští radní uložili dopravnímu podniku úkol, aby začal projekčně připravovat prodloužení tratě z Dědiny k budoucímu dopravnímu terminálu Dlouhá Míle u budoucí zastávky železnice na letiště. Připravuje se také tramvajová trať do Suchdola a prověřuje se možnosti výstavby tratě, která by propojila Prahu 6, Troju a Prahu 8, tři městské části, které doposud nemají přímé kapacitní spojení MHD.


Pohled na tramvaj K2 ve smyčce Dědina (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

"Letos jsme v Praze zprovoznili tři tramvajové tratě o celkové délce téměř přesně pět kilometrů, což je za uplynulých dvacet let zatím největší porce od zprovoznění tramvajové tratě na Barrandov v roce 2003. Je to v součtu dokonce více, než zmiňovaná trať Hlubočepy - Sídliště Barrandov. Všechny tři tratě nevznikaly lehce, stavebně zejména nejnovější na Dědinu byla pověstným prubířským kamenem realizována navíc ve velmi úzké koordinaci s výstavou nové trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha. Příští rok nás nicméně čeká zahájení násobně náročnějšího projektu, a to výstavba nové tramvajové tratě v absolutním centru Prahy - na Václavském náměstí, doplnil pak závěrem generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Od pondělí 23. října došlo v souvislosti se zahájením provozu na nové trati k prodloužení linek číslo 20 a 26, které z Divoké Šárky pokračují přes nové zastávky Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině a Ciolkovského na obratiště Dědina. Na Dědinu obě linky jezdí denně, v noci bude oblast zatím obsluhována autobusovou linkou číslo 910 a noční linka 91 tedy nadále končí na Divoké Šárce. Naopak autobusové linka číslo 108 je zkrácena do trasy Dejvická - Divoká Šárka a linka číslo 225 jezdí nově z Velké Ohrady jen na Sídliště Na Dědině. Zastávka Dlouhá Míle je přejmenována na Dědina.


Provoz v první den zajišťovaly zvláštní vozy (22. října 2023, Vlčoun/Martin Röslein)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!