Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Zprovozní další trať: Tramvaje pofrčí na Dědinu

PRAHA - Tramvaje v hlavním městě začnou od neděle zajišťovat dopravu na další trati. Ačkoli pravidelný provoz na trati z Divoké Šárky na Dědinu bude zahájen až v pondělí, první cestující se budou moci svézt již v neděli odpoledne. 

Dopravní podnik provedl v tomto týdnu zkušební jízdy, které prokázaly, že tramvajová trať je schopna provozu. Prodlouženy sem budou linky číslo 20 a 26...


První zkušební tramvaj na nové trati (16. října 2023, DPP)

V neděli slavnostně a v pondělí už jako pravidelná linka. Tak bude vypadat zahájení provozu na nové tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Dvoukolejná tramvajová trať dlouhá 2,3 kilometru začíná u smyčky Divoká Šárka, která byla v uplynulých měsících zeštíhlena jen na jednu kolej. Dále trať odbočuje doleva do Vlastiny ulice. Touto ulicí tramvajová trať pokračuje přímo až po křížení s ulicí Drnovskou, kdy se stočí doprava a podél této ulice povede až do nové smyčky Dědina. Na trati jsou vybudovány čtyři páry zastávek, a to Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědina.

"Tramvajová trať se v této lokalitě plánovala již od 70. let minulého století. Za městskou část jsme proto rádi, že je stavba zahájena a slibujeme si od ní ve výsledku zlepšení životních podmínek pro místní obyvatele, jakož i celkové vylepšení uličního parteru a vytvoření celkově příjemného prostředí. Tramvajovou dopravu lze považovat za nejekologičtější způsob povrchové veřejné dopravy, a díky současným technologiím se jedná o dopravu nepříliš hlučnou a bezemisní," řekl při zahájení stavby místostarosta Prahy 6 pro dopravu Jiří Lála. 


Obratiště Dědina je dvoukolejné (16. října 2023, DPP)

Výstavba tramvajové tratě byla zahájena loni v červenci a vyžádala si náklady ve výši přibližně 840 milionů korun. Na části stavby, kterou zajistila společnost Subterra, byla zajištěna dotace. "Díky navrženému urbanistickému řešení se podařilo zachránit stávající alej, kterou doplníme výsadbou dalších 170 stromů. Více zeleně ve Vlastině ulici bude i díky zatravněnému kolejovému svršku, který bude mít systém automatického zavlažování," uvedl při symbolickém poklepání na stavební kámen generální ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.

Zatím v neděli odpoledne bude na trati pendlovat několik historických tramvají v rámci zvláštních jízd, od zahájení denního provozu bude na trať prodloužena linka číslo 20 a 26. Noční linka číslo 91 bude i nadále ukončena v obratišti Divoká Šárka. Změněny budou také některé autobusové linky. Linka číslo 108 bude ve směru z centra zkrácena do zastávky Divoká Šárka a nebude zajíždět až na Ciolkovského. Linka číslo 225 pak přestane jezdit až do Nových Vokovic a bude zkrácena jen na Sídliště Na Dědině. Na lince číslo 300 pak budou vedeny vložené posilové spoje z Nádraží Veleslavín do Nových Vokovic. 


Nová tramvajová trať bude zprovozněna v neděli (16. října 2023, DPP)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!