Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Už ne jen do Holyně, tramvaje frčí do Slivence

PRAHA - Tramvajová síť v hlavním městě je zase o něco delší. Dopravní podnik v pátek zahájil provoz na trati mezi dočasnou konečnou Holyně a novým obratištěm Slivenec. Stavba, která trvala tři čtvrtě roku, vyšla na 233,1 milionů korun.

Dopravu na trati zajišťují v denním provozu linky číslo 4 v pracovních dnech a 5 celotýdenně, v nočním provozu sem jezdí prodloužení linka číslo 94...


První pravidelná tramvaj do Slivence (13. října 2023, DPP/Václav Holič)

Nová trať o délce 415 metrů je ukončena smyčkou Slivenec, kde byla vybudována také stejnojmenná výstupní a nástupní zastávka. Výstavba druhého úseku, jejímž zhotovitelem je společnost Strabag, trvala 36 týdnů. Vybudováním druhého úseku tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec má tramvajová síť v Praze nově celkem 146,3 kilometrů. Samotná nová smyčka Slivenec je jednokolejná se dvěma předjízdnými kolejemi s kapacitou až deset článkových tramvají o délce minimálně 30 metrů. "Tramvajové linky jsou klíčovou součástí veřejné hromadné dopravy v Praze, která je pak opěrným bodem dopravního systému metropole. Proto podporujeme prodlužování těch existujících a budování nových," uvedl pražský primátor Bohuslav Svoboda.

"Letos Praha skutečně zažívá tramvajový boom. Na konci června jsme zprovoznili bezmála dva kilometry dlouhou novou trať do Libuše, dnes otevíráme trať do Slivence včetně smyčky a za týden předáme do užívání důležitou trať Divoká Šárka - Dědina. Děláme vše pro to, aby pokračoval i v dalších letech a tramvajové trati se propojily po celém obvodu města do tramvajového okruhu. Pevně věřím, že brzy začneme stavět novou trať na Václavském náměstí a příští rok také prodloužíme trať na Pankráci až k obchodnímu centru Arkády," uvedl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib s tím, že Technická správa komunikací pokračuje v projektových přípravách plošného záchytného parkoviště na konečné zastávce zhruba pro 120 až 150 parkovacích míst.


Pohled na obratiště Slivenec při slavnostním zahájení provozu (13. října 2023, PID)

Nová tramvajová trať Sídliště Barrandov - Slivenec je nejen ukázkou koncepčního plánování, o které se město poslední tři roky snaží, ale také ukázkou, jak by se správně měla stavět tramvajová infrastruktura. "Nejdříve má vzniknout trať jako základ budoucího bulváru, a teprve kolem něj nová čtvrť. Dnes je postaveno náměstí Olgy Scheinpflugové, na něm dokončeny bytové domy, máme zprovozněnu tramvajovou trať, kolem které se dál bude rozrůstat nová čtvrť. Noví obyvatelé se sem budou stěhovat už do čtvrti s fungující kapacitní dopravní obsluhou. Opakem je trať Divoká Šárka – Dědina, kterou teprve nyní dostavujeme do už existujícího sídliště a obytné čtvrti. Tam ve větší části po více než třiceti letech doháníme to, co už mělo dávno fungovat," dodal náměstek primátora Petr Hlaváček.

Dokončení tramvajové trati do zastávky Slivenec vítá také starostka městské části Slivenec Jana Plamínková. "Pro obyvatele Slivence zde už funguje pohodlné pěší propojení chodníkem a nově otevřeným podchodem. Nicméně z našeho pohledu je ještě nutné dokončit pěší propojení do Holyně, které zatím chybí, a také vybudovat parkoviště P+R tak, aby trať mohla sloužit i pro obyvatele ze spádové oblasti Středočeského kraje, tedy především z nedalekého Ořecha, Jinočan či Zbuzan a také pro lidi z Lochkova či ze vzdálených lokalit Slivence," uvedla.


Nechybělo ani symbolické stříhání pásky (13. října 2023, DPP/Václav Holič)

"V posledních několika letech jsme v Praze zprovoznili celou řadu nových tramvajových tratí nebo smyček, trať Holyně - Slivenec je z nich první dokončená ucelená trať zakončena smyčkou. Díky tomu jsme mohli z linky číslo 5 uvolnit obousměrné tramvaje KT8, které využijeme na linkách do Libuše a na Pankrác. Zejména na Pankráci je zhruba od ledna 2025 budeme potřebovat na náhradní tramvajovou dopravu při výstavbě metra D a budování přestupu mezi stanicemi Pankrác D a C, kdy bude stanice Pankrác pro cestující zhruba rok uzavřena," doplnil generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.

Od pátečních 14.00 hodin tak do Slivence zajíždí pravidelné linky. Linka číslo 4 je nově prodloužena o celý úsek Sídliště Barrandov - Náměstí Olgy Scheinpflugové - Holyně - Slivenec, kam bude jezdit o pracovních dnech mezi 6.00 a 20.00 hodinou. Zatímco linka číslo 5, která původně jako jediná jezdila do Holyně, je prodloužena o závěrečný úsek do Slivence. Nově bude do Slivence zavedena také noční tramvajová doprava. Linka číslo 94 je od noci z pátku na sobotu prodloužena o úsek Sídliště Barrandov - Náměstí Olgy Scheinpflugové - Holyně - Slivenec.


Do Slivence jezdí tramvajové linky číslo 4 a 5, v noci pak číslo 94 (13. října 2023, PID)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!