Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

 První souprava metra
pro Sofii je hotová

 Za velkého zájmu dojezdily
olomoucké Astry

Rozšíření tramvajových tratí v Praze pokračuje

PRAHA - Zhruba za deset let by mohli obyvatelé Bohnic cestovat do centra Prahy tramvají. Ty by měly vyjet také mezi Dvorci, Budějovickou a Michlí. Počítá s tím hlavní město, které schválilo projekt těchto tratí.

Realizací obou projektů by se pražská tramvajová síť, kterou čeká v následujících letech velký boom, měla rozšířit o dalších minimálně 8 kilometrů...


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

"Obě tratě jsou zásadními součástmi jižní a severní části tramvajového okruhu Prahy, který umožní nová atraktivní spojení veřejnou dopravou a rychlejší jízdní doby bez zbytečného zatěžování centra města. Zprovozněním Dvoreckého mostu a vybudováním tramvajové tratě Dvorce - Budějovická - Michle zajistíme výhodné, kapacitní a lokálně bezemisní spojení Prahy 4 a Prahy 5. Umožní nám to nahradit velmi intenzivní autobusovou dopravu tramvajemi," uvedl náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib a dodal, že odhadované náklady na výstavbu tramvajové tratě Dvorce - Budějovická - Michle jsou zhruba 1,7 miliardy korun, zahájení výstavby se předpokládá v roce 2029, zprovoznění pak o dva roky později.

Tramvajová trať Dvorce - Budějovická - Michle bude od současných zastávek Dvorce vedena ulicemi Jeremenkova, Olbrachtova, Vyskočilova a V Zápolí do Pekárenské ulice, překříží Ohradní ulici a bude pokračovat k odstavnému nádraží. Po jeho okraji, mimo stávající komunikace, bude dále vedena do ulice U Plynárny, kde se v křižovatce s ulicí Nad Vinným potokem napojí na stávající tramvajovou trať, jak ve směru z centra i do centra. Celková délka tratě je dle existujících studií 4,8 kilometrů a předpokládá se na ní deset párů zastávek. V zastávce Olbrachtova (v současnosti Na Strži) vznikne přestupní vazba na metro D a v dopravním uzlu v zastávce Budějovická přestup na linku C.

praha tramvaje provoz 04 20170223fvk
Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Budoucí potenciál přímého tramvajového spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5 již nyní ukazuje vytíženost páteřní autobusové linky číslo 118 v úseku Budějovická - Smíchovské nádraží. "Na ni ve špičkách v pracovních dnech nasazujeme kloubové autobusy v intervalu 6 až 8 minut, a k tomu ve vybraném období přidáváme ještě vložené spoje. Na konci příštího roku očekáváme nárůst poptávky po tomto spojení v souvislosti se zkrácením trasy linky 118, která bude v úseku Dvorce - Lihovar využívat nový Dvorecký most," uvedl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. "Se zavedením tramvajové dopravy lze předpokládat opětovný nárůst poptávky," doplnil. 

Tramvajová trať Dvorce - Budějovická - Michle byla prověřována v několika studiích. Úsek Dvorce - Budějovická byl prověřen technickou studií v roce 2007, navazující úsek pak v roce 2013. Část navržené trati vedená v Pekárenské ulici a mimo dnešní komunikace směrem k ulici U Plynárny pak byla prověřena ještě Územní studií Michle v roce 2019, která současně slouží pro změnu územního plánu. Studie potvrdily technickou reálnost vedení tramvajové trati a v lokalitě Michle doložily, že tramvajová doprava umožní vhodně obsloužit novou zástavbu v místě někdejších michelských pekáren.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Praha také zahájila přípravy na novou trať spojující městské části Praha 6, Troja a Praha 8. Trať má být vedena z obratiště Nádraží Podbaba na sever Podbabskou ulicí, ve shodné trase s další připravovanou tratí Nádraží Podbaba - Suchdol. Součástí tohoto společného úseku je nová zastávka Hydrologický ústav. Na úrovni severního ostrohu Císařského ostrova se trať do Bohnic bude odpojovat od trati do Suchdola a po novém mostě přes Vltavu, který by se měl dotýkat zmiňovaného ostrohu, bude směřovat do Podhoří. Zde se počítá s párem zastávek sloužících k obsluze plánovaného nového vstupu do ZOO Praha.

Z Podhoří bude tramvajová trať pokračovat tunelem do Bohnic, kde se napojí do uliční sítě portálem v Mazurské ulici, a kde také vznikne pár zastávek Poliklinika Mazurská. Tramvajová trať poté odbočí na jih do Lodžské ulice a následně se v ulici K Pazderkám napojí na připravovanou trať Kobylisy - Bohnice. Odhadované náklady na výstavbu tramvajové tratě Podbaba - Troja - Bohnice jsou zhruba 6,5 miliardy korun. Zahájení výstavby této tramvajové tratě připadá do úvahy nejdříve v roce 2030, její zprovoznění lze očekávat v roce 2034.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

"Význam tramvajové tratě Podbaba - Troja - Bohnice je zásadní z hlediska rychlého a kapacitního propojení Prahy 6 a Prahy 8 městskou hromadnou dopravou. Je to preferovaná varianta propojení oproti projektu lanovky, kterou připravujeme, a u které v těchto dnech začal proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí," doplnil Zdeněk Hřib s tím, že v rámci dosavadní přípravy navrhované tratě Praha nechala zpracovat dílčí samostatné projektové studie pro úsek Podbaba - Troja, kde je hlavním prvkem most přes Vltavu a pro úsek Troja - Bohnice, kde jím je tramvajový tunel.

Studie proveditelnosti na mostní objekt byla zpracována v roce 2019. Studie sice uvažuje variantní polohy mostu, v připravovaném projektu se nicméně počítá s jižní polohou mostu vedenou přes ostroh Císařského ostrova, která byla již schválena usnesením Rady hl. m. Prahy 29. srpna 2017 v rámci dokumentu Akční plán a koncepce Císařského ostrova a jeho širšího okolí. Tramvajový tunel Troja – Bohnice byl podrobně prověřen před dvěma lety studií tramvajového propojení Bohnice - Podhoří. V letošním roce na tuto studii navázala další zpřesnění a prověření výškového řešení ve vazbě na aktuálně realizovanou výstavbu nemovitostí v prostoru nad uvažovaným tunelem.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!