Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Kabinky pro lanovku na Petřín vyrobí švýcaři

PRAHA - Nové vozy pro petřínskou lanovku dodá rakousko-švýcarská firma, která je vyrobí za 137,7 milionu korun. Výroba potrvá téměř rok. Tomu ale bude předcházet ještě designérská studie a vypracování výrobní dokumentace.

Kabinky s odstupňovanou podlahou budou rozděleny na čtyři oddíly oddělené přepážkami, nebudou chybět sedačky a dostatek madel pro uchycení cestujících...


(nedatováno, vizualice Anna Marešová)

Výroba obou vozů petřínské lanovky bude probíhat ve Švýcarsku a bude se na ní podílet několik společností skupiny Doppelmayr/Garaventa. Výrobní dokumentace celého projektu vznikne v centrále společnosti Garaventa AG v Uetendorfu. Samotné vozy vyrobí sesterská společnost CWA Constructions SA v Oltenu, která se specializuje na design a produkci kabin lanovek. Patří mezi jejich největší světové výrobce, ročně její závod opustí více než dva tisíce vozů. Kontrolní a řídící systémy lanových drah pro petřínskou lanovku vzniknou v Oberdorfu v sesterské společnosti Frey AG Stan, výrobcem lana bude švýcarská společnost FATZER AG ze skupiny BRUGG Group.

"Z nových prosklených vozů petřínské lanovky bude nezaměnitelný pohled na celou Prahu. Pevně věřím, že se vysoutěžený nový design, který pracuje s geniem loci Petřína, podaří designérům
a výrobcům společně přetavit do výsledné podoby vozidel tak, aby lanovka i nadále spoluvytvářela obraz pražského Petřína jako unikátní lokality světového významu. Všechny přípravné práce nyní směřujeme k tomu, abychom příští rok mohli začít s rekonstrukcí tratě včetně sanace svahu a s tím zahájili samotnou výrobu nových vozidel," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.

Výroba kabinek začne až příští rok

"Výrobce nových vozů petřínské lanovky se nám podařilo vysoutěžit za pět měsíců. Samotná výroba nicméně začne až v příštím roce, protože v návaznosti na uzavření smlouvy s výrobcem musí studio Anna Marešová designers nejdříve dokončit finální designerskou studii, která bude sloužit výrobci k vyprojektování výrobní dokumentace vozidel, jejíž technickou část musí posoudit Drážní úřad. Nová vozidla petřínské lanovky budou zcela unikátní a vzniknou jako zakázková výroba pro Prahu s respektováním technických norem ČR a našich požadavků," dodal generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.


(nedatováno, vizualice Anna Marešová)

"Vysoutěžení a zasmluvnění výrobce vozidel nám umožní do projektové dokumentace pro veřejnou zakázku a rekonstrukci samotné tratě doplnit konkrétní technická řešení výrobce. Životnost vozidel, ale zejména tratě petřínské lanovky se limitně blíží ke svému konci. Uděláme vše proto, abychom veřejnou zakázku na zhotovitele stavby vyhlásili co nejdříve a příští rok mohli začít se sanací svahu a rekonstrukcí tratě. Protože výroba vozidel bude trvat 11 měsíců a rekonstrukce tratě zhruba rok, výzvu výrobci odešleme až ve chvíli, kdy budeme zhotoviteli předávat staveniště," uzavřel Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku.

Technické parametry vozů pro petřínskou lanovku Nové vozy petřínské lanovky budou 12,3 metrů dlouhé a 2,45 metru široké, jejich rozchod bude 1435 mm. Budou mít 19 míst k sezení a kapacitu pro až 100 stojících cestujících. Přesné číslo obsaditelnosti vyplyne z výrobní dokumentace a celkové finální hmotnosti vozidla. Nižší finální hmotnost vozidla umožní jeho vyšší využitelnost. Výrobce dává na vozidla záruční dobu 72 měsíců, tedy. šest let.

Kabinky budou vybaveny kamerami

Skříň vozidel bude rozdělena na čtyři oddíly pro cestující, které budou od sebe odděleny a nebudou průchozí. Jednotlivé oddíly budou přístupné z obou stran vozů, budou mít odstupňovanou podlahu, přičemž odstupňování bude odpovídat průměrnému sklonu trati. V každém oddílu budou sedadla, madla, vodorovné i svislé tyče pro držení. Oddíly budou uzavírat dvoukřídlé prosklené posuvné dveře, ovládané centrálně pro každou stranu zvlášť ze stanoviště obsluhy. Vozy budou na čele vybaveny průmyslovými kamerami, které budou snímat prostor přímo před vozem. Signál z kamer se bude přenášet na zobrazovací zařízení na stanovišti obsluhy, jakož i do velínu lanovky.


(nedatováno, vizualice Anna Marešová)

Vozidla petřínské lanovky jsou navržena jako samonosná dvounápravová konstrukce nesena čtyřmi pojezdovými koly po kolejnicích. Průměr kol je 550 mm a jsou jednotlivě uložena pomocí úhelníků
a odpružena bezúdržbovými dutými pryžovými pružinami. Na jedné straně jsou plochá, na druhé mají dvojitou přírubu, která bude nést odpruženou hydraulickou kolejnicovou brzdu bez nutnosti použití dalších podpěr či nosných válečků. Využití kolejnicové brzdy umožní odstranit brzdová lana, která využívá stávající technologie petřínské lanovky. To v konečném důsledku zjednoduší také geometrii výhybky, nově budou zapotřebí pouze dvě křížení místo současných čtyř.

Tažné lano bude k vozidlu připevněno pomocí lanového bubnu, který umožňuje snadné a rychlé zkrácení lana. Konstrukce podvozku umožní přístup ke všem důležitým komponentům přes poklopy v podlaze. Výměnu kola tak bude možné provést jednoduše ve stanici bez zvedacího zařízení. Petřínská lanovka v neposlední řadě dostane také zcela nový řídící systém, který bude zajišťovat, že řízení pohonu, řízení vozů, dálkové ovládaní a další části budou vzájemně kompatibilní, certifikovány a homologovány jako jeden celek. Bude vybavena dálkovým monitorovacím a komunikačním systémem vedeném podél koleje u paty kolejnice.


(nedatováno, DPP/archiv)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!