Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Praha již chystá prodloužení tramvají z Dědiny

PRAHA - Zatímco pražské tramvaje stále končí na Divoké Šárce a na budovanou točnu Dědina vyjedou až na podzim, dopravní podnik již připravuje stavbu navazujícího úseku z Dědiny k budoucímu nádraží Dlouhá Míle...

Dopravní podnik tak pokračuje v rozvoji tramvajových tratí. Právě tato trať má podle strategie v budoucnu pokračovat až na letiště...


Pohled na budoucí obratiště Dědina (červenec 2023, FB PID)

Pražští radní na nedávném jednání schválili zahájení přípravy nové tramvajové tratě Dědina - Nádraží Dlouhá Míle. Dopravní podnik hlavního města Prahy pro investiční akci zajistí projektovou dokumentaci, následná povolení pro stavbu, vysoutěží zhotovitele a stavbu zrealizuje v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy a Technickou správou komunikací hlavního města Prahy. Zahájení výstavby nové tramvajové tratě na Nádraží Dlouhá Míle by mělo proběhnout v roce 2027. Celá akce se uskuteční také v závislosti s blížícím se zahájením výstavby železničního propojení Masarykova nádraží s Nádražím Dlouhá Míle a Letištěm Václava Havla. 

"Protože už za několik měsíců zprovozníme novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu, která bude končit jen několik stovek metrů od tohoto významného budoucího terminálu, je proto vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, které překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R. Našim cílem je, aby oba kolejové dopravní prostředky začaly obsluhovat toto území současně," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.


Odbočení tramvajové tratě z Divoké Šárky (červenec 2023, FB PID)

Tramvajová trať na Nádraží Dlouhá Míle bude ze smyčky Dědina, kterou v současnosti buduje dopravní podnik v rámci prodloužení tratě z Divoké Šárky, vedena dále západním směrem k Pražskému okruhu. Smyčka Dědina s budoucím odbočením počítá, po jejím zprovoznění nebudou potřebné další zásadní stavební úpravy. Pražský okruh trať překříží po novém mostu, jehož vybudování bude součástí stavby tratě a následně se obloukem stočí do Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude umístěna zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za kterou východně bokem od komunikace Dopravní podnik hlavního města Prahy vybuduje smyčku.

Projekční i stavební práce u OC Šestka budou probíhat v koordinaci s investiční akcí Správy železnic „Novostavba trati Praha–Ruzyně – Praha – Letiště Václava Havla. "Prodloužení tramvajové tratě do této lokality je zásadním impulsem pro zlepšení dopravní obsluhy, zejména umožnění přestupu na ostatní druhy dopravy. Přispěje to k vytvoření univerzálního terminálu veřejné dopravy a posílí efektivitu a využívání stávajících tratí," dodal generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.


Tramvajoví trať povede skrz sídliště Vlastina (červenec 2023, FB PID)

Délka nové tramvajové tratě z Dědiny na Dlouhou Míli tratě je zhruba jeden kilometr, bude na ní jeden pár zastávek Nádraží Dlouhá Míle. Záměr tramvajové tratě Dědina - Nádraží Dlouhá Míle je jak v zásobníku Plánu udržitelné mobility hlavního města Prahy a jejího okolí, ale také v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí schválenou v září 2017 a aktualizovanou na konci května 2021 jako součást akce 'Dědinská - Dlouhá Míle - Terminál 3 - Prague Airport Park'. Nová tramvajová trať včetně smyčky je plně v souladu s platným územním plánem.

"Našim úkolem je nyní vysoutěžit projektanta tratě, připravit projektovou dokumentaci, zajistit zjišťovací řízení EIA, získat společné povolení, a následně vysoutěžit zhotovitele tratě a nového mostu přes Pražský okruh. Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2027. Odhadujeme, že náklady na výstavbu budou činit kolem 500 milionů korun, přesnou částku stanoví koordinační studie v rámci projektové přípravy," doplnil závěrem Zdeněk Hřib. 


Pohled na provozní trať na Divoké Šárce (červenec 2023, FB PID)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!