Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha již chystá prodloužení tramvají z Dědiny

PRAHA - Zatímco pražské tramvaje stále končí na Divoké Šárce a na budovanou točnu Dědina vyjedou až na podzim, dopravní podnik již připravuje stavbu navazujícího úseku z Dědiny k budoucímu nádraží Dlouhá Míle...

Dopravní podnik tak pokračuje v rozvoji tramvajových tratí. Právě tato trať má podle strategie v budoucnu pokračovat až na letiště...


Pohled na budoucí obratiště Dědina (červenec 2023, FB PID)

Pražští radní na nedávném jednání schválili zahájení přípravy nové tramvajové tratě Dědina - Nádraží Dlouhá Míle. Dopravní podnik hlavního města Prahy pro investiční akci zajistí projektovou dokumentaci, následná povolení pro stavbu, vysoutěží zhotovitele a stavbu zrealizuje v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy a Technickou správou komunikací hlavního města Prahy. Zahájení výstavby nové tramvajové tratě na Nádraží Dlouhá Míle by mělo proběhnout v roce 2027. Celá akce se uskuteční také v závislosti s blížícím se zahájením výstavby železničního propojení Masarykova nádraží s Nádražím Dlouhá Míle a Letištěm Václava Havla. 

"Protože už za několik měsíců zprovozníme novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu, která bude končit jen několik stovek metrů od tohoto významného budoucího terminálu, je proto vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, které překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R. Našim cílem je, aby oba kolejové dopravní prostředky začaly obsluhovat toto území současně," řekl první náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib.


Odbočení tramvajové tratě z Divoké Šárky (červenec 2023, FB PID)

Tramvajová trať na Nádraží Dlouhá Míle bude ze smyčky Dědina, kterou v současnosti buduje dopravní podnik v rámci prodloužení tratě z Divoké Šárky, vedena dále západním směrem k Pražskému okruhu. Smyčka Dědina s budoucím odbočením počítá, po jejím zprovoznění nebudou potřebné další zásadní stavební úpravy. Pražský okruh trať překříží po novém mostu, jehož vybudování bude součástí stavby tratě a následně se obloukem stočí do Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude umístěna zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za kterou východně bokem od komunikace Dopravní podnik hlavního města Prahy vybuduje smyčku.

Projekční i stavební práce u OC Šestka budou probíhat v koordinaci s investiční akcí Správy železnic „Novostavba trati Praha–Ruzyně – Praha – Letiště Václava Havla. "Prodloužení tramvajové tratě do této lokality je zásadním impulsem pro zlepšení dopravní obsluhy, zejména umožnění přestupu na ostatní druhy dopravy. Přispěje to k vytvoření univerzálního terminálu veřejné dopravy a posílí efektivitu a využívání stávajících tratí," dodal generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.


Tramvajoví trať povede skrz sídliště Vlastina (červenec 2023, FB PID)

Délka nové tramvajové tratě z Dědiny na Dlouhou Míli tratě je zhruba jeden kilometr, bude na ní jeden pár zastávek Nádraží Dlouhá Míle. Záměr tramvajové tratě Dědina - Nádraží Dlouhá Míle je jak v zásobníku Plánu udržitelné mobility hlavního města Prahy a jejího okolí, ale také v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí schválenou v září 2017 a aktualizovanou na konci května 2021 jako součást akce 'Dědinská - Dlouhá Míle - Terminál 3 - Prague Airport Park'. Nová tramvajová trať včetně smyčky je plně v souladu s platným územním plánem.

"Našim úkolem je nyní vysoutěžit projektanta tratě, připravit projektovou dokumentaci, zajistit zjišťovací řízení EIA, získat společné povolení, a následně vysoutěžit zhotovitele tratě a nového mostu přes Pražský okruh. Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2027. Odhadujeme, že náklady na výstavbu budou činit kolem 500 milionů korun, přesnou částku stanoví koordinační studie v rámci projektové přípravy," doplnil závěrem Zdeněk Hřib. 


Pohled na provozní trať na Divoké Šárce (červenec 2023, FB PID)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!