Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Do pražské Libuše začnou jezdit tramvaje

PRAHA - Po nutném ověření průjezdnosti je nová tramvajová trať z Modřan do Libuše připravena svézt první cestující. V souvislosti se zahájením provozu dojde od soboty 27. května k několika změnám v tramvajové a autobusové dopravě...

Jedna tramvajová linka bude prodloužena, sedm autobusových linek změní svoji trasu, jedna linka bude zavedena a jedna pak naopak zrušena...


Zkušební jízdy na nové konečné v Libuši (25. května 2023, DPP/Ondřej Kubát)

Po loňském zprovoznění trati z Barrandova do Holyně se Praha dočká dalších kilometrů nové tramvajové tratě. Tentokrát půjde o trať ze Sídliště Modřany přes Sídliště Libuš na dočasnou úvraťovou konečnou Libuš. Nová trať je přípravou na její konečné prodloužení až ke smyčce Libuš a budoucí stanici metra trasy D na Nových Dvorech. Ve čtvrtek 25. května proběhly nutné zkušební jízdy s obousměrnými tramvajemi tak, aby od soboty mohl být na trati zahájen pravidelný tramvajový provoz. 

Ačkoli první myšlenka na tuto trať pochází z komplexní studie v roce 1988, stavební povolení Dopravní podnik hlavního města Prahy obdržel až v roce 2022. V dubnu téhož roku pak začala samotná výstavba tramvajové tratě, za kterou dopravní podnik zaplatí přes 304 milionů korun. S tramvajovou tratí dopravní podnik u budoucí zastávky Sídliště Libuš postavil také novou měnírnu Libuš, která bude sloužit k napájení nejen budované tratě Modřany - Libuš, ale i připravovaného pokračování na Nové Dvory.


Pravidelný provoz bude zahájen od soboty (25. května 2023, DPP/Ondřej Kubát)

"Tato trať v první fázi umožní rychlejší cestování obyvatel sídliště Libuš a okolí přímými spoji do Modřan, Braníka, na Palackého náměstí a dále do centra. Význam této tratě je nicméně nutné vnímat v širším kontextu ve vazbě na metro D. Po zprovoznění prvního úseku metra D tato tramvajová trať získá další silný synergický efekt, kdy se poptávka po MHD z Modřan může otočit směrem na Nové Dvory, kam se cestující tramvají dostanou zhruba za 10 minut, a pak mohou pokračovat autonomním systémem metra na Pankrác a dále do centra Prahy," řekl při zahájení výstavby tratě loni v dubnu generální ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.

Mezi prvními cestujícími může být kdokoliv, a to ještě dnes. Od 12.00 do 18.00 hodin totiž na trati budou vedeny zvláštní spoje zajištěné historickými tramvajemi a tramvají KT8D5 ze střešovického muzea. Nástup bude možný v zastávkách Levského nebo Libuš a každý účastník obdrží jízdenku zdarma. 


Prvními cestujícími mohou být v pátek zájemci v rámci akce DPP (25. května 2023, DPP)

A co se změní od neděle 27. května? Změněny budou názvy tří zastávka, kdy se zastávka Pavlíkova přejmenuje na Libuš, stávající Libuš ponese jméno Stará Libuš a zastávka Na Drahách bude přejmenována na Zbraslav. Od zahájení denního provozu bude na trať prodloužena tramvajová linka číslo 17. Polovina spojů tak ve směru z centra nebude končit v zastávce Sídliště Modřany, ale pojede přes zastávky Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš až do zastávky Libuš. Noční tramvaje sem zatím zajíždět nebudou, a to do doby vybudování tramvajové smyčky. 

Mezi zásadní změny v autobusové dopravě patří prodloužení poloviny spojů linky číslo 139 až na Sídliště Zbraslav, zkrácení linky číslo 154 do trasy Strašnická - Háje - Kunratice - Sídliště Libuš, linky číslo 197 ze Smíchova jen na Roztyly a 213 z Želivského zpět jen na Jižní Město. Za zkrácené linky bude naopak zavedena nová autobusová linka číslo 126 v trase Koleje Jižní Město - Chodov - Háje - Nádraží Uhříněves. Delší trasu bude mít také linka číslo 246, která ze Zličína a Radotína bude pokračovat přes Komořany a Nádraží Modřany k modřanské poliklinice. Okrajově lze pak zmínit prodloužení dvou ranních spojů linky 122 až na Opatov nebo trasu linky 247 mezi Nádražím Radotín a Zbraslaví. 


Současná konečná je jen dočasná, v plánu je smyčka (25. května 2023, DPP/Ondřej Kubát)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!