Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha letos chystá další kilometry buspruhů

PRAHA - Loni se podařilo zlepšit průjezd a spolehlivost pražských autobusů v dalších dvaceti problematických silničních úsecích o souhrnné délce téměř 8 kilometrů. Letos se plánuje dalších 11 opatřené v délce přes 4 kilometry...

Nejvíce urychlila soustava nových preferenčních opatření v loňském roce páteřní autobusovou linku 136, a to v délce sedmi kilometrů...


Ilustrační foto (nedatováno, ROPID/Archiv)

"Aby veřejná doprava lákala co nejvíc dalších cestujících a byla konkurenceschopná, potřebujeme maximálně zlepšit podmínky jejího provozu tam, kde tramvaje a autobusy sdílejí uliční prostor s auty. Jsem rád, že díky novým buspruhům ve dvaceti lokalitách se nám loni podařilo zrychlit průjezd autobusů a zvýšit jejich spolehlivost při cestách Prahou. A to většinou bez zásadního dopadu na ostatní účastníky silničního provozu. Letos v tom budeme pokračovat – rádi bychom zrychlili provoz autobusů v dalších 11 lokalitách," uvádí náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Přednost autobusů před ostatními automobily je pro ROPID zásadní nejen z hlediska spolehlivosti jízdních řádů pro cestující, ale také jako možnost využít dostupná vozidla i řidiče co nejefektivněji. "Nejvíce se to projevilo na páteřní autobusové lince 136 z Jižního na Severní Město, na jejíž trase je přednost autobusů umožněna už na sedmi kilometrech. Další zlepšení na této vytížené trase se chystají i v letošním roce," doplnil ředitel ROPIDu Petr Tomčík.


Ilustrační foto (nedatováno, ROPID/Archiv)

Preferenční opatření, to nejsou jen buspruhy, ale také zlepšení průjezdu křižovatkami, změna řazení pruhů na kapacitních komunikacích typu severojižní magistrála nebo Jižní spojka, umožnění jízdy autobusů po tramvajovém tělese nebo preference na světelně řízených křižovatkách. Autobusy nově využívají tramvajové těleso například na Malostranském náměstí nebo v Radlické ulici. V rámci preferenčních opatření byla na mnoha místech také zvýšena bezpečnost chodců i cyklistů například v Plzeňské, Rabakovské nebo Opatovské ulici.

Pro rok 2021 připravuje organizace ROPID ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy a Technickou správou komunikací celkem 11 dalších preferenčních opatření o souhrnné délce 4,5 kilometru, jako je například vyhrazení nových pruhů pro autobusy napříkad na Trojském mostě, v ulicích Bělocerkevská, K Žižkovu, Lhotecká, Prosecká nebo Tupolevova. Již letos na jaře také Technická správa komunikací zahájí stavbu rozšiřování Strakonické ulice v oblasti Malé a Velké Chuchle, kde vznikne v příštích letech nejdelší ucelený buspruh v Praze od Lahovického mostu až za Barrandovský most o celkové délce sedmi kilometrů.


Ilustrační foto (nedatováno, ROPID/Archiv)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!