Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

DP Praha převzal poslední, již tisící SOR NB12

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy v pátek od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR NB12 s výrobním číslem 1000. Byla tak ukončena etapa modernizace autobusové flotily pražského dopravního podniku.

Modernizace vozového parku probíhala v uplynulých čtyřech letech, v níž se největší měrou podílely právě autobusy značky SOR...


Slavnostní ukončení dodávky autobusů SOR v Praze (19. března 2021, DPP/Petr Hejna)

Před necelými čtyřmi lety, k 31. prosinci 2017 měla flotila autobusů pražského dopravního podniku průměrný věk téměř 10 let, přesně 9,56 let. Dopravní podnik od té doby výrazně zrychlil modernizaci a snížil tak průměrné stáří svého vozového parku na současných 5,39 let. Má tak nejen nejmladší flotilu ve své novodobé historii, ale také jednu z nejmladších ze všech dopravních podniků v České republice. Dopravní podnik od prosince 2017 v rámci uzavřených rámcových smluv pořídil celkem 50 vozidel SOR BN12, 150 kloubových autobusů SOR NB18 a 300 autobusů standardní 12metrové délky SOR NB12.

Poslední pětistý autobus z této dodávky si dopravní podnik převzal v pátek 19. března v garážích Hostivař. Autobus má výrobní číslo 1000, dostane evidenční číslo 4100 a po standardních úkonech, jako je zaregistrování na silničním správním úřadu bude v nejbližších dnech nasazen do provozu. Jeho domovskou garáží bude Klíčov. Poslední kloubový autobus SOR NB18 si Dopravní podnik hlavního města Prahy převzal loni v prosinci a dostal evidenční číslo 5100.

Dokončení dodávky SOR neznamená konec obnovy

"Letos dokončíme nejrozsáhlejší modernizaci vozového parku autobusů a uzavřeme tak kapitolu, v rámci které jsme nakupovali pouze dieselová vozidla splňující nejpřísnější emisní limity EURO VI. I když jsme omladili vozový park na nejnižší hodnotu v novodobé historii dopravního podniku, neznamená to přestávku v obnovování flotily. Budeme v ní pokračovat, nicméně to už bude kapitola zaměřena převážně na alternativní paliva a takt obnovy bude pozvolnější," podotkl generální ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.


Pohled do interiéru tisícího autobusu (19. března 2021, DPP/Petr Hejna)

V souladu s koncepcí využití alternativních paliv v podmínkách pražského dopravního podniku letos firma nakoupí prvních 14 standardních dvanáctimetrových elektrobusů, které nasadí do běžného provozu na začátku příštího roku. "Tendr na nákup 20 tříčlánkových trolejbusů běží, v nejbližších dnech vyhlásíme veřejnou zakázku na 15 kloubových bateriových trolejbusů, a kromě toho letos vyhlásíme ještě tendr na nákup 140 kloubových hybridních autobusů. V příštím roce chceme také v Praze testovat autobus na vodíkový pohon," dodal Witowski.

"Dnešního dne předává naše společnost poslední autobus SOR NB12, který završuje dodávky celkem 500 kusů autobusů pro Dopravní podnik hlavního města Prahy. Tento konkrétní autobus je současně jubilejní tisící vyrobený typ NB12 a jsme velice potěšeni, že máme možnost osobně jej předat představitelům vedení podniku do užívání," uvedl Filip Murgaš, obchodní ředitel výrobce autobusů SOR Libchavy.

100% nízkopodlažnost a snížení emisních limitů

Všechny nové dieselové autobusy, které dopravní podnik nakoupil v rámci modernizace od prosince 2017, splňují nejpřísnější emisní limity EURO VI. Jsou částečně či plně nízkopodlažní, klimatizované a vybavené zařízeními pro sčítání počtu přepravených cestujících. Po ukončení provozu autobusů Karosa B951 na začátku loňského prosince tak podnik nasazuje na pravidelné městské i příměstské linky pouze autobusy, kde při nástupu není třeba překonávat jakýkoliv schod.


Vlevo Jiří Nováček za SOR a vpravo Petr Witowski za DPP (19. března 2021, DPP/Petr Hejna)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!