Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vozovna Hloubětín má být hotová v roce 2023

PRAHA - Už na konci roku 2023 by měla tramvajím znovu sloužit vozovna v Hloubětíně. Dopravní podnik hlavního města Prahy v současnosti připravuje výběrové řízení na zhotovitele stavby, ta má začít ještě letos.

Nové haly budou mít deponovací kapacitu až pro 61 tramvají typu 15T, dalších dvanáct vozů se vejde do opravárenské haly...


(vizualizace, DPP)

Pražský dopraví podnik připravuje stavbu nové vozovny Hloubětín, která bude zahrnovat zejména výstavbu nové deponovací a opravárenské haly pro tramvaje i přestavbu zbylých částí areálu. Praha tak po více než 70 letech dostane novou, moderní vozovnu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 1,6 miliardy. Výstavba potrvá necelých 26 měsíců a dopravní podnik by chtěl začít s její realizací ještě letos v návaznosti na dokončení nového energocentra, jehož stavba v současnosti probíhá. Tendr by měl být uveřejněn ve Věstníku veřejných v průběhu dnešního dne.

Aktuální veřejná zakázka se týká stěžejní části budoucí vozovny, její realizací Dopravní podnik hlavního města Prahy naváže na energocentrum, které v současnosti buduje. V rámci hlavní části stavby nové vozovny Hloubětín vznikne nová hala, která bude mít dvě části. Deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. Dopravní podnik je vybaví novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají. DPP kromě toho v areálu postavídvě nové budovy pro ostatní provozy, ale také dokončí bourání několik zbylých objektů, které jsou určeny k demolici. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba bude rozdělena na tři etapy, výstavba by měla trvat necelých 26 měsíců.


(4. listopadu 2020, DPP/Daniel Šabík)

Dopravní podnik bude v nové vozovně využívat úspornější technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. Střecha haly bude částečně osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny. Dešťovou vodu bude dopraví podnik sbírat a využívat na mytí tramvají, na vytápění areálu bude podnik používat úsporná tepelná čerpadla.

"Je to symbolické, že veřejnou zakázku na zhotovitele nové vozovny Hloubětín vyhlašujeme téměř na den přesně k 70. výročí zahájení provozu té původní. Jediné, co z původního areálu zůstane beze změny je hala úrovňového soustruhu, kterou jsme postavili v roce 2012. Podstatné je, že hala oprav bude speciálně postavena pro údržbu nízkopodlažních tramvají. Nebudou v ní chybět lávky, jeřáby astanoviště pro otáčení podvozků. Nová hala bude sousedit s někdejší halou denního ošetření, kterou budeme modernizovat mimo jiné přestavbou myčky tramvají," řekl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.


(10. ledna 2018, Vlčoun.cz/Michal Fořt)

Kromě Ústředních dílen v Hostivaři podobně vybavenou opravárenskou halu pro nízkopodlažní tramvaje nejsou v žádné jiné vozovně. Díky novému zázemí v Hloubětíně budeme moci zefektivnit údržbu nízkopodlažních tramvají. "Tramvaje nyní odstavované na venkovní ploše v Hostivaři budeme moci přesunout opět pod střechu do deponovací haly a zásadně zlepšíme pracovní podmínky našim zaměstnancům údržby," dodal Šurovský. 

První etapu stavby nové vozovny Hloubětín, výstavbu energocentra a měnírny, dopravní podnik zahájil na začátku listopadu loňského roku. Výstavba první etapy zabere 10 měsíců. Podle aktuálního vývoje stavebních prací by nové energocentrum a měnírna ve vozovně Hloubětín měly být zprovozněny na konci letošního září. A pokud výběr zhotovitele v právě vyhlášené veřejné zakázce proběhne bez komplikací, Dopravní podnik plánuje zahájit stavbu nové deponovací a opravárenské haly v průběhu čtvrtého kvartálu letošního roku. V takovém případě by nová vozovna Hloubětín mohla začít naplno sloužit svému účelu na konci roku 2023.


(10. ledna 2018, Vlčoun.cz/Michal Fořt)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!