Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha se definitivně rozloučí s Karosami B951

PRAHA - Pražskou MHD čeká další důležité datum, které se zapíše do historie městské hromadné dopravy v hlavním městě. Již tento pátek 4. prosince bude oficiálně ukončen pravidelný provoz autobusů Karosa.

Oficiální velkolepá rozlučka se kvůli hygienickým opatřením nemůže uskutečnit, dopravní podnik ji ale slibuje na jaro příštího roku...


Autobusy Karosy z běžného provozu definitivně zmizí (2. listopadu 2018, Filip Vlček)

Karosa B951 je posledním typem legendární značky autobusů z Vysokého Mýta, který Dopravní podnik hlavního města Prahy postupně vyřazuje z provozu v rámci pravidelné obnovy flotily v souladu se Standardy kvality Pražské integrované dopravy. Za uplynulé tři roky dopravní podnik masivně investoval do nových vozidel a od prosince 2017 do letošního prosince obnovil celkem 500 autobusů. S vyřazením Karos B951 skončí na pravidelných linkách pražského dopravního podniku také provoz autobusů splňujících emisní normu Euro 3. 

V pátek 4. prosince nastane Den D, kdy bude čtrnáct autobusů Karosa B951 z šestnácti provozních vozů tohoto typu vypraveno naposledy na běžné linky. "Karosy tvořily v minulosti páteř flotily autobusů dopravního podniku. V Dopravním podniku hlavního města Prahy tím končí nejen éra legendární značky, ale také vozidel s normou Euro 3 a vysokopodlažních autobusů. Na druhou stranu bude autobusový provoz na městských linkách v Praze čistě bezbariérový. Díky vyřazení starších vozidel dosáhneme historicky nejnižšího průměrného věku naší autobusové flotily, a to 5,5 roku," uvedl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP. 


Poslední legendární autobusy Karosa B951 skončí (2. listopadu 2018, Filip Vlček)

"Pro fanoušky MHD a autobusů zvláště ale máme dobrou zprávu. Od soboty 5. prosince zahájíme na linkách 180 a 213 retroprovoz autobusů, v jehož rámci budeme střídat celkem sedm vozů, a to Karosa B951, B961, Irisbus City Bus 12M a případně Irisbus Citelis 12M," dodal Barchánek s tím, že se dopraví podnik snažil odsouvat ukončení provozu Karosa na nejzazší možný termín s výhledem možnosti uspořádat pro fanoušky MHD důstojné rozloučení s tímto typem obdobně jako se City Busy. Současná protiepidemická opatření to ale neumožňují. "Náhradu ale připravujeme na jaro nebo začátek léta příštího roku, jakmile to mimořádná opatření umožní, speciální akci se všemi historickými typy autobusů, na které se s Karosami rozloučíme," dodal Barchánek.

Rozloučením s Karosami v pražské městské dopravě sice končí jedna éra, ale znamená to začátek éry jiné, modernější. "V Praze budeme mít od soboty 100 procent bezbariérových autobusů na všech městských linkách. Naše standardy kvality dělají pražskou městskou hromadnou dopravu jednu z nejkvalitnějších na světě, a díky vyřazení starých Karos budeme mít také jednu z nejmladších flotil autobusů v České republice," uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.


Vozy byly vysoce spolehlivé, ale nepříliš ekologické (27. září 2019, František Živnůstka)

Ve finále to je podle Scheinherra skvělá zpráva i pro životní prostředí. "Kromě Karos jsme za poslední tři roky s dopravním podnikem stáhli z provozu stovky autobusů s normou Euro 2 a Euro 3, s normou Euro 4 jich zbývá posledních šest a naprostá většina bude mít normu Euro 5 a 6. Snížili jsme tím celkové emise CO2 v Praze za tři roky o zhruba 3500 tun a přispěli tak k naplňování Klimatického závazku Prahy," doplnil náměstek primátora pro dopravu. 

Retroprovoz autobusů Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájí tuto sobotu 5. prosince v 8.18 hodin na lince číslo 213 výjezdem 31. pořadí z obratiště u stanice metra Želivského. Do retroprovozu bude dopravní podnik nasazovat dvě Karosy B951 ev.č. 4998 a 4999, dvě kloubové verze B961 ev.č. 6379 a 6380, jeden Irisbus City Bus 12M ev.č. 3468 a alternativně dva vozy Irisbus Citelis ev.č. 3510 a 3512. Retroprovoz autobusů po dohodě s hlavním městem Prahou a ROPIDem bude pouze o víkendech a svátcích na linkách 180 jako 33. pořadí a 213 jako 31. a 32. pořadí. Retroautobusy budou označeny speciální samolepkou.


Poslední kilometry Karosy B951 najedou i na lince 225 (19. června 2019, František Živnůstka)

Dopravní podnik hlavního města Prahy nyní disponuje disponuje 16 plně provozuschopnými Karosami B951, 14 z nich v průběhu pátku 4. prosince postupně nasadí na pravidelných linkách číslo 103, 123, 162, 165, 169, 175, 182, 185, 191 a 225 v období ranní a přepravní špičky. Podrobnější jízdní řády jsou zveřejněny na webu dopravního podniku. Ve spolupráci se Slow TV a Mall TV nabídne pražský dopravní podnik všem fanouškům MHD a autobusové dopravy na svém profilu na Facebooku zhruba šestihodinový on-line přenos posledních jízd Karos B951 na vybraných linkách. 

Podrobnější informace...
- DPP se loučí s legendárními Karosami (vydáno 2. prosince 2020)
  (zdroj: www.dpp.cz).


Letos se jejich kapitola definitivně uzavře (2. listopadu 2018, Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!