Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha plánuje koupi tříčlánkových trolejbusů

PRAHA - Dvacet velkokapacitních nízkopodlažních tříčlánkových bateriových trolejbusů plánuje nakoupit pražský dopravní podnik. Ten je nasadí na linku 119 spojující Nádraží Veleslavín s letištěm, jejíž elektrifikaci připravuje.

Vítěz tendru by měl být znám na konci března příštího roku. První vůz k homologaci by mohl být do Prahy dodán již na podzim 2022...


Praha testovala také elektrobus od společnosti Ekova (27. září 2019, Filip Vlček)

Minimální požadovaná délka velkokapacitních trolejbusů je 23, maximální 25 metrů, s kapacitou 40 až 55 sedadel pro cestující, konstrukční rychlostí alespoň 70 km/h, garantovaným dojezdem vozidel na baterie minimálně 11 km a životností akumulátorů minimálně 60 měsíců nebo 450 tisíc odjetých kilometrů. Samozřejmostí je vybavení vozidel dle aktuálně platných Standardů kvality PID, jako je odbavovací a informační systém, klimatizace, dvě místa pro přepravu cestujících na invalidním vozíku, kamerový systém nebo systém automatického počítání cestujících. Dopravní podnik předpokládá průměrný roční nájezd trolejbusů 90 tisíc kilometrů.

Nové elektrobusy bude pražský dopravní podnik primárně nasazovat na linku čsílo 119, nabíjení trolejbusů bude probíhat pomocí dvoupólové technologie z instalované nabíjecí troleje, kterou dopravní podnik postaví na obou obratištích, tedy jak na Nádraží Veleslavín, tak i na Letišti a na zhruba polovině trasy linky číslo 119 od Nádraží Veleslavín po Terminál 3. V úseku mezi Terminálem 3 a konečnou na Letišti budou trolejbusy využívat energii z akumulátorů.

Trolejbusy na linku 119 vyjedou na jaře roku 2023

"V roce 2022 začneme stavět trolejové vedení pro elektrifikaci linky 119 na letiště. Na jaře 2023 na ni nasadíme nové bezemisní a bezbariérové trolejbusy. Budou mít na délku až 25 metrů, čímž se výrazně zlepší komfort cestujících. Místní ocení, že budou tiché a celkově ulehčíme dopravě tím, že nebudeme přidávat další autobusové spoje. Zároveň snížíme na této lince emise výfukových plynů na nulu. Plníme domácí úkoly, které jsme si předsevzali v Klimatickém závazku hl. m. Prahy. V Praze chceme využívat moderní technologie ve všech oblastech dopravy včetně elektromobility," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.


Také parciální trolejbus od SORu se provezl hlavním městem (27. září 2019, Filip Vlček)

Pražský dopraví podnik se tak zřejmě stane prvním dopravcem, který bude takové vozy provozovat. "Před jejich běžným nasazováním na linku číslo 119 nás ale nejdříve čeká jejich homologace pro provoz v ČR podle právních předpisů, což mimo jiné znamená bezzávadový nájezd předepsaného počtu kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících, a pak i s nimi. Předpokládáme, že bychom s homologací prvního vozidla mohli začít na podzim roku 2022. Plné nasazení velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů na linku číslo 119 předpokládáme na jaře 2023. Věříme, že v tomto časovém horizontu zároveň dojde k obnově převážné většiny původní poptávky po letecké dopravě po současné koronakrizi," doplnil Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz autobusů dopravního podniku.

"Z předběžných tržních konzultací nám vyplynulo, že nejvhodnější forma veřejné zakázky na dodání těchto specifických vozidel je jednací řízení s uveřejněním, které je otevřeno všem výrobcům, kteří splňují technické a kvalifikační požadavky. Tato forma nám umožňuje o předložených nabídkách účastníků dále jednat a získat tak pro nás co nejefektivnější a nejvhodnější řešení. Můžeme díky tomu po předložení nabídek například jednat o nastavení pozáručního servisu," dodal.

Dopravní podnik oslovil celkem 7 výrobců trolejbusů

Veřejná zakázka na nákup velkokapacitních trolejbusů, kterou dopravní podnik vyhlašuje formou otevřeného jednacího řízení s uveřejněním, navazuje na dvě kola předběžných tržních konzultací realizovaných loni na podzim. V nich byli osloveni výrobci trolejbusů, konkrétně společnosti Škoda Electric, SOR Libchavy, Ekova Electric, Solaris, Van Hool, švýcarského výrobce Carrosserie HESS a tureckou společnost Bozankaya. Předběžných tržních konzultací se aktivně zúčastnily společnosti Škoda Electric, Solaris, Van Hool, Carrosserie HESS a Cegelec.


DP oslovil v první fázi celkem 7 výrobců trolejbusů (27. září 2019, Filip Vlček)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!