Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Sloužily 24 let, teď Citybusy v Praze dojezdily

PRAHA - Hlavní město se o uplynulém víkendu definitivně rozloučilo s Citybusy. Po 24 letech věrné služby se tak definitivně uzavřela další kapitola historie městské dopravy v Praze. Velkolepá rozlučka přilákala stovky dopravních nadšenců.

Dopravní podnik hlavního města Prahy provozoval za celou dobu celkem 321 klasických dvanáctimetrových Citybusů a 53 vozů kloubové verze...


Sedm vystavených Citybusů na Strahově (29. srpna 2020, František Živnůstka)

Na svou poslední službu ve standardním provozu pražské městské dopravy se v sobotu 29. srpna vydaly čtyři Citybusy 12M pražského Dopravního podniku. Z garáží Kačerov to byly vozy evidenčních čísel 3454 a 3456, z garáží Klíčov pak autobusy 3437 a 3438, dopravní podnik je od rána nasadil na čtyři pořadí linky číslo 149. Cestující či fanoušci měli v sobotu také poslední příležitost svézt se v běžném provozu kloubovým autobusem Citybus 18M. Vůz evidenčního čísla 6529, jehož domovskou garáží je Klíčov, dopravce nasadil na linku číslo 180 na 27. pořadí.

Další dva standardní a jeden kloubový Citybus si pak mohli fanoušci prohlédnout v sobotu odpoledne na nádvoří Muzea MHD ve vozovně Střešovice. K vidění byly od 13.30 hodin nejen muzejní vůz ev.č. 3251, ale také Citybus 12M ev.č. 3408 z garáží Klíčov a kloubový Citybus 18M ev.č. 6530. Všechny tři vozy se v 17.00 následně vydaly s fanoušky na rozlučkovou jízdu na autobusové obratiště Stadion Strahov po speciální trase.


Citybusy byly naposledy nasazeny na linku číslo 149 (29. srpna 2020, František Živnůstka)

Po příjezdu na obratiště Stadion Strahov si bylo možné naposledy vyfotit posledních sedm Citybusů. Původně jich dopravní podnik plánoval vystavit osm, ale jeden vůz potkala technická závada a na Strahov již nedojel. V čase mezi 17.30 a 18.15 tak měli fanoušci unikátní a zároveň také poslední příležitost vyfotit si na Strahově všechny provozuschopné Citybusy Dopravního podniku hlavního města Prahy pohromadě, a to včetně muzejního vozu ev.č. 3251.

Úderem 18.15 hodin se všechny vystavené Citybusy vydaly, za zvuku klaksonů a mávání přihlížejících na svoji poslední jízdu. Rozlučková trasa vedla přes Holečkovu a Jiráskovo náměstí do zastávky I.P.Pavlova, kde oficiálně jízda skončila. Tím provoz nízkopodlažních autobusů Citybus po 24 letech provozu v hlavním městě definitivně skončil. 


Jako zpestření byly k vidění také kloubové Karosy (29. srpna 2020, František Živnůstka)

"Citybusy dlouhá léta tvořily páteř flotily autobusů dopravního podniku a nepočítáme-li tři Neoplany N4014/3 z let 1994 a 1995, byly to současně první nízkopodlažní autobusy v pražské městské hromadné dopravě. Standardní dvanáctimetrové vozy sloužily Dopravního podniku hlavního města Prahy a cestujícím bezmála čtvrtstoletí a kloubové více než 18 let. Proto jsme považovali za povinnost se s nimi důstojně rozloučit," podotkl technický ředitel úseku Povrch pražského dopravního podniku Jan Šurovský.

Z pražských ulic ale tento typ úplně nezmizí, s jedním vozem evidenčního čísla 3468 Dopravní podnik hlavního města Prahy nadále počítá na připravovanou autobusovou retrolinku, respektive zatím retropořadí na některé pravidelné autobusové lince. Projekt bude obdobný tomu, co dopravní nadšenci znají například v tramvajové dopravě v podobě linky číslo 23, na kterou vyjížděly starší cedulové legendární tramvaje typu T3.


Kloubový Citybus byl nasazen na lince číslo 180 (29. srpna 2020, František Živnůstka)

Prvním Citybusem 12M ve flotile Dopravního podniku hlavního města Prahy byl vizuálně poněkud odlišný prototyp tohoto vozu. Dostal evidenční číslo 3004 a poprvé byl nasazen do provozu 24. září 1996. Posledním vozem tohoto typu, který pražský dopravní podnik zakoupil, byl vůz ev.č. 3470 nasazený do provozu 15. listopadu 2004 a vyřazený letos v srpnu. Dopravní podnik za celou dobu provozu zakoupil celkem 321 Citybusů 12M.

Prvním kloubovým Citybusem 18M, který dopravce zařadil na sklonku prosince 2001 do své flotily, byl vůz evidenčního čísla 6500. Poprvé byl nasazen na linku číslo 200 z autobusového terminálu Nádraží Holešovice do Bohnic. V pražské městské dopravě jezdil až do 17. prosince loňského roku. Posledním přírůstkem byl vůz ev.č. 6552, který byl nasazen do provozu 1. prosince 2004 a vyřazen v polovině května 2017. Celkem jich dopravní podnik vlastnil celkem 53 vozů evidenčních čísel 6500 až 6552. Naprostá většina Citybusů najezdila v Praze přes 1 milion kilometrů, v Muzeu MHD zastupuje tento typ od roku 2017 vůz ev.č. 3251.


Nájezd posledních vozů na obratiště Stadion Strahov (29. srpna 2020, František Živnůstka)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!