Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Stanice Národní třída zmizela z povrchu

PRAHA - Stanice metra Národní třída je už téměř devět měsíců uzavřená a vlakové soupravy stanicí pouze projíždí. Cestující jsou tak odkázáni na tramvajové linky jezdící z Karlova náměstí.

Mezitím stavbaři pracují na výstavbě obchodního centra Copa Centrum Národní, které vyplní proluku u obchodního domu Máj.


Pohled na 18 metrů hlubokou stavební jámu nad stanicí metra. Foceno 9. března 2013.

V centru už pracovníci Metrostavu na staveništi o rozloze přes 5000 metrů čtverečních vyhloubili a díky pracovníkům firmy Zakládání staveb i zajistili téměř celou, asi 18 metrů hlubokou stavební jámu.

"Nejprve jsme museli vybourat jedno nadzemní a dvě podzemní podlaží vestibulu stanice metra a odstrojit její technologické vybavení, které bylo nutné uschovat pro další případné použití," uvedl Radovan Aulík z Metrostavu.


Pohled na eskalátorový tunel (další pohled i na videu - více níže). Foceno 9. března 2013.

Půdorysně složitou stavební jámu objektu Copa Centra Národní chrání u povrchu lem záporového pažení, které v hloubce asi 5 metrů pod povrchem přechází do stěny z převrtávaných pilot.

Čtěte také...
- Národní třída je uzavřena, stanicí se projíždí (10. července 2012)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Tramvaj linky číslo 14 projíždí okolo staveniště. Foceno 9. března 2013.

Zajímavostí je, že během stavby byly nalezeny gotické sklepy, které byly okamžitě prohlášeny za národní kulturní památku. Kvůli tomu musel investor přizpůsobit rozměry stavební jámy. V současné době se navíc jedná o následném zpřístupnění sklepů.


Staveniště na Národní třídě, v pozadí obchodní dům Máj. Foceno 9. března 2013.

Pracovníci Metrostavu zprvu těžili v píscích i skále, a to vždy v dostatečné výšce nad metrem. "Teď nás ještě čeká vybudovat vzduchotechnický kanál pro odvod vzduchu ze stanice Národní třída, který musíme zahloubit napříč staveništěm až do úrovně 25 metrů pod terén. Nadloží metra je však i zde pro naši práci dostatečné," upřesnil Aulík.

Vzhledem k hloubce jámy bude nutné její dotěžení provést díky kaskádově umístěných rypadel, která si budou horninu předávat.


Informace o uzavírce stanice metra. Foceno 9. března 2013.

Už příští rok v létě by měl být obnoven provoz ve stanici metra. Zahájení provozu multifunkčního centra, které by se mělo stát moderní ozdobou historického jádra Prahy, je pak naplánováno na 1. října 2014.

Na facebookové stránce Vlčoun.cz najdete také video dokumentující stav prací v březnu 2013 (přímý odkaz ZDE).


Informační tabule o probíhající výstavbě Copa Centra Národní. Foceno 9. března 2013.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!