Get Adobe Flash player

Praha řeší budoucí rozvoj tramvajové dopravy

PRAHA - Hlavní město dokončilo dokument stanovující investiční rozvoj. Kromě stavby nových tramvajových tratí zmiňuje i nejbližší opravy stanic metra. Středočeský kraj zároveň rozhodl o stavební uzávěře pro trať z Písnice do Jesenice.

O napojení Jesenice na tramvajovou dopravu rozhodli krajští zastupitelé již v roce 2018, a to už u písnického depa metra...


Tramvajová doprava v budoucnu vyjede za hranice Prahy (27. září 2019, Filip Vlček).

Projekt Polaď Prahu na roky 2019 až 2023 je zásadní dokument, podle kterého se v metropoli začnou v následujících pěti letech realizovat dopravní projekty. Byla tak jednoznačně stanovena odpovědnost jednotlivých městských organizací za dílčí projekty, včetně termínů jejich realizace. Z toho také plyne jasné vymezení, dokdy musí Praha mít například vypracovanou projektovou dokumentaci Městského okruhu nebo kdy do rozpočtu zahrnout rozpočet na výstavbu tramvajové trati spojující Sídliště Barrandov s Holyní nebo Divokou Šárku se Sídlištěm Dědina.

Práce začnou na Barrandově či v Modřanech

K tomu bude spuštěn nový informační web pro občany s informacemi o stavu projektů. "Město je živoucí organismus, jehož potřeby se neustále mění. Díky Akčnímu plánu jsme schopni na tyto potřeby lépe reagovat a připravit tak město na další dopravní rozvoj v dostatečném předstihu," vysvětlil úkoly dokumentu Polaď Prahu Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. 

Mezi vybranými projekty, jejichž přípravná fáze již začala nebo začne, zmiňme například tramvajová trať ze Sídliště Modřany do Libuše nebo ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence. Tady přípravné práce dokonce natolik pokročily, že příští rok bude v předstihu realizována výstavba kolejového napojení v obratišti Sídliště Barrandov. Dopravní podnik hlavního města Prahy chce využít výluky během rekonstrukce Nádražní ulice na Smíchově. V roce 2021 má začít stavba tratě z Divoké Šárky na Dědinskou a o rok později také stavba Dvoreckého mostu včetně tramvajové tratě.


Projekt Polaď Prahu zatím řeší rozvoj tramvajové sítě v Praze (27. září 2019, Filip Vlček).

Podle akčního plánu do roku 2023 mělo být hotovo hned 111 projektů. Patří mezi ně například zpřístupnění železniční stanice Praha hlavní nádraží z okolí, tramvajová smyčka Zahradní Město a měl by být dokončen také geologický průzkum pro výstavbu trasy metra D. Zrekonstruovány by měly být také vybrané tramvajové zastávky za bezbariérové a stanice metra Jiřího z Poděbrad na trase A a Jinonice, Radlická, Křižíkova a Českomoravská na trase B

Do Jesenice je již vymezena stavební uzávěra

Kromě tramvajové tratě do Zdib, u níž se zahájení stavby blíží nejvíce, by měly v blízké budoucnosti vést nové koleje také do Jesenice. Radní Středočeského kraje rozhodli o vydání územního opatření o stavební uzávěře pro koridor tramvajové tratě depo Písnice - Jesenice u Prahy. "Plánované tramvajové tratě kopírují nejvytíženější dopravní tahy, které využívají obyvatelé Středočeského kraje pro příjezd do Prahy a naopak. Proto jsme již dříve přišli s vizí rozšíření tramvajové dopravy mimo hranice hlavního města," uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.

"Vzhledem k předpokládanému technickému řešení stavby bylo možné stanovit režim stavební uzávěry tak, aby omezení nebo zákaz stavební činnosti postihoval vlastníky pozemků jen v nezbytně nutné míře a rozsahu," doplnil radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler. Dodal, že kraj již v roce 2018 schválil mimo jiné i záměr výstavby kolejového tramvajového propojení Depa Písnice a Jesenice u Prahy.


V budoucnu ale tramvaje vyjedou do Zdic nebo Jesenice (27. září 2019, Filip Vlček).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Michal Fořt
- Jakub Lachout
- Ondra Kašpárek
- Vojta Beneš
- Antonín Jelínek

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!