Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Pražský DP ukončil provoz autobusů s EURO II

PRAHA - Důležitá událost se zapsala do historie městské dopravy v Praze. Dopravní podnik hlavního města Prahy totiž ukončil provoz autobusů plnícími emisní normu EURO II. V provozu bylo na sedm stovek autobusů.

Poslední kilometry si celkem tři autobusy zmíněné emisní normy najely na linkách číslo 140 a 185. Jejich působení v Praze skončilo...


Řidič lepí info o ukončení provozu autobusů s EURO II (22. listopadu 2019, Antonín Jelínek).

Pražský dopravní podnik v pátek 22. listopadu ukončil provoz autobusů plnící emisní normy EURO II. "Mezi lety 1996 až 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault, které v době svého vzniku odpovídaly právě této dnes již několikrát překonané emisní normě," informovala tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Aneta Řehková. Z ulic ovšem i nadále mizí také autobusy v provedení EURO III a IV, kterých je zhruba 220.

Nejen pro dopravní nadšence, ale také pro běžné cestující proto Dopravní podnik hlavního města Prahy připravil symbolické rozloučení s posledními zástupci uvedených typů autobusů. Poslední autobusy s motory emisní normy EURO II proto vyjely naposledy v pátek 22. listopadu. Kloubový autobus Karosa B941E ev.č. 6349 byl vypraven na linku číslo 140, dva vozy Renault City Bus ev.č. 3283 a 3302 pak byly vypraveny na linu číslo 185. Pro zájemce o svezení nebo pořízení fotografií byly vozy přistaveny přibližně ve 14.30 hodin, do garáží naposledy zatáhly okolo 20.00 hodiny.


Končící City Bus ev.č. 3302 s již historickým City Busem (22. listopadu 2019, Antonín Jelínek).

Z technického pohledu představovaly městské autobusy s označením EURO II poslední motorizaci, která byla vybavena klasickou koncepcí palivové soustavy, jejímž hlavním prvkem bylo mechanické vstřikovací čerpadlo včetně mechanicky ovládaných vstřikovačů. Tato jednoduchá, konstrukčně nenáročná a provozně spolehlivá koncepce však musela být s nástupem normy EURO III nahrazena novými prvky, které se již neobešly bez elektronického řízení.

Samotná konstrukce autobusů byla rovněž na velmi solidní úrovni, což dokládá dlouholetý provoz v náročných podmínkách, který značně překonal původně deklarovanou životnost 10, resp. 12 let. "V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV," dodala mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Zbývající vozy splňují emisní normu EURO III a IV, které ale také postupně s dodávkami nových autobusů SOR postupně najíždí své poslední kilometry.


Kloubová Karosa B941E emisní normy EURO II (22. listopadu 2019, Antonín Jelínek).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!