Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Metro v Praze si s železnicí nebude konkurovat

PRAHA - Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy na návrh náměstka pro dopravu Adama Scheinherra a náměstka pro územní rozvoj Petra Hlaváčka připraví dlouhodobou strategii rozvoje pražské sítě metra.

Zmapuje možnosti obsluhy Prahy trasami metra, a to v návaznosti na rozvoj nových tramvajových a železničních tratí a nový územní plán...


Metro má svoji budoucnost již jasnou (8. září 2016, Filip Vlček).

Vzhledem k tomu, jakým zásadním způsobem se změnilo územní plánování, ale i přístup města k zahušťování a k zastavení rozpínání města do krajiny, je nutné přehodnotit také přístup k nejkapacitnější kolejové dopravě v metropoli. Na základě tvrdých dat ekonomických, socio-demografických i územně plánovacích vznikne taková koncepce, která bude odborně nezpochybnitelná. S ohledem na výši investic město chce, aby se síť vyvíjela koncepčně a nepodléhala politickým či jiným subjektivním tlakům a veškeré náměty byly vyhodnoceny z hlediska efektivity.

"Poslední komplexní studie rozvoje městské hromadné dopravy je z roku 2001. Díky chystanému Metropolitnímu plánu víme, kudy se bude dál rozvíjet, a je čas zmapovat, jak rozrůstající se město nejlépe pokrýt dopravním spojením. Hotovou máme strategii rozvoje tramvajové sítě a železnice v Praze. V synergii se zadávanou studií k rozvoji železničních tratí teď připraví IPR také strategii rozvoje sítě metra," řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Rozvoj města musí probíhat vždy současně

"Rozvoj města je opřen o infrastrukturu – a metro je klíčovou pražskou stavbou. Oddělovat přípravu dopravních staveb od dalších úrovní města již není možné, s dobrou dlouhodobou strategií rozvoje sítě metra můžeme lépe rozvíjet další území vhodná pro bydlení a umístění pracovních příležitostí," doplnil k tématu náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.


I železnici provází v hlavním městě období rozvoje (nedatováno, České dráhy).

Výchozím stavem pro zpracování studie je nedávno schválený Plán udržitelné mobility, který kromě stávajících tras počítá i s novou trasou metra D v úseku Depo Písnice - Náměstí Míru. Strategie bude vytvořená na modelu předpokládaného rozvoje města i Metropolitní oblasti tak, jak s těmito fenomény pracuje Plán udržitelné mobility, návrh nového územního plánu Prahy (Metropolitní plán) a další stěžejní dokumenty, jako je Strategický plán. Podle Scheinherra platí, že zatímco cestující autobus vymění právě za tramvaj, metro využívají řidiči, kteří by jinak jeli autem.

"Metro dokáže přepravit velké množství lidí na velké vzdálenosti a na rozdíl od tramvají, které mají čtvrťový význam, je 'tepnou' celého města. Podobnou funkci má v řadě evropských zemí také městská železnice. Důležité je ovšem zdůraznit, že na rozdíl od let 80., kdy tramvaje nahrazovalo metro, je dnes již jasné, že každý prostředek má své cestující," dodal Scheinherr.

Železnice a metro si dříve konkurovaly

V Praze bude důležité právě propojení se železnicí, jejíž plán rozvoje teď připravuje Správa železniční dopravní cesty. Historicky si železnice a metro v Praze zbytečně konkurovaly, protože podle dřívějších představ železnice sloužila přepravě uhlí, ne cestujících. "Proto třeba linka metra B kopíruje železniční koleje, na kterých dnes přitom jezdí pohodlná městská linka. V nové strategii synergie metra a městské železnice pro Pražany připravíme rychlé a kvalitní spojení napříč celým městem tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně doplňovaly," uzavřel Adam Scheinherr.


Pražská doprava bude v budoucnu lépe provázána z ostatní (8. září 2016, Filip Vlček).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!