Get Adobe Flash player

Praha schválila tramvajovou trať na Strahov

PRAHA - Pražští radní na pondělním zasedání schválili výstavbu nové tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Tramvaj hlavně uleví životnímu prostředí a nahradí přetíženou autobusovou linku 143, kterou využívají především studenti.

Rozvojový plán ROPIDu s touto tratí počítá a navrhuje, že by sem měly být zavedeny dvě tramvajové linky od Suchdola i z centra Prahy...


Schématické znázornění nové tramvajové tratě (Vizualizace, Magistrát hl.m. Prahy)

Tramvajová trať povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice do místa, kde se dnes otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Nová trať bude mít délku 1,3 kilometru, tramvaje budou využívat zastávku u strahovských kolejí a otočí se na místě stávajícího obratiště autobusů. "Výstavbu nových tramvajových tratí se od začátku svého působení snažím co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který do oblasti přitáhne více lidí a oživí služby," řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. 

Nová tramvaj nahradí autobusovou linku 143, která zejména ve špičce částečně nezvládá pohodlně přepravit velké množství studentů v oblasti. Tramvaj přinese výrazně vyšší kapacitu, naváže na stávající tramvajové linky a uleví i životnímu prostředí. "Z Dejvic autobusy překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový," doplnil náměstek Adam Scheinherr.


V pozadí prostor budoucí točny tramvají Stadion Strahov (22. listopadu 2018, Ondřej Kašpárek)

Linka pomůže především studentům, kteří míří z kampusů v Dejvicích na koleje Strahov. Je předběžná shoda, že se stadion musí přestavět a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele Strahova. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě bude Dopravní podnik hlavního města Prahy. Nová trať nebude vyžadovat změnu územního plánu, což proces výstavby trati urychlí.

S tratí počítá také rozvojový plán ROPIDu na následujících deset let. Ten uvádí, že pražský dopravní podnik sem zavede dvě zbrusu nové tramvajové linky. První linka číslo 28 propojí obratiště Stadion Strahov s Malovankou a Vítězným náměstím se Suchdolem se špičkovým intervalem 4 až 5 minut, druhá linka číslo 30 pak propojí celodenně, celotýdenně Stadion Strahov s Malovankou, Malostranskou a Náměstím Republiky s konečnou Bílá labuť.


Předpokládané schema vedení tramvajových linek (Vizualizace, ROPID)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Michal Fořt
- Jakub Lachout
- Ondra Kašpárek
- Vojta Beneš
- Antonín Jelínek

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!