Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Midibusy od Solarisu v Praze už jezdí

PRAHA - Deset nových midibusů značky Solaris se po slavnostním představení veřejnosti rozjelo po Praze. Dopravní podnik je využije na linky, které nejsou tolik kapacitně využívané.

V průběhu března dorazí ještě dalších pět těchto autobusů, do konce roku 2015 pak do garáží přijede ještě dalších 25 vozů.


Jeden z nových nízkopodlažních Solarisů. Foceno v lednu 2013.

K prvnímu nasazení autobusů Solaris pod taktovkou Dopravního podniku hlavního města Prahy došlo v úterý 15. ledna 2013. Cena jednoho krátkého autobusu činí 4 miliony korun a výrobce na ně poskytl nadstandardní záruku 4,5 roku.

Solarisy Urbino 8,9 LE jsou označeny evidenčními čísly 2031 až 2040 a v pracovních dnech jsou vypravovány na linky číslo 156, 236 a 292. O víkendu je pak garáž Klíčov, kam jsou vozy přiřazené, bude vypravovat také na linky číslo 259, 278 a v průběhu února pak i na linku 151.


Solaris ev.č. 2037 zachycený u Řezáčova náměstí. Foceno 16. ledna 2013.

Rozšíření vozového parku nejmenších autobusů je podle generálního ředitele pražského dopravního podniku Milana Křístka dáno rostoucí poptávkou po vozech této kategorie. "Potřebujeme poskytovat přepravní služby i v oblastech, kde by provoz standardních autobusů byl nehospodárný nebo příliš komplikovaný, zejména s ohledem na šířku komunikací nebo parkující vozidla v některých částech města," řekl.

Dopravní podnik uzavřel s výrobcem - polským Solarisem - rámcovou smlouvu na dodávku až 40 midibusů do roku 2015.


Desítka nových autobusů v garáži Klíčov po dodání. Foceno 28. prosince 2012.

Autobus s kapacitou pro 66 cestujících (z toho 27 sedících) je nízkopodlažní pro usnadnění nástupu a výstupu vozíčkářů a maminkám s kočárky. Je vybaven moderním vizuálním a akustickým informačním systémem a provedení sedadel bylo zvoleno s ohledem na zvýšení hygienického standardu a minimalizaci škod způsobených vandaly.

Na pražské poměry je nestandardní, že vůz je vybaven klimatizací v celém prostoru pro cestující. "Klimatizace by měla zpříjemnit cestování po městě v horkých letních dnech," vysvětlil Milan Křístek z dopravního podniku.


Pohled na jeden ze Solarisů v garáži Klíčov. Foceno 28. prosince 2012.

Vozy budou standardně nasazované na výše uvedené linky. Například na lince číslo 236, která spojuje zoologickou zahradu s bohnickým sídlištěm a dvěma přívozy, tak dopravce nabídne požadovanou vyšší kapacitu pro přepravu kočárků.

Autobusy byly na Klíčov dodány v závěru loňského roku a po zácviku řidičů byly 15. ledna 2013 vpuštěny do provozu.


Minibusy značky SOR už na lince číslo 156 nespatříme. Foceno 8. října 2012.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!