Get Adobe Flash player

Komplet! Poslední tramvaj ForCity 15T dodána

PRAHA - Pražský dopravní podnik minulý týden převzal jubilejní 250. tramvaj ForCity Alfa s evidenčním číslem 9450. Tím Dopravní podnik hlavního města Prahy završil klíčový dlouhodobý kontrakt dodávky nových tramvají typu 15T.

První tramvaj ForCity 15T byla v Praze předána 28. ledna 2011, poslední následovala o osm let později v úterý 5. února 2019...


Skládání poslední tramvaje typu 15T (5. února 2019, DPP/Archiv).

"Dnes jsme v Praze převzali od Škody Transportation poslední z celkem 250 kusů tramvají 15T. Byl to pro nás jeden z klíčových dlouhodobých kontraktů a uzavřeli jsme důležitou etapu modernizace tramvajového vozového parku,“ řekl v úterý 5. února Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy. "Jsme rádi, že máme pro Pražany i návštěvníky města moderní a komfortní tramvaje, které jsou navíc i stoprocentně nízkopodlažní a nabízejí tak bezproblémovou možnost přepravy cestujícím se sníženou pohyblivostí. To je v souladu se strategickou prioritou Prahy, zajistit do roku 2025 bezbariérovost v celé síti MHD," dodal Witovski.

První červeno-stříbrná nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky vyjela do ulice hlavního města před deseti lety. "Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg," řekl Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation. Tramvaje ForCity můžete však zahlédnout i v Maďarsku, Turecku, na Slovensku nebo třeba také v Číně.

Nová moderní tramvaj pojme až 180 cestujících

Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou stoprocentní nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě. Jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety, které pohánějí všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru. Tramvaj dlouhá 31,4 metru a široká téměř 2,5 metru pojme 180 cestujících, z toho 61 sedících. Díky schopnosti hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní dobu a urychluje dopravu. K tomu napomáhá také šest širokých dvoukřídlých dveří, které cestujícím umožňují velmi rychlý výstup a nástup.


Tramvaj ev.č. 9450 uzavřela kontrakt 250 tramvají (5. února 2019, DPP/Archiv).

V průběhu dodávek došlo u tramvají k několika designovým změnám a změnám interiéru. Rovněž se provedly úpravy zaměřené na zvýšení pohodlí cestujících. Kromě postupného zavádění klimatizačních systémů v tramvajích se jednalo např. o výměnu dřevěných sedaček, které cestujícím nevyhovovaly, za plastové a rovněž o doplnění madel pro cestující se sníženou pohyblivostí. Některé z inovovaných vozidel mají také k dispozici wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost: rám čelního okna a střední díl čela vozu jsou nově žlutooranžové. Cílem této designové inovace by měla být hlavně zvýšená bezpečnost chodců. Zářivá žlutooranžová kontrastní barva je vidět už zdálky a zajišťuje tak maximální viditelnost tramvaje zejména na přechodech.

V současné době Dopravní podnik hlavního města Prahy postupně spouští systém EMA, který má za úkol automaticky bez zásahu řidiče ovládat vybrané funkce vozu jako např. hlášení zastávek, přimazávání kol a kolejnic, snížení rychlosti na předepsanou hodnotu při jízdě do oblouku nebo přes výhybky, zobrazení pozice tramvaje v mapových podkladech na vnitřním monitoru pro cestující a podobě. S dodávkou nových tramvají musely být realizovány rozsáhlé rekonstrukce kolejových podpěr ve vozovnách, doplněny pracovní lávky pro zaměstnance údržby, nové silnější hydraulické zvedáky a nainstalování automatického doplňování písku do tramvají.

Museli upravit řadu tramvajových tratí i část vozoven

Několik stavebních investic bylo realizováno i v Opravně tramvají a bylo nutné připravit a naprojektovat nové technologie pro těžkou údržbu zejména podvozků v Opravně tramvají. Všechny tyto investiční akce jsou zrealizovány nebo jsou před dokončením. „V Hostivaři se buduje nové odstavné kolejiště, práce jsou v plném proudu. Pracuje se i na vozovně Žižkov, probíhá zde postupná rekonstrukce v halách, mění se podpěry kolejí tak, aby byly schopné komfortně deponovat nové tramvaje 15T. Podobná rekonstrukce proběhla již ve vozovnách Kobylisy, Pankrác a Vokovice a částečně i v Motole,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.


S těmito tramvajemi je možné se potkat na většině linek (5. února 2019, DPP/Archiv).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Michal Fořt
- Jakub Lachout
- Ondra Kašpárek
- Vojta Beneš
- Antonín Jelínek

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!