Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Do pražských garáží přijede 73 autobusů SOR

PRAHA - Vozový park autobusů obohatí v následujících měsících sedmdesátka nízkopodlažních kloubových autobusů značky SOR NB18. Informoval o tom Dopravní podnik hlavního města Prahy.

Dopravce ušetří nejen za samotný nákup, ale také za provoz. Spotřeba nových autobusů je nižší o 10 litrů na 100 kilometrů.


Nízkopodlažní kloubové autobusy SOR. Foceno 6. července 2012.

Jde o autobusy, se kterými podle ohlasů řidičů nejsou příliš dobré zkušenosti. Možná i díky tomu za jejich nákup dopravní podnik ušetří na každém vozu 350 tisíc korun. Celková úspora tak dosáhne 26 milionů korun.

Dohodnutá cena za jeden autobus SOR NB 18 je 6,4 milionu korun bez DPH, za 73 autobusů tak Dopravní podnik hlavního města Prahy vydá téměř 471 milionů korun. Vyjednání výše zmíněné slevy předcházela důkladná analýza trhu kloubových autobusů, včetně porovnání současných cenových hladin nabízených výrobci.


Představení nového hybridního autobusu na Staroměstské. Foceno 12. ledna 2011.

 

"Výsledná cena je minimálně o 10 až 20% výhodnější oproti běžné ceně na trhu. Navíc nové autobusy budou 2 roky v záruce, čímž klesá potřeba provozních prostředků na údržbu," uvedla Aneta Řehková s tiskového oddělení DP.

Nové vozy splňují normu Euro 5 a jejich uvedení do provozu vyřadí staré neekologické autobusy Karosa. Nové autobusy SOR mají navíc výrazně nižší spotřebu nafty; 10 litrů na 100 kilometrů. Cena za 1 kilometr nového autobusu je o 9 korun nižší oproti stávajícím autobusům.


Jeden z kloubových autobusů SOR na Nuselském mostě. Foceno 7. dubna 2012.

Pro nákup nových autobusů hovoří i průměrné stáří vozidel – podle nařízení Vlády ČR č. 63/2011 Sb. nesmí dojít k překročení průměrného stáří vozového parku o více jak 9 let.

Toto ustanovení se týká zejména obnovy kloubových autobusů Ddopravního podniku hlavního města Prahy, kde u této kategorie je současné průměrné stáří právě na hranici 9 let. Výrobci autobusů přitom deklarují jejich životnost na cca 12 let.


Autobusy SOR byly značným zástupcem na muzejních linkách. Foceno 9. června 2012.

Z důvodu nepříznivého stáří a především významného opotřebení autobusů je nutné pravidelně zajišťovat obnovu vozového parku. Pokud by k obnově nedošlo, překročí pražský dopravce průměrné stáří, čímž poruší nařízení Vlády ČR a logicky se také stané nekonkurenceschopným.


Hybridní autobus odstavený v domovské provozovně Hostivař. Foceno 28. května 2012.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!