Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha 2020: Moderní vozový park i nové tratě

PRAHA - Rozvoj všech druhů služeb, modernizaci stanic metra, vozového parku a rozšíření dopravní sítě. Tak vypadá strategický plán do konce roku 2020, který byl tento týden představen veřejnosti.

Metro by se mělo dočkat nové trasy, tramvaje nových tratí a smyček, všechny druhy trakce pak čeká omlazení vozového parku...


Tři dosavadní trasy metra by měla doplnit čtvrtá (8. září 2016, Filip Vlček).

K největším výzvám současnosti patří výstavba trasy metra D. "Chceme pro naše cestující budovat nové tramvajové tratě a rozšiřovat počet elektrobusů v běžném provozu. Omlazujeme vozový park tramvají i autobusů. Nezapomínáme ani na modernizaci stanic metra, ve kterých se zvyšuje počet bezbariérových přístupů. Do roku 2020 jsme stanovili jasné strategické priority, jejichž dodržení je pro nás naprosto zásadní," řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy

Dopravní podnik podle Gillara počítá s tím, že do konce roku 2020 započne geologický průzkum a uskuteční tak reálné kroky k naplnění snů mnoha Pražanů i těch, kteří do metropole kvůli práci dojíždějí. Varianty výstavby metra D závisí na úspěšnosti a zvolené metodě získávání pozemků se stavbou souvisejících.

Vzniknou dvě tramvajové tratě a smyčky

"Připravujeme i velké investice do tramvajových tratí. Kromě prodloužení tratí z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 milionů korun a z Barrandova do Slivence za 690 milionů korun do roku 2021 to jsou výstavby dvou tramvajových smyček," doplnil investiční ředitel a člen představenstva pražského dopravního podniku Tomáš Kaas. Zmíněné dvě nové smyčky mají vzniknout na Zahradním Městě a u stanice metra Depo Hostivař. Stranou nebudou ani opravy stávajících tratí.


Obnovován bude současný vozový park, dojde i na tramvaje (7. září 2016, Filip Vlček).

Změn k lepšímu dozná do roku 2020 také vozový park tramvají. Už letos bude dokončena dodávka 250 kusů moderních tramvají typu 15T ForCity. Dopravní podnik hlavního města Prahy připravuje na podzim i pomyslnou lahůdku, do ulic vyjede nová výletní tramvaj T3 Coupé. Dopravní podnik pečuje také o obnovu autobusů, do které do roku 2020 investuje téměř 2 miliardy korun.

Pražský dopravní podnik ale zlepšuje i podobu stávajících stanic metra. "Realizovali jsme od loňska opravu stanic Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum A, Skalka, doplnili jsme chybějící eskalátory ve stanici Nádraží Veleslavín. Investice souhrnně činily téměř 400 milionů korun. Před sebou máme mnoho dalších projektů. Za povšimnutí stojí do roku 2020 zejména oprava stanic Jiřího z Poděbrad a Českomoravská, ve kterých počítáme s bezbariérovým zpřístupněním," dodává Tomáš Kaas, investiční ředitel dopravního podniku.

Důležitý faktor zůstává financování projektů

U velkých investic je důležitým faktorem získání dotačních prostředků z Evropské unie. V současném programovém období čerpá dopravní podnik dotační prostředky zejména ze dvou operačních programů, a to Operační program Doprava a Operační program Praha - pól růstu ČR. V rámci něho má dopravní podnik dosud podepsané Smlouvy o financování projektů na 16 projektů ve výši 901,8 milionů korun, přičemž k dnešnímu dni obdržel podporu ve výši 166 milionů.


Všechny investice jsou závislé na dotacích Evropské unie (7. dubna 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!