Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Oblast Želivského u metra v novém kabátě

PRAHA - Tři úzká nástupiště, jedno z nich zcela nevyužívané a nebezpečný přestup z autobusu na tramvaj a opačně. Takhle ještě donedávna vypadala situace na zastávce Želivského. Dnes už je to ale minulost!

Cestujícím slouží širší nástupiště, autobusy a tramvaje mají společnou nástupní hranu a kolej do centra byla napřímena.


Široké nástupiště a bezpečný přestup. To je Želivského. Foceno 17. listopadu 2012.

Změna uspořádání prostoru zastávek Želivského proběhla společně s výlukou a opravou tramvajové tratě ve Vinohradské ulici, která probíhala od 12. září až do 3. listopadu tohoto roku.

Během výluky byly některé tramvajové linky zkráceny, náhradní dopravu zajistila v denním provozu linka X5 a v noci X51.


Původní podoba zastávky Želivského se středovým ostrůvkem. Foceno 8. září 2012.

Kromě modernizace samotné kolejové konstrukce a nahrazení původních panelů BKV na samotné trati došlo k radikální úpravě prostoru zastávek Želivkého bezprostředně navazujících na podchod stejnojmenné stanice metra.


Okolo zastávky Želivského projíždí zatahující autobus. Foceno 24. ledna 2008.

"Dva důležité dopravní body, tedy zastávky tramvají a autobusů, byly dosud blízko sebe, ale byla mezi nimi nedostatečná vazba," uvádí se v článku podnikového časopisu DP-Kontakt. Dopravce si od tohoto kromě slibuje přilákání většího počtu cestujících.

Zastávka je na takové případy připravena, protože původní úzký profil zastávky byl rozšířen na úctyhodných osm metrů.


Uprostřed je patrné dřívější vedení třetí koleje. Foceno 19. července 2012.

Zrušen byl totiž prostřední nástupní ostrůvek u kdysi bývalé rozřaďovací koleje. Ta tady byla zřízena v listopadu roku 1980 a využívána byla až do roku 1992. K její fyzické likvidaci došlo ale až v říjnu 1999. Ostrůvek společně s výstupem z podchodu tady zůstal i nadále.


Odhalený vestibul stanice metra, v pozadí rýsující se ostrůvek. Foceno 28. září 2012.

Nástupní hrana nových zastávek byla zvýšena na 20, a ve směru z centra dokonce na 24 centimetrů. Společně s tím došlo ke zrušení původních nástupních zastávek autobusů v terminálu autobusových linek Želivského.


U společné nástupní hrany zastavují autobusy i tramvaje. Foceno 17. listopadu 2012.

Autobusy tak vyjíždí z manipulačního prostoru a na Vinohradské ulici najedou rovnou na tramvajovou trať. Zde dojedou až do nástupní zastávky, kde odbaví cestující. Po výjezdu se napojí na veřejný pruh Vinohradské ulice a za křižovatkou odbočí vlevo do druhé zastávky Želivského.

Kromě výše uvedených změn bylo nutné také přeprograovat semafory na výjezdu z obratiště autobusů do Vinohradské.


Tramvaj vjíždí do zastávky, autobusy se napojují na trasu. Foceno 17. listopadu 2012.

Jednu nevýhodu toto nové řešení ale stále má. Přesvědčili se o tom cestující hned první den provozu, kdy se v zastávce porouchal jeden z autobusů. To zastavilo provoz tramvají linek číslo 5 a 26 ve směru do centra na více jak 20 minut.


Souprava tramvají linky číslo 26 čeká na signál volno. Foceno 17. listopadu 2012.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!