Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Praze vzniká nová trať. Prozatím bez tramvají

PRAHA - Během rekonstrukce tramvajové tratě na Vinohradské ulici vzniká u Národního muzea nová tramvajová trať. V budoucnu se stane součástí důležitého propojení dnešních tramvajových tratí na Václavském náměstí.

Po osmi letech se tak realizuje výstavba zbrusu nové tramvajové trati, v roce 2011 se stavělo prodloužení tratě k Nádraží Podbaba...


Pohled od Vinohradské ulice na Václavák (16. srpna 2018, DPP/Ondřej Kubát).

Pražský dopravní podnik dokončuje realizaci nového úseku tramvajových kolejí ve Vinohradské ulici mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Tento úsek zatím není napojen na stávající kolejovou síť, jedná se však o důležitý základ pro budoucí novou tramvajovou trať. Hlavní město Praha pořizuje i změnu územního plánu pro doplnění tramvajového propojení v trase Vinohradská - Hlavní nádraží - Bolzanova, která je zahrnuta ve strategii rozvoje tramvajových tratí v Praze. V předstihu byly položeny koleje v úseku, kde probíhala stavební činnost při dokončované rekonstrukci Národního muzea. 

V roce 2017 zpracoval Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy koncepční studii 'Kulturní distrikt' zahrnující veřejný prostor okolo Národního muzea včetně úseku Vinohradské ulice mezi Legerovou a Wilsonovou ulicí. Tato studie byla schválena Radou hlavního města, přičemž ta požádala dopravní podnik o zajištění předstihové realizace části kolejiště budoucí tramvajové trati v ploše stanovené studií Institutu plánování a rozvoje.


Pohled z centra k Vinohradské ulici (16. srpna 2018, DPP/Ondřej Kubát).

"Na základě usnesení rady hlavního města Prahy jsme neprodleně konali a zajistili, aby v rámci rekonstrukce okolí Národního muzea mohly být položeny koleje v definitivní poloze. Zajistili jsme směrové a výškové projekční prověření napojení na tratě ve Vinohradské a Škrétově ulici, a v koordinaci s ostatními investory a stavebníky v lokalitě realizovali instalaci kolejí v požadovaném úseku," uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva pražského dopravního podniku s tím, že práce skončí nejpozději 28. října letošního roku.

"Izolovaný úsek nenapojených kolejí jsme se rozhodli zřídit v předstihu proto, abychom předešli při budoucí stavbě tramvajové trati nutnosti dalších stavebních prací v prostoru, který se rekonstruoval v letošním roce společně s budovami Národního muzea. Počítáme s brzkým napojením nyní zřizovaného izolovaného úseku kolejí na provozované tratě tramvají ve Vinohradské a Škrétově ulici. K tomu by mělo dojít do tří let," uvedl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas. Mezitím proběhne projednání změny územního plánu na další pokračování tratě, kde jsou zatím ve hře tři varianty. "Odborníci se přiklánějí k trase okolo Hlavního nádraží a do Bolzanovy ulice, o konkrétní podobě trati však probíhají jednání," dodal Dolínek s tím, že dostavbou tohoto pokračování Praha získá i perfektní přestupní zastávku mezi tramvajemi a hlavním vlakovým nádražím.


Nová trať je postavena v předstihu (16. srpna 2018, DPP/Ondřej Kubát).

Nyní realizovaný úsek zhruba 70 metrů přímých kolejí byl položen v předstihu proto, aby se předešlo nutnosti budoucích stavebních prací v místě, které se letos kompletně upravovalo včetně inženýrských sítí v rámci probíhající rekonstrukce Národního muzea. Dodatečné zřizování v řádu několika let po celkové rekonstrukci prostoru by znamenalo zmaření aktuální městské investice. Tímto postupem Dopravní podnik hlavního města Prahy naplnil požadavky hlavního města. Vše proběhlo se souhlasem Institutu plánování a rozvoje.

"V současné době zajišťujeme projektovou přípravu pro napojení již realizovaného úseku na tramvajové tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Naše záměry koordinujeme s koncepčními požadavky Institutu plánování a rozvoje i se záměry Technické správy komunikací hlavního města Prahy, neboť zde dochází například k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále," uvedl dále Martin Gillar. "Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky," uzavřel Gillar.


Trať zatím nebude ani napojena k dosavadní síti (16. srpna 2018, DPP/Ondřej Kubát).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!