Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Praha si připomíná 110 let prvního autobusu

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy si v sobotu připomene 110. výročí od zahájení provozu první autobusové linky v Praze. Speciální autobusové jízdy jsou již vyprodané, jejich trasa ale první linku připomene.

Především dopravní nadšenci si tak mohou alespoň vyfotit autobus v místech, kde jej není v běžném provozu možné potkat...


Autobus Laurin & Klement HOP (nedatováno, Archiv DPP).

V sobotu 10. března si budou moci zájemci na dobové trase Malostranské náměstí - Hradčany - Pohořelec - Chotkovy sady - Malostranské náměstí přiblížit prožitek z jízdy, který se 7. března v roce 1908 naskytl jejich předchůdcům. V tento den se mezi 10.00 a 16.00 hodinou uskuteční celkem sedm jízd autobusem Ikarus E91 v pravidelných hodinových intervalech. Akce je vzpomínkou na událost, která se zapsala do dějin hlavního města. K dispozici budou pro zájemce i pamětní jízdenka a brožura. Vstupenky byly k dostání na webu Praha technická.

"V sobotu 7. března 1908 v 8.00 hodin bylo v Nerudově ulici rušno. Autobus, kterému se tehdy říkalo omnibus, si poprvé v dějinách vyjel k Pražskému hradu. Zajímavostí je, že první linka Elektrických podniků hlavního města Prahy neměla žádné označení a tabule s názvy stanic byly doplněny pravděpodobně dodatečně," uvedl Pavel Fojtík, vedoucí Archivu dopravního podniku. I přesto dokázala na trase z Malostranského náměstí na Pohořelec obsloužit 9 stanic.


Ikarus E91, který bude jezdit na lince v sobotu (nedatováno, Archiv DPP).

Autobusy se zdály být nejlepším řešením pro dopravní obslužnost Malé Strany a Hradčan. Nepříznivý sklon Nerudovy ulice totiž představoval pro jiné dopravní prostředky velkou překážku. Linka byla dlouhá 1,6 kilometru, dospělý cestující za jízdu zaplatil 20 haléřů. Linka byla v provozu denně od 6.00 hodin do 22.15 hodin s intervalem 15 minut. Od května 1908 už omnibusy převážely cestující i přes Karlův most, tím se trasa prodloužila na více než dva kilometry.

Autobusová doprava se ale neobešla bez komplikací. Kvůli častým poruchám a několika nehodám byl v listopadu 1909 autobusový provoz zastaven. Na další autobusy městské hromadné dopravy si tak Pražané museli téměř 16 let počkat.


Současnost moderní městské hromadné dopravy (nedatováno, Archiv DPP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!