Tramvaje za hranice Prahy zamíří do Zdib
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Projekty nových tramvajových propojení Prahy s částmi Středočeského kraje se posunuly o další pomyslný krok blíž k tomu, aby se konečně proměnily v realitu.
Krajští radní rozhodli o zahájení investorské přípravy akcí, které s nimi souvisejí. Do Zdib by se mohlo začít stavět v roce 2022...
Z Kobylis začne za čtyři roky stavba nové tratě (13. července 2017, Michal Fořt).
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje jako investorská organizace může díky rozhodnutí radních například v případě trati z Kobylis do Zdib zahájit proces hodnocení vlivu stavby na životní prostředí. Současně začne jednat se zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy a zástupci Magistrátu hlavního města Prahy o koordinaci společných prací. Část stavby se totiž nachází na katastrálním území metropole.
Pro tuto tramvajovou trať se Středočeský kraj pokusí zajistit dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo případně jiného vhodného dotačního zdroje. Zahájení investorské přípravy je také vodítkem pro územní plány obcí a slouží jako podkladový materiál pro aktualizaci takzvaných zásad územního rozvoje.
Tramvaje by v budoucnu měly jezdit až do Zdib (13. července 2017, Michal Fořt).
Díky rozhodnutí středočeských radních by se měla přiblížit i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje už třetí, resp. čtvrtá aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova nebo z Hájů do Čestlic, do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.
Směry, ve kterých se budou tramvajové tratě budovat, patří k dopravně nejzatíženějším. "Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení," Informoval po rozhodnutí radních krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.
Dalšími alternativami jsou tratě do Jesenice (13. července 2017, Michal Fořt).