Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nový Trojský most se tyčí nad Holešovicemi

PRAHA - Nový Trojský most, motoristická posila mostu Barikárníků a tramvajová náhrada starého provizoria, už o sobě dává jasně vědět. Pracovníci Metrostavu finišují se vztyčováním poslední části oblouku.

Automobily budou moci most vyzkoušet v první polovině roku 2014, zahájení tramvajového provozu by mohlo být dříve.


Pohled na nový Trojský most při zvedání prostřední části. Foceno 8. října 2012.

Obyvatelům Troji i Holešovic jistě nemůže unikat výstavba nového Trojského mostu. Lidé, řidiči i cestující již netrpělivé očekávají jeho zprovoznění. Na to si bohužel budou muset ještě rok a půl počkat.

Informační portál Vlčoun.cz sleduje výstavbu této dopravní tepny a čtenářům přináší aktuální pohled na stavbu.


Míjení tramvají před holešovickým vjezdem na jednokolejku. Foceno 11. března 2012.

Výstavba nového kapacitního přemostění Vltavy začala v roce 2010. V rámci výstavby vyústění tunelu Blanka v oblasti Troji byl omezen tramvajový provoz mezi zastávkami Trojská a Nádraží Holešovice, kde byl provoz sveden na jednu kolej.

Od té doby je provizorium mezi uvedenými zastávkami využíváno jednokolejně, a to po konstrukci dále od nového mostu.


Tramvaj linky číslo 14 na trojském začátku jednokolejky. Foceno 11. března 2012.

V rámci příprav holešovického zhlaví došlo k výrazným komunikačním úpravám v oblasti u severního výstupu ze stanice metra Nádraží Holešovice v Partyzánské ulici. Tramvajová trať byla v tomto místě přeložena již do nové osy budoucí nájezdové komunikace.


Původní prostor zastávky a žel.mostu Nádraží Holešovice. Foceno 26. října 2006.

Tramvaje tudy jezdí prakticky po celou dobu stavby. Výjimkou jsou plánované krátkodobé výluky, kdy tramvaje supluje náhradní autobusová doprava. K takovým výlukám během realizace tolik očekávané dopravní stavby došlo jen dvakrát.


Zastávka a železniční most u Nádraží Holešovice dnes. Foceno 11. března 2012.

Základní stavba Trojského mostu spěje ke svému konci. "V pátek 14. září začali pracovníci divize 5 Metrostav zvedat z holešovického břehu druhou část ocelového oblouku Trojského mostu," informovala Informační portál Vlčoun.cz společnost Metrostav.

Kompletní zdvih tohoto 720 tun vážícího dílu provedli pouze tři technici, šest dělníků a dva geodeti s projektantem. Oblouk by měl být kompletní již začátkem listopadu.


Dnes trať na jednokolejku, v roce 2014 trať na nový most. Foceno 8. října 2012.

Až poté se naplno rozeběhnou přípravné práce na dokončení stavby. Nutná bude také příprava a rozsáhlé komunikační úpravy v oblasti trojského zhlaví včetně definitivní úpravy tramvajové tratě, kterou je třeba z nového mostu napojit u zastávky Trojská.


Tramvaj metrolinky 17 jede jednokolejkou okolo stavby mostu. Foceno 8. října 2012.

Trojský most je součástí výstavby tunelového komplexu Blanka. Ten začíná na Malovance a pod Střešovicemi a Letnou vyústí v Troji poblíž Pelc-Tyrolky. Jako navazující stavba je právě Trojský most, který bude přivádět dopravu z Holešovic a uleví tak této dopravně exponované oblasti.

Dokončení stavby je naplánováno na první polovinu roku 2014, kdy se počítá také se zahájením provozu.


Tramvaj 15T opouští snímek, kterému dominuje stavba mostu. Foceno 8. října 2012.

Z historie...

Historie mostu přes Vltavu v oblasti Holešovic a Troji sahá až do roku 1928. Tehdy byl postaven úplně nový most Barkádníků, původně pod jménem Trojský. Ačkoli byl postaven i s tramvajovými kolejemi, tramvaje se na něj vydaly až v lednu 1926.

Ten současný provizorní tramvajový most, takzvaný rámusák, by zprovozněn 5. května 1977. Původně se s ním počítalo maximálně na dobu 20 let, neboť podle publikace Zmizelá Praha nebyla tehdejší politika státu tramvajím příliš nakloněna. Už o tři roky později na mostě ale musela být z důvodu jeho špatného stavu zastavena doprava.


Po nesprávné koleji vjíždí na rámusák linka číslo 17. Foceno 12. března 2012.

Pilíře rámusáku pak posloužily ke stavbě nového, ale stále ještě provizorního mostu, po kterém tramvaje jezdí dodnes. Přibližně rok se po něm jezdilo jednokolejně, v roce 1983 pak byl zahájen dvoukolejný provoz.


Pohled na holešovický vjezd do jednokolejky. Foceno 12. března 2012.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!