Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Depo Hloubětín čeká odstřel, pak nová stavba

PRAHA - Havarijní technický stav budovy vozovny Hloubětín je důvodem, proč ji pražský dopravní podnik ode dneška částečně vyloučí z provozu. Budovu čeká odstřel a následná výstavba nových hal.

Nová hala vozovny by měla být hotová v roce 2021 s tím, že náklady dosáhnou 1,6 miliardy korun. Část zaplatí Evropská unie...


Pohled na budovu vozovny Hloubětín (10. ledna 2018, Michal Fořt).

Dopravní podnik hlavního města Prahy je nucen rozšířit omezení provozu v deponační hale vozovny Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy. Ode dneška je z bezpečnostních důvodů toto opatření rozšířeno na celou halu odstavů tramvají, která bude uzavřena pro veškerý pravidelný provoz, protože aktuální výsledky diagnostického sledování konstrukce střechy haly již neumožňují garantovat bezpečný provoz haly.

V roce 2013 byla při provozních kontrolách odhalena deformace střechy. Okamžitě byly zadány statické posudky, které prokázaly významné poruchy střešní konstrukce. Velká část z nich pochází již z doby výstavby, kdy se nepodařilo střechu zrealizovat tak, jak ji architekti a projektanti navrhli. Tloušťka betonové konstrukce byla v projektu navržena pouze pět centimetrů, přičemž podle současných technických norem by již takováto konstrukce nesměla být navržena. Tloušťka betonových vrstev byla již při výstavbě technologickou nekázní a obtížností zhotovení stavby dostupnými prostředky proti projektu místy oslabena až o 60%, kvalita betonu nedosahuje předepsaných hodnot a výztuže jsou umístěny odlišně od návrhu. Tyto faktory významně snížily životnost střešní konstrukce.


Halu vozovny čeká v brzkých měsících odstřel (10. ledna 2018, Michal Fořt).

V roce 2014 byl vypracován plán správy a údržby konstrukce, na jehož základě byl stanoven způsob a četnost provádění kontrol a podmínky dočasného užívání objektu. Vybrané střešní skořepiny byly podepřeny, v části haly byl zakázán běžný provoz tramvají a byl zaveden nepřetržitý automatický monitoring části konstrukce. Od roku 2016 pak investiční úsek připravuje projekt Výstavba nové vozovny Hloubětín, který počítá s demolicí stávající haly a výstavbou nové.

Během periodického sledování v posledním čtvrtletí roku 2017 bylo vyhodnoceno, že dochází k dalšímu zhoršení stavebního stavu střešní konstrukce. Ve smyslu opatření uvedených v platném plánu správy a údržby není možné nadále zajistit bezpečnost osob a tramvajového provozu pod střešní konstrukcí a současnými měřicími metodami není možné predikovat případné zřícení narušené konstrukce střechy. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto o preventivním uzavření haly vozovny pro veškerý provoz a zabezpečení technologií a inženýrských sítí v hale.


Místo ní bude postavena zbrusu nová budova (10. ledna 2018, Michal Fořt).

"Technický stav střechy tvořené železobetonovými monolitickými skořepinami se bohužel v poslední době zhoršil. Na základě sdělení společnosti Pontex je Dopravní podnik hlavního města Prahy nucen rozšířit omezení provozu ve vozovně Hloubětín, kde je již přes čtyři roky provoz částečně omezen z důvodu závad konstrukce střechy," uvedl Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku. Počet tramvají ve vozovně bude snížen na pouhých 80 vozů, jež budou odstaveny pouze na dvoře vozovny. Zbylé tramvaje budou vypravovány z jiných vozoven. 

Dopraví podnik zvažoval i variantu opravy stávající střechy, která je díky použití unikátní technologie vizuálně zajímavá. Mj. i proto, že část zaměstnanců považovala tuto halu za symbol pokrokovosti nejmladší pražské vozovny. Podrobné studie však ukázaly, že oprava není možná. Náhradu střešní konstrukce nelze provést bez demolice celé haly. Statici proto jednoznačně doporučili stržení budovy a výstavbu zcela nové haly. Ze stávajících budov zůstanou zachovány haly s myčkou tramvají a soustruhem pro údržbu kol.


Vozovna zajistí deponaci 80 vozů pod širým nebem (10. ledna 2018, Michal Fořt).

"Již od začátku mého působení v dopravním podniku kladu důraz na to, aby se stav této vozovny finálně vyřešil. Zpracované studie jednoznačně prokázaly, že dotčená střecha je neopravitelná, proto omezujeme provoz ve vozovně a chystáme projekt nové haly. Jsem rád, že v současné době již máme úspěšně vyhodnocen dopad vlivu této stavby na životní prostředí a podánu žádost o územní rozhodnutí. Ještě v letošním roce je plánováno zažádat s podrobnějším projektem i o stavební povolení. Novou budovu vozovny bychom chtěli začít stavět již příští rok s tím, že hotová by měla být nejpozději do konce roku 2021," doplnil generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar.

Celkové předpokládané náklady stavby činí cca 1,6 miliardy korun, dopravní podnik požádá také o spolufinancování Evropskou unii. Tramvajová vozovna v Hloubětíně je přitom nejmladší z pražských vozoven, byla vybudována v letech 1949 až 1951, přesto je stavební konstrukce hloubětínské vozovny v havarijním stavu. Důvodem je použití velmi odlehčené konstrukce střechy, kterou tvoří celkem 65 železobetonových monolitických skořepin navržených po sovětském vzoru z důvodu nedostatku oceli v tehdejším Československu.


Zbytek vozů bude vypravován z jiných vozoven (10. ledna 2018, Michal Fořt).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!