Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Výplata 35 tisíc. I přesto Praha postrádá řidiče

PRAHA - Nedostatek řidičů se začíná projevovat také v hlavním městě. Dopravní podnik hlavního města Prahy aktuálně postrádá přibližně dvě stovky řidičů tramvají, autobusů a strojvedoucích metra.

Průměrná výplata řidiče v Dopravním podniku hlavního města Prahy se pohybuje okolo 35 tisíc korun. Nábory probíhají...


Řidiči tramvají či autobusů chybí i v Praze (11. března 2012, Filip Vlček).

Nedostatek řidičů trápí většinu dopravních společností napříč republikou. Většinou je příčinou malé finanční ohodnocení nebo špatné pracovní podmínky. V pražském dopravím podniku pracovalo k 1. srpnu celkem 1392 řidičů tramvají a 2192 řidičů autobusů. "Do optimálního stavu nám chybí přibližně 5% řidičů a řidiček autobusů a tramvají nebo strojvedoucích metra," uvedla tisková mluvčí pražského dopravího podniku Aneta Řehková.

Nedostatek řidičů autobusů a tramvají dopravní podnik aktivně řeší. Subjekty zapojené do přijímání nových zaměstnanců svůj provoz plně přizpůsobují vzniklé situaci. Podle Anety Řehkové je například otevírán větší počet kurzů a s vyšší kapacitou, než tomu bylo ještě donedávna.


Pražský DP zaměstnává přes dva tisíce autobusáků (29. dubna 2012, Filip Vlček).

"U řidičů autobusů jsme zavedli možnost bezplatného zvýšení kvalifikace a nyní lze vyhodnotit, že o tento program je zájem a uchazeče oslovuje," zmínila mluvčí. Než se ale z těchto uchazečů stanou plnohodnotní řidiči autobusu, tak je potřeba počítat s přibližně 4 měsíční časovou prodlevou.

Nedostatek řidičů tramvají a autobusů není jednostranný pouze z důvodu vyšší odchodovosti zaměstnanců, která se váže jak na odchody do starobního důchodu, tak i z důvodu přirozené fluktuace zaměstnanců. Tato situace se odvíjí od aktuální potřeby pokrytí dopravních výkonů, které se oproti minulým rokům výrazně navýšily. "V této souvislosti bych zmínila, že vyvíjíme maximální snahu obsazovat volná pracovní místa rychle a reflektovat tím tempo zadavatele v navyšování dopravních výkonů," zdůraznila Řehková.


Městská doprava i přes chybějící řidiče jezdí bez omezení (29. dubna 2012, Filip Vlček).

I přesto, že podle procentuálního vyjádření chybí v pražském dopravním podniku zhruba dvě stovky řidičů, omezení provozu zatím nehrozí. Řidiči si berou více přesčasových hodin. Čerpání přesčasových hodin u řidičů tramvají je při porovnání stejného období letošního roku s rokem minulým skutečně vyšší, jde však o přirozený efekt nejen nedostatku řidičů, ale též nárůstu dopravních výkonů.

Na základě požadavku organizace ROPID, která organizuje dopravu v Praze a přilehlém okolí, došlo koncem dubna 2017 k výraznému navýšení dopravních výkonů autobusů. A například řidiči tramvají za první pololetí vyčerpali 27% z ročního limitu přesčasových hodin. Průměrná mzda řidiče je zhruba 35 tisíc korun.


Autobusů je hodně, řidičů pozvolna ubývá (29. dubna 2012, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!