Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Na Prosecké postaví trolej pro elektrobusy

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici. Po dokončení bude dráha sloužit především pro testování elektrobusů s dynamickým dobíjením.

Podle pražského dopravního podniku je to další etapa na cestě k ekologičtější městské hromadné dopravě v hlavním městě...


Elektrobus testovaný v Praze v uplynulých letech (1. září 2015, Jakub Lachout).

Pražský dopravní podnik již v letech 2015 - 2017 testoval staticky dobíjené elektrobusy v obratišti Želivského. U páteřních linek s velkou přepravní poptávkou cestujících by bylo nutné při použití elektrobusů se statickým nabíjením prodloužit nabíjecí přestávky. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením však bude pro dopravní podnik novinkou. K samotnému dynamickému dobíjení dojde maximálně na 15 procent z celkového testovaného úseku. Tento úsek byl vybrán kvůli velmi prudkému kopci, který by jinak mohl bateriím limitovat jejich životnost.

"Projekty ekologické dopravy mají jednoznačnou podporu vedení Prahy, metropole by se měla stát v tomto trendu vzorem pro ostatní města," řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky s tím, že projekt stavby trolejového vedení v Praze patří do evropského výzkumného projektu Eliptic - Elektrifikace veřejné dopravy ve městech v rámci skupiny Twinning cities.


Dobíjení probíhalo na obratišti Želivského (1. září 2015, Jakub Lachout).

"Chceme v praxi v testovacím provozu na desetikilometrovém úseku mezi Palmovkou a Letňany ověřit dostupné technologické řešení s minimálními nutnými náklady," doplnil Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva pražského dopravního podniku. Teprve po prokázání životaschopnosti a efektivnosti testovaného řešení dojde k rozhodnutí o případném rutinním provozu s příslušnými investicemi do nákupu vozidel i zajištění plnohodnotné infrastruktury.

Stavba trolejové stopy bude probíhat dva měsíce, a to prostřednictvím vlastních zaměstnanců. Současně bude dopravní podnik jednat s potencionálními dodavateli o poskytnutí zkušebních vozidel. Nejdůležitější bude testování během zimy, která systém nejlépe prověří. Dopravní podnik hlavního města Prahy zvažuje možnost budoucího rozšíření o další úseky pro plnohodnotné pokrytí linky číslo 140 z Palmovky do Miškovic. První vyhodnocení provozu elektrobusů je plánováno na jaro příštího roku.


Zkušební provoz tehdy dopadl na výbornou (1. září 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!