Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Studie: Tam, kde jezdí často MHD, je méně aut

PRAHA - Územně analytické podklady hlavního města Prahy ukazují, že v oblastech, kde je dobrá dostupnost městskou hromadnou dopravou, využívá osobní automobil k dojíždění po městě méně lidí.

Celkem 340 tisíc obyvatel z okraje ujede autem denně stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města...


Dopravní aituace v centru hlavního města Prahy (26. ledna 2017, Filip Vlček).

Obyvatelé hustě obydlených částí v centru využívají automobil méně než ti, kteří bydlí v okrajových částech Prahy. Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 km denně najedou lidé žijící na okrajích.

"Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou. Čísla také ukazují, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra," uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hlavního města.


Tak, kam jezdí často MHD, jezdí méně aut (26. ledna 2017, Filip Vlček).

V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy například tratě z Divoké Šárky do Dědiny, ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence nebo ze Sídliště Modřany odbočnou větví do Libuše. První z nich, ta v Praze 6 z Divoké Šárky do sídliště Na Dědině, by měla být realizována do roku 2020.

Data vychází z kapitoly 421 Územně analytických podkladů z dílny Institutu rozvoje a plánování hlavního města Prahy. Jde o soubor podrobných údajů, map, grafů a doprovodných textů, které jsou pro Prahu k dispozici. "Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě," doplnila Petra Kolínská.


Prahu často svírá smog z výfukových plynů (26. ledna 2017, Filip Vlček).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!