Studie: Tam, kde jezdí často MHD, je méně aut
PRAHA - Územně analytické podklady hlavního města Prahy ukazují, že v oblastech, kde je dobrá dostupnost městskou hromadnou dopravou, využívá osobní automobil k dojíždění po městě méně lidí.
Celkem 340 tisíc obyvatel z okraje ujede autem denně stejné množství kilometrů jako 790 tisíc obyvatel z centra města...
Dopravní aituace v centru hlavního města Prahy (26. ledna 2017, Filip Vlček).
Obyvatelé hustě obydlených částí v centru využívají automobil méně než ti, kteří bydlí v okrajových částech Prahy. Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 km denně najedou lidé žijící na okrajích.
"Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou. Čísla také ukazují, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra," uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hlavního města.
Tak, kam jezdí často MHD, jezdí méně aut (26. ledna 2017, Filip Vlček).
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy například tratě z Divoké Šárky do Dědiny, ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence nebo ze Sídliště Modřany odbočnou větví do Libuše. První z nich, ta v Praze 6 z Divoké Šárky do sídliště Na Dědině, by měla být realizována do roku 2020.
Data vychází z kapitoly 421 Územně analytických podkladů z dílny Institutu rozvoje a plánování hlavního města Prahy. Jde o soubor podrobných údajů, map, grafů a doprovodných textů, které jsou pro Prahu k dispozici. "Územně analytické podklady jsou zdrojem cenných informací pro urbanisty, politickou reprezentaci či stavební úřady, ale i pro každého laického zájemce o informace o městě," doplnila Petra Kolínská.
Prahu často svírá smog z výfukových plynů (26. ledna 2017, Filip Vlček).