Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Prahu začala křižovat nostalgická linka 23

PRAHA - Slavnostním zahájením provozu retro linky 23 a následným tramvajovým průvodem, který se v sobotu projel hlavním městem, započala nová etapa tramvajové dopravy v Praze.

Pro nostalgickou linku vyčlenil dopravní podnik dvacítku tramvají, které byly uvedeny do stavu zachycující jejich původní podobu...


Tramvajová linka číslo 23 se vrátila do ulic Prahy (25. března 2017, Michal Fořt).

Sobota 25. března byla ve znamení tramvajových slavností. Zahájení provozu nostalgické linky číslo 23 a křest tramvaje 15T se jménem Františka Kardause byly stěžejní události programu, které návštěvníci uviděli ve zmíněném obratišti Královka. Z Královky se pak na okružní cestu Prahou vydal i speciální tramvajový konvoj mířící do Muzea MHD ve Střešovicích, jež v tento den zahájilo svoji již 25. sezónu.

'Třiadvacítka' pomůže nejvytíženější lince

Linka číslo 23 posiluje nejvytíženější úsek tramvajové linky 22 od I.P.Pavlova až k Pražskému hradu. Jsou na ní nasazeny výhradně tramvaje Tatra T3SUCS a T3M. "Tramvaje T3 se staly skutečnou legendou. Vyrobilo se jich na 14 tisíc kusů a v Praze sloužily až do roku 2011, s jejich nejbližšími sestrami T3SU se v pravidelném provozu právě loučíme," řekl Jan Šurovský, technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy.


Nechyběla ani slavnostní páska (25. března 2017, Michal Fořt).

Retro linka je to se vším všudy. Na konečných zastávkách jsou umístěny dobové označníky s ručně psanými jízdními řády. Vozidla, která se na této lince objevují, byla upravena do podoby z 90. let minulého století. Vozidla obdržela nový lak a nechybí ani zlatá evidenční čísla. 

Linka 23 jezdí celotýdenně celoročně v intervalu 30 minut. Od května do října bude jezdit v sobotu, neděli a státní svátky každých 15 minut. Linka vede ze Zvonařky přes I.P.Pavlova, Karlovo náměstí, Národní třídu, Národní divadlo, Újezd, Malostranskou, Pražský hrad a Malovanku do obratiště Královka.

Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád linky číslo 23 si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád ze zastávky Královka si stáhněte zde.
- Zastávkový jízdní řád ze zastávky Zvonařka si stáhněte zde.
  (zdroj: www.ropid.cz).


Skvěle zrepasované tramvaje typu T3 ve vozovně (25. března 2017, Michal Fořt).

"Jsem přesvědčen, že se nostalgická linka stane další atrakcí pro Pražany i návštěvníky našeho města," řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky hlavního města Prahy pro oblast dopravy. Pro novou retrolinku je vyčleněno osmnáct tramvají typu T3M a T3SUCS. Zadní i boční cedule jsou v dobových fontech. Hlášení zastávek ve vozech bylo upraveno dle dobových hlášení. Na lince číslo 23 platí běžný tarif Pražské integrované dopravy.

Nová tramvajová linka číslo 23 bude sloužit nejen turistům a dalším zájemcům o nostalgické cestování v centru metropole. "Díky každodennímu a celoročnímu provozu posílí nejvytíženější pražskou tramvajovou linku číslo 22," doplnil Petr Tomčík, ředitel ROPID.


Pokřtěna byla další tramvaj typu 15T (25. března 2017, Michal Fořt).

Slavnostní zahájení provozu této linky se uskutečnilo ve smyčce Královka. Návštěvníci si nejdříve mohli přistavená vozidla prohlédnout a vyfotografovat. K vidění bylo celkem 7 tramvajových vlaků od prvních tramvají T3 přes jejich modernizace až po nejmodernější typ Škoda 15T. Poté následovalo vystoupení pěveckého sboru dopravního podniku a symbolické přestřižení pásky. Deset minut po desáté tramvaje vyjely na průvod Prahou, který ukončily ve vozovně ve Střešovicích, která nyní funguje jako Muzeum MHD.

Akce se zúčastnily stovky lidí z celé republiky i zahraničí. Nejvíce zahraničních nadšenců přijelo ze Slovenska a Německa. Při této příležitosti bylo dáno do oběhu 1000 kusů pamětních jízdenek. Jízdenky rozdával mimo jiné i mluvčí Ropidu Filip Drápal.


Nese jméno českého návrháře Františka Kardause (25. března 2017, Michal Fořt).

Součástí sobotních tramvajových slavností byl i křest tramvaje Škoda 15T ev.č. 9355. Nese jméno významného českého průmyslového návrháře a grafika Františka Kardause. Ten navrhl podobu mnoha tramvají i trolejbusů. Jeho jméno je především spojováno s podobou tramvají T3, jež se staly neodmyslitelným symbolem Prahy.

Slávě předcházelo loučení s 'es účkama'

Dopravní nadšenci se s provozem tramvají T3SUCS na ostatních linkách rozloučily o den dříve, tedy v pátek 24. března. Souprava v čele s vozem ev.č. 7269 na lince 24 vyjela krátce po 19.00 hodině ze zastávky Březiněveská na svojí poslední jízdu do Vozovny Žižkov. Zátahem do vozovny kolem osmé hodiny večerní skončil provoz tramvají s modrými cedulemi na pravidelných linkách.


Páteční loučení s tramvajemi T3SUCS v pravidelném provozu (24. března 2017, Michal Fořt).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!