Výstavba metra zasahuje do života Pražanů
Trasa pražského metra A bude již za několik let o něco delší. V současnosti končí ve stanici Dejvická, stavbaři ale usilovně pracují na dalších stanicích, jako jsou Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Během stavebních prací je však nutné lokálně omezovat také povrchovou dopravu. Zastavili jsme se v Evropské ulici...
Tramvaj linky číslo 20 vjíždí do původní přeložky. Foceno 11. března 2012.
Zatím největším potížistou je stanice metra Červený Vrch. Právě kvůli její výstavbě bylo totiž nutné u zastávky Horoměřická postavit přeložku tramvajové tratě, která v dnešních dnech ale už opět není funkční a tramvaje jezdí po přeložce jiné.
Stavební dvůr pro odvoz zeminy ze stanice Červený Vrch. Foceno 11. března 2012.
Na novou přeložku v Evropské ulici, která již reflektuje na vestibuly stanice metra Červený Vrch, byla doprava již převedena během výluky v úseku Bořislavka - Divoká Šárka v termínu od 12. do 22. května.
Během výluky byla linka číslo 2 zrušena, linka 20 odkloněna do Podbaby a linka 26 odkloněna na Vypich. Na kolejovém přejezdu Bořislavka se obracely tramvaje linky číslo 15 a 36 a v úseku Dejvická - Divoká Šárka byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Dočasná autobusová zastávka Horoměřická v místě přeložky. Foceno 11. března 2012.
Nový úsek metra je první etapou prodloužení trasy A až na ruzyňské letiště. Neustálé dohady o tom spojit jej s Prahou tramvajovou rychlodráhou nebo metrem tak dostávají jasný důkaz toho, že metro se pozvolna blíží tam, kde je velice potřeba.
Tramvaj jede po první přeložce. Dnes je v provozu ta vlevo. Foceno 11. března 2012.
V souvislosti se stavebními úpravami v oblasti Špejcharu je od 22. května od ranního výjezdu zrušena tramvajová linka číslo 36. Ve špičkách je nahrazena linkou číslo 15, která je prodloužena z Hradčanské přes Dejvickou na Divokou Šárku.
Dočasná zastávka Horoměřická do centra. Foceno 11. března 2012.