Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Na stavbu metra D mohou i soukromí investoři

PRAHA - Výstavba nové trasy metra D by podle odhadů měla vyjít na 50 miliard korun. Spolufinancování soukromým sektorem by výrazně snížilo zatížení hlavního města a Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Především by ale takový krok mohl výrazně usnadnit výkup pozemků, se kterým měla Praha v minulosti nemalé problémy...


Novou trasu metra D by mohl stavět i někdo jiný (vizualizace, Metroprojekt).

Z toho důvodu iniciovala pražská primátorka Adriana Krnáčová setkání, na kterém zástupci Dopravního podniku představili celý projekt více jak čtyřicítce developerů a soukromým investorům. "Zapojení soukromého sektoru mi přijde naprosto logické a správné, protože výstavba metra neznamená jen hloubení tunelů a výstavbu vestibulů. Je to o celkovém rozvoji dotčených lokalit, včetně přilehlého veřejného prostoru," řekla primátorka Adriana Krnáčová.

"V minulosti se pozemky nejenže nevykupovaly, ale některé se dokonce prodávaly. My se to teď snažíme napravit a metro opravdu postavit. V úterý například Rada schválila memorandum o spolupráci s vlastníky pozemků, kde v budoucnosti bude stanice Nádraží Krč a velmi blízko jsme k uzavření obdobného dokumentu, který se bude týkat stanice Nemocnice Krč. Uvědomujeme si ale, že jsou místa, kde domluva s vlastníky nebude tak jednoduchá, a tady vidím potenciál spolupráce mezi námi a soukromým sektorem," dodala primátorka.


Definitivní podoba stanic metra také není jasná (vizualizace, Metroprojekt).

Celkově je ke stavbě celé linky potřeba 684 pozemků a od soukromých vlastníků jich zbývá vykoupit 124. Předpoklad pro vstup soukromého investora je právě v souvislosti s výkupem pozemků a při investicích realizovaných na povrchu, to znamená stavby vestibulů a celkové zvelebení okolních prostor. "Úkolem Dopravního podniku je naplnit vůli akcionáře, a to je postavit novou linku metra D. Od roku 2009 už Dopravní podnik do přípravy investoval tři čtvrtě miliardy a teď se dostáváme do zlomové fáze celého projektu," řekl generální ředitel Dopravního podniku Martin Gillar.

Nápad se sešel se zájmem ze strany investorů a po oficiální prezentaci proběhla i dlouhá a konkrétní diskuse nad myšlenkou dalšího společného postupu. "Variantu zapojení soukromého sektoru do celého projektu připravilo nové vedení Dopravního podniku, s tím, že jde o logické řešení, které je transparentní, v souladu se zákonem a zároveň řešením výkupu pozemků nutných pro stavbu," doplnil Gillar.


Cestující se trasou D ještě pár let nesvezou (vizualizace, Metroprojekt).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!