Nehoda na Florenci: KT8D5 těžce poškozena
Hodiny ukazují 10.45 hodin, když na pražskou křižovatku Florenc vjíždí linkový autobus odjíždějící z ústředního autobusového nádraží. Během vteřiny dochází ke srážce s tramvají KT8D5 linky číslo 24.
Při nehodě dochází k odhození autobusu a vykolejení tramvaje. Zraněno je osm lidí, mezi kterými je jedno dítě a řidič tramvaje.
Situace na křižovatce přibližně 15 minut po incidentu. Foceno 16. dubna 2012.
Na místo okamžitě přijíždí hasiči, záchranky i policisté, kteří křižovatku neprodleně uzavírají. Dispečink dopravního podniku okamžitě zastavuje tramvajovou dopravu mezi Florencí a Palmovkou a linky číslo 8 a 24 odklání přes Vltavskou a Maniny.
Náhradní dopravu zajišťuje trasa B pražského metra, která vede souběžně s důležitou páteřní tramvajovou tratí.
Nárazem vykolejená tramvaj linky číslo 24. Foceno 16. dubna 2012.
Autobusové linky číslo 133, 135, 175 a 207 jsou odkloněny Křižíkovou ulicí a ulicí Na Florenci. Pracovníci dopravního podniku operativně informují cestující, že zastávka Florenc je přemístěna do Křižíkovy ulice.
Vykolejená tramvaj na Florenci. Foceno 16. dubna 2012.
Tramvaj byla po vyšetřování a zadokumentování nehody nakolejena a odtažena do manipulačního obratiště Florenc. Provoz na křižovatce byl pro městskou dopravu obnoven po hodině v 11.43 hodin, kdy se tramvaje i autobusy vrátily do původních tras.
Poškozená přední část interiéru tramvaje ev.č. 9036. Foceno 16. dubna 2012.
Škoda byla odhadnuta na 2,5 milionu korun (1 milion tramvaj, 1,5 milionu autobus). Příčina nehody je nadále v šetření. Podle svědků nehody je vina na straně řidiče autobusu, který do křižovatky vjel patrně na červenou. Tramvaj jela na signál "volno".
Připomeňme, že vykolejená tramvaj ev.č. 9036 je jednou z mála, která ještě neprošla modernizací. Dala by se tak nazvat jedním z posledních mohykánů, která je vybavena informačním panelem Pragotron.
Celkový pohled na křižovatku Florenc od zastávek autobusů. Foceno 16. dubna 2012.