Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Zkouška stěny proti vodě odklonila tramvaje

PRAHA - Holešovice v poslední záříjovou sobotu obsadily složky Integrovaného záchranného systému a další organizace, aby se zde zúčastnily cvičení výstavby protipovodňových opatření. Omezena byla i MHD.

Hlavní město Praha cvičením prověřilo koordinaci všech složek, které se podílejí na stavbě protipovodňových opatření...


Linka číslo 1 na odklonové trase u Výstaviště Holešovice (24. září 2016, Michal Fořt).

Cvičení Holešovice 2016 se uskutečnilo na levém břehu Vltavy od Hlávkova mostu po budovu LightHouse u Libeňského mostu. Jde o etapu 0004 Holešovice, Stromovka, která patří k nejdelším v Praze. Její vybudování bylo dokončeno v roce 2005 za celkovou částku 691 milionů korun, přičemž celá délka činí 2538,9 metrů.

V rámci cvičení se postavilo v pěti úsecích celkem 1171,8 metrů protipovodňových zábran. Podílí se na něm 350 cvičících a náklady se pohybují okolo 1,1 milionu korun. Přesná výše nákladů bude známa až po vyúčtování skutečných nákladů jednotlivých složek podílejících se na cvičení. Rozsahem jde o cvičení, při němž bude realizována výstavba nejdelšího souvislého úseku mobilních protipovodňových hrazení za posledních deset let.


Uzavřené nábřeží v místě stavby mobilních stěn (24. září 2016, Michal Fořt).

"Jak ukázaly katastrofální povodně v roce 2002, velká voda umí napáchat spoustu nepříjemností a škody. Za těch 14 let od povodní jsme udělali v ochraně hlavního města velký krok kupředu, ale je jasné, že nemáme vyhráno navždy. Aby došlo k eliminaci škod, je potřeba čas od času uspořádat cvičení. Díky tomu udržujeme zainteresované složky připravené," uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Vzhledem k délce veškerých protipovodňových opatření v hlavním městě Praze je cílem cvičení také prověřit dostatečnost naplánovaných sil a prostředků k výstavbě jednotlivých úseků protipovodňové ochrany. "Musíme si uvědomit, že v době povodně, mezi 2. a 3. stupněm povodňové aktivity, je najednou potřeba 500 osob provádějících výstavbu mobilních hrazení. Celkem za povodně je na výstavbu protipovodňových opatření potřeba zhruba 850 osob. Stejně významnou část protipovodňových opatření tvoří i pro občana téměř neviditelná opatření na kanalizační síti. Bez těchto opatření by byly protipovodňové stěny naprosto neúčinné," sdělil radní pro oblast bezpečnosti Libor Hadrava.


Linka číslo 14 netradičně na Invalidovně (24. září 2016, Michal Fořt).

Jednou z nejdůležitějších činností v době povodně je plnění všech požadavků na informovanost jednotlivých složek, právnických a fyzických osob o konkrétní situaci a prováděných povodňových opatřeních.

"Proto se během cvičení procvičily i informační toky, zejména mezi operačním střediskem krizového štábu hl. m. Prahy, Hasičským záchranným sborem, Krajským ředitelstvím policie hlavního města Prahy, Zdravotnickou záchrannou službou hlavního města Prahy, Krajským vojenským velitelstvím Praha a městskými částmi," dodal vedoucí oddělení krizového managementu magistrátu Daniel Barták.


Průběh stavby protipovodňových stěn (24. září 2016, Michal Fořt).

Celková délka všech protipovodňových opatření  obsahujících zemní valy, pevné betonové stěny a mobilní hrazení na území hlavního města Prahy je po dokončení všech etap zhruba 19,255 kilometrů, z toho mobilní opatření 6,795 kilometrů. Pod všemi protipovodňovými opatřeními jsou vybudovány vodotěsné železobetonové, štětovnicové či jílocementové stěny do hloubky nepropustného podloží, v některých místech až 12 metrů hluboké. Protipovodňová opatření hlavního města Prahy jsou zařazena do 2., 3. a 4. kategorie vodních děl.

Je na nich pravidelně prováděn technickobezpečnostní dohled a jejich funkčnost je každoročně prověřována cvičeními výstavby protipovodňových opatření v jednotlivých etapách. Celkové náklady na výstavbu protipovodňových opatření hlavního města Prahy přesáhly 3 miliardy korun.


Linka číslo 1 s moderní tramvají 15T u Veletržního paláce (24. září 2016, Michal Fořt).

Během samotných prací byl zastaven provoz přívozu P7 od Štvanice k Pražské tržnice a obousměrně zastaven provoz tramvají v úseku zastávek od Vltavské na Dělnickou. Linka číslo 1 tak byla >v úseku Strossmayerovo náměstí – Maniny odkloněna přes zastávky Výstaviště Holešovice a Ortenovo náměstí a linka číslo 12 byla v úseku Strossmayerovo náměstí – Výstaviště Holešovice odkloněna přes zastávku Veletržní palác.

Linka číslo 14 jezdila v úseku Bílá labuť – Palmovka odklonem přes zastávky Florenc a Invalidovna a linka číslo 25 byla v úseku Vltavská – Palmovka odkloněna přes zastávky Těšnov, Florenc a Invalidovna. Po dobu výluky bude v obou směrech zřízena zastávka Vltavská na předmostí Hlávkova mostu.


V provozu byla zastávka Vltavská na předmostí Hlávkova mostu (24. září 2016, Michal Fořt).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!