Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Království železnic: Usedněte za volant Karosy

PRAHA - Ve stálé expozici Království železnic přibyl již třetí funkční kokpit dopravního prostředku. Nejnovějším přírůstkem po lokomotivě řady 141 a tramvaji T3, je autobus Karosa B732 v barvách Pražské integrované dopravy.

Malí i velcí návštěvníci si mohou v připojeném tabletu vybrat linku MHD, kterou chtějí projet a vyzkoušet všechny funkční prvky.


Slavnostní přestřižení pásky (12. září 2016, Království železnic).

Autobus navazuje na projekt podpory technických profesí a díky projekci průjezdu existujících linek či tratí, zprostředkují všechny funkční kokpity dětem prožitek blížící se realitě skutečného simulátoru. Ačkoliv bude funkční kokpit autobusu mezi dětmi jistě stejně populární, jako jeho předchůdci, na něž se v expozici v některých dnech stojí doslova fronty, prezentace Pražské integrované dopravy zahrnuje také další, byť mnohem menší prvky.

Těmi jsou modelové scénky v samotném velkém modelovém kolejišti Prahy a Středních Čech. Návštěvníci se s nimi mohou seznamovat prostřednictvím tzv. Zážitkové mapy, která obsahuje sadu otázek určených pro děti i rodiče. Na vyhledání správných odpovědí rodina pracuje jako tým a současně tak děti zábavnou formou vstřebají důležité zásady, které souvisejí se správných chováním v prostředcích hromadné dopravy, např.: proč v autobusech PID nastupujeme prvními dveřmi, proč máme v Praze také přívozy, ale i to, že je Lítačku mnohem snazší vyřídit elektronicky, než čekat frontu u okénka.


Věrný model autobusu Karosa pochází z původního vozu (12. září 2016, Království železnic).

"Za jeden z velkých úkolů v rámci snahy o zlepšení pražské dopravy považuji i motivaci Pražanů, aby více využívali hromadnou dopravu na úkor individuální automobilové. Klíčové je pochopitelně vytvoření optimálních podmínek, ale zároveň je obrovsky důležité i změnit myšlení. Zejména děti by měly odmalička vnímat, že MHD není žádná socka, ale naopak komfortní, ekologický, levný a rychlý způsob dopravy po Praze. Království železnic a tyto nové expozice jsou přitom snad tou vůbec nejlepší reklamou," řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

"Spoluprací s Královstvím železnic chceme jednak popularizovat používání systému Pražské integrované dopravy u malých i velkých, zároveň však chceme vzbudit mezi nastupující generací zájem o profesi řidiče autobusu. Šoférů je totiž nejen v Praze, ale i v celé České republice čím dál větší nedostatek," řekl ředitel Ropidu Petr Tomčík.


Zájemci si mohou projet linky číslo 123, 167 a 191 (12. září 2016, Království železnic).

"Autobus, který jsme pro potřeby naší expozice zachránili těsně před likvidací, původně jezdil jako vytěžovací na linkách pražské a později kolínské MHD. Stane se důležitým prvkem vzdělávacího programu pro školy, a to nejen pro dopravní výchovu, která se přirozeně nabízí, ale také v oblasti podpory zájmu dětí o technické profese, které se s podporou partnerů, jakým je ROPID, dlouhodobě věnujeme. Věříme, že dětské sny o budoucím povolání se opravdu mohou plnit, nakonec naše expozice je toho nejlepším důkazem," doplnil vedoucí marketingu Království železnic Rudolf Pospíšil.

Karosa typu B732.1666 byla na místě nákupu rozřezána a po částech převezena do Prahy, kde bylo nutno z prostorových důvodů autobus o něco zkrátit, na celkovou délku 8,5 metru. Stejně jako tramvaj obsahuje dostatek sedadel pro cestující a během víkendů tak poskytne další oddychový prostor pro znavené návštěvníky. Mimo víkendy jej mohou využít školní exkurze jako uzavřenou učebnu pro jednu menší třídu.


Vůz zároveň slouží jako odpočinková zóna (12. září 2016, Království železnic).

V samotném kokpitu v expozici si mohou děti i dospělí vyzkoušet všechny ovládací prvky, které mají řidiči tohoto typu autobusu k dispozici, tedy světla, blinkry, osvětlení kabiny a vozu, ovládání dveří, světelnou a zvukovou výstrahu dveří, pedál rychlosti, funkční jsou také ukazatele, jako tachometr, otáčkoměr, tachograf a podobně. Vybírat mohou zatím ze tří linek pražské MHD, jde o linky číslo 123, 191 a 167.

Technici Království železnic využili pro pohon dveří a nastavení sedačky řidiče původní systém kompresoru s rozvodem vzduchu, ukazatel tlaku reprezentuje skutečný stav. Pro elektrorozvody byl použit spínaný průmyslový zdroj, který napájí všechna světla a přes mikrořadiče také osvětlení ukazatelů na palubní desce řidiče.


Karosa je zkrácena na 8,5 metru z prostorových důvodů (12. září 2016, Království železnic).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!