Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Pražané nahlédli do garáží Řepy i depa Zličín

PRAHA - Současná technika, speciální vozy k údržbě tratí metra i základna Hasičského záchranného sboru Metro byla uplynulou sobotu k vidění na tradičním zářijovém Dni otevřených dveří v Praze.

Tentokrát své brány otevřely autobusové garáže v Řepích, depo metra trasy B na Zličíně a tramvajová vozovna v Motole...


V Motole byly vystaveny všechny typy tramvají (17. září 2016, Martin Malý).

Ve všech areálech bude prezentována současná technika vozů i dalších technických nebo pomocných zařízení. Ve všech třech areálech od 10.00 hodin do 16.00 hodin si návštěvníci mohli prohlédnout dostupnou techniku pražské městské hromadné dopravy. Kromě vozů pro běžnou přepravu byla vystavena také netradiční vozidla, jako například o vozy, technická a pomocná zařízení pro opravy a údržbu tratí a dopravních cest.

Stáhněte si...
- Informační brožuru ke Dni otevřených dveří si stáhněte zde.
  (zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy).


Zajímavý pohled se naskýtal také do haly tramvají (17. září 2016, Martin Malý).

Pro návštěvníky vozovny Motol byl připraven program Střední průmyslové školy dopravní ve spolupráci s BESIP, která připravuje studenty na práci v Dopravním podniku hlavního města Prahy.

V depu Zličín budou mít zájemci možnost prozkoumat jednu ze základen Hasičského záchranného sboru, který slouží především k záchranným akcím v pražském metru. Představeny budou také vozy, jež v nočních hodinách zajišťují údržbu tratí metra. V garáži v Řepích se návštěvníkům naskytne pohled na prostory, ve kterých parkuje více než 250 autobusů.


Těžká technika pro odtah tramvají (17. září 2016, Martin Malý).

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek již před samotnou akcí doporučoval Pražanům, aby si Den otevřených dveří nenechali ujít a na vlastní oči viděli, jak vypadá zázemí firmy, která v Praze zajišťuje městskou hromadnou na dopravu na špičkové úrovni. "Málokdo si totiž uvědomuje, kolik lidí a techniky je každý den v Praze v pohybu proto, aby se statisíce cestujících dostaly, kam potřebují," řekl Dolínek.


Své brány otevřelo také depo metra na Zličíně (17. září 2016, Martin Malý).

Přepravu návštěvníků mezi depem Zličín, garáží Řepy a vozovnou Motol zajistila speciální bezplatná autobusová linka DOD, a to v intervalu 5 minut. Linka byla v provozu přibližně od 9.45 hodin do přibližně 16.20 hodin v trase Zličín - Depo Zličín - Garáže Řepy - Nemocnice Motol - Vozovna Motol a zpět. Na zvláštní linku byla v trase mezi Zličínem a Depem Zličín nasazena také poslední Karosa B931, která tak uzavřena provoz tohoto typu v Praze.

Z Florence přímo až do depa na Zličíně a pak přibližně v hodinovém intervalu pendlovala historická souprava metra 81-71, která byla kdysi stěžejní soupravou pro provoz na trase metra B. Kromě toho byly na část trasy linky číslo 9 z vozovny Motol nasazovány také historické tramvaje.


Naposledy se lidé mohli svézt s Karosou B931 (17. září 2016, Martin Malý).

Depo Zličín se nachází na západním okraji Prahy a slouží jako základna pro nejmladší pražskou trať metra B. Rozloha depa je 18,3 hektaru a svému účelu slouží od roku 1994. Jeho součástí je i zkušební trať v délce 1805 metrů. V prostoru takzvaného 'malého' depa jsou odstavovány nezávislé trakční prostředky, které v nočních hodinách zajišťují údržbu tratí metra.

Jednu ze svých základen tu má také Hasičský záchranný sbor Metro. Deponovací kapacita depa je 200 vozů metra, na kterou bylo depo rozšířeno v rámci stavebních prací v roce 2001.


Pečlivě vyrovnané autobusy v garáži Řepy (17. září 2016, Martin Malý).

Vozovna Motol zahájila provoz na konci roku 1937, a tak si v příštím roce připomene osmdesát let svého fungování. V současné době jsou ve vozovně deponovány nejmodernější pražské tramvaje 15T. Od roku 1962 je tato vozovna využívána také jako učňovská škola, nachází se zde totiž učebny i odborná pracoviště pro Střední průmyslovou školu dopravní Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Zajímavou kapitolou v historii vozovny je druhá poloviny sedmdesátých let 20. století, kdy byla dlouhodobě rekonstruována Plzeňská ulice, a tak vlaky odjížděly z vozovny provizorní tratí Kukulovou ulicí na Vypich.


Mezi autobusy se našel také tento krásný veterán (17. září 2016, Martin Malý).

Garáž Řepy je nejmladší pražskou garáží autobusů. Ve druhé polovině šedesátých let minulého století byl nedostatek garážovacích míst pro autobusy, když jejich inventární stav během tří let (1965 až 1967) stoupl téměř dvojnásobně. Na levém břehu Vltavy byla jediná garáž (Dejvice), a tak bylo rozhodnuto o výstavbě moderního areálu v Řepích.

První autobusy z moderní garáže vyrazily v polovině srpna 1982. Příští rok si tak připomeneme 35 let fungování areálu. V současnosti už je opět jediná na levém břehu Vltavy, neboť garáž Dejvice byla v první dekádě 21. století zrušena. V současnosti je v Řepích garážováno více než 250 autobusů.


Hala technických a údržbových vozidel metra (17. září 2016, Martin Malý).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!