Praha podporuje zatravněné tramvajové tratě
PRAHA - Pražští radní schválili novou koncepci povrchu tramvajových tratí, která určuje, jaké povrchy se budou používat na tramvajové pásy v jednotlivých částech města. Travnatý povrch dostal zelenou.
Materiál společně předkládali náměstek pro oblast dopravy Petr Dolínek a náměstkyně pro územní rozvoj Petra Kolínská...
Travnaté pásy jsou stále častěji viditelné v Praze (28. října 2005, databanka Vlčoun.cz).
"V širším centru města se budou zavádět zatravněné kolejové pásy, na významných městských třídách budou koleje obklopeny udržovaným trávníkem. Na okrajích města naopak budou vysazeny suchomilné rostliny a květiny, které nevyžadují takovou péči. V historickém centru budou tramvajové pásy, po nichž se jezdí, hlavně dlážděné," řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. V případě tratí, které využívají záchranná služba a hasiči, bude vždy odlišný povrch vozovky než v okolí, aby nevznikaly velké plochy asfaltu.
Náměstkyně Petra Kolínská vidí přínos zatravňování tramvajových tratí v jiném pohledu. "Tramvajové tratě zásadním způsobem ovlivňují podobu ulic a náměstí. Stačí srovnat životaschopnost ulic s tramvajemi a bez nich. Proto vítám koncepční materiál, který posílí pozitivní vliv tramvajových propojení na kvalitu života ve městě."
Právě zelené pásy dotváří příjemný vzhled města (28. října 2005, databanka Vlčoun.cz).
Zelenat se tak v budoucnu bude třeba ulice Na Pankráci. Podle ředitele Institutu plánování a rozvoje (IPR) Petra Hlaváčka jde o společnou práci IPR, Dopravního podniku, ROPIDu a Technické správy komunikací. "Konečně jsme nastavili jasná pravidla pro výstavbu a rekonstrukce tramvajových tratí. Neznamená to však, že by se celá Praha měla najednou překopat, jde o dlouhodobé nastavení pravidel," dodal Petr Hlaváček.
Koncepce povrchů tramvajových tratí je doplněním Manuálu tvorby veřejných prostranství z dílny IPR Praha. Ten představuje příručku pro příjemnější ulice, náměstí a parky. Řídit se koncepcí bude hlavně Dopravní podnik a to nejen při výstavbě nových tramvajových linek, ale i při rekonstrukci těch stávajících.
Město nyní jednoznačně souhlasí, že budou přibývat (28. října 2005, databanka Vlčoun.cz).