Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přestavba nádraží v Jihlavě
začne už v srpnu

 Oprava Zbrojnické ulice
brzdí plzeňskou MHD

 Pendolina dočasně skončí
na spojích do Košic

 Na Muglinovské v Ostravě
opravují parovod

Elektrobus SOR je úspěšný. V Praze se zdrží

PRAHA - Pražský dopravní podnik se více než pět let zabývá testováním elektrobusů. V rámci tohoto projektu uzavřel elektrobus SOR/Cegelec EBN 11 k datu 31. srpna 2016 první rok provozu na pravidelných linkách.

Pozitivní výsledky a potřeba pokračovat ve sledování parametrů jsou důvodem prodloužení testů až do srpna příštího roku...


Elektrobus SOR při slvavnostním představení (1. září 2015, Jakub Lachout).

Zkušební provoz elektrobusu byl v Dopravním podniku hlavního města Prahy zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. srpnu letošního roku pokořil hranici 70 tisíc kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími. Tím pražský dopravní podnik naplnil a dokonce překročil cíl dosažení ročního proběhu kilometrů srovnatelného s průměrným naftovým autobusem.

Druhým cílem bylo zcela bezemisní řešení provozu včetně využití elektrického topení a klimatizace. Životaschopnost této preferované výbavy byla dostatečně prověřena nejen v letním, ale zejména zimním období.


S vozem je dopravní podnik spokojen, testování se prodlužuje (1. září 2015, Jakub Lachout).

"Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov," uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.


Baterie se dobíjí na obratišti Želivského a v garáži (1. září 2015, Jakub Lachout).

Zcela ojedinělým je v celém projektu systém nabíjení z tramvajové sítě prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače se stacionárním galvanickým oddělením, takzvanou dobudkou, umístěnou na autobusovém obratišti Želivského. Důležitým parametrem pro zajištění optimální životnosti baterií je však i noční pomalé nabíjení a balancování baterií v garáži Hostivař.

Standardní dojezd elektrobusu s cestujícími se při využívání provozních přestávek pro nabíjení pohybuje v rozmezí 265 až 350 kilometrů, a to především v závislosti na lince, provozních parametrech a typu dne.


Interiér se nijak výrazně neliší od jiných autobusů SOR (1. září 2015, Jakub Lachout).

Cílem pro druhý rok provozu je sledování stavu a životnosti baterií a zároveň hodnocení dalších realizovaných technických úprav. V závěru letošního června byl totiž systém topení a klimatizace doplněn o tepelné čerpadlo. Vliv této úpravy na spotřebu elektřiny během letních měsíců při využívání klimatizace byl pozitivní a obdobně bude porovnáván vliv na topení. I nadále lze předpokládat další úpravy a ladění nabíjecích parametrů.

Získané poznatky z provozu elektrobusu jsou průběžně vyhodnocovány nejen v rámci dopravního podniku, ale porovnávány s obdobnými projekty v rámci odborných konferencí, ať už na úrovni Sdružení dopravních podniků ČR i zapojením do vybraných aktivit EU či Mezinárodní asociace pro veřejnou dopravu.


S vozem se budeme setkávat další rok (1. září 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!