Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Metro během výluky nahradily tři zvláštní linky

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy v neděli ukončil devítidenní výluku metra na trase C. Vlaky nejezdily mezi stanicemi Pankrác a Roztyly z důvodu opravy výhybek i samotných kolejí.

Náhradní autobusovou dopravu zajistily tři speciální linky, další pravidelné autobusové linky pak byly prodlouženy blíže k metru...


Náhradní autobusovou dopravu zajistila i linka XC (8. července 2016, Jakub Lachout).

Výluka začala v sobotu 2. července se zahájením denního provozu a trvala do ukončení denního provozu v neděli 10. července. Náhradní dopravu tentokrát zajišťovaly netradičně rovnou tři zvláštní autobusové linky a další pravidelné linky byly odkloněny.

O plánované výluce v prvních červencových dnech hovořil dopravní podnik již delší dobu. Termín byl vybrán záměrně, protože jednak velká část obyvatel Prahy odjela na dovolenou a navíc byla spojena se dvěma státními svátky. Letních měsíců dopravní podnik využívá obecně k rozsáhlejším výlukovým akcím. Tentokrát byla výluka propojena také s kompletní výlukou Karlova náměstí. Podrobnosti připravujeme.


Pohled na kolejiště u stanice Kačerov před dokončením (8. července 2016, DPP).

Dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek před zahájením samotných prací upřesnil, že opravy se týkaly stanice metra Kačerov a úseků z Kačerova na Budějovickou a následně z Budějovické na Pankrác. "Během devítidenní souvislé výluky budou probíhat především výměny dřevěných pražců, výhybkových součástí, kolejnicových vložek, kontaminovaného štěrku a vyčištění odvodňovacího systému," dodal před výlukou.

Po dobu výluky byli k dispozici na vybraných stanicích informátoři dopravního podniku v reflexních vestách, kteří cestujícím radili o tom, jak se dostat na náhradní autobusovou dopravu nebo jak jezdí návazné spoje.


Soupravy metra končily na Pražského povstání (2. července 2016, Jakub Lachout).

Provoz metra na trase C byl organizován ve směru z Letňan do stanice Pankrác s tím, že mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác byl zajištěn po jedné koleji speciální soupravou. Mezi stanicemi Háje a Roztyly pak po obou kolejích pendlovaly dvě soupravy v obou směrech. 

Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád trasy metra C si stáhněte zde.
- Jízdní řád trasy metra C ze stanice Letňany si stáhněte zde.
- Jízdní řád trasy metra C ze stanice Háje si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpp.cz).


Linka XCR byla rychlíková obdoba obvyklého XC (2. července 2016, Jakub Lachout).

Náhradní autobusovou dopravu zajistily tři zvláštní autobusové linky. Páteřní linkou v celodenním provozu byla linka XC, která jezdila v trase Pražského povstání - Pankrác - Budějovická - Pod Dálnicí - Kačerov - Roztyly. Ve špičce jezdily autobusy této linky v intervalu 3 až 4 minuty a plhodnotně tak nahrazovaly přerušený provoz metra.

Jako posilové linky pak byly v provozu linky XCR a linka číslo 800. Prvně uvedená linka jezdila jen mezi stanicemi Pražského povstání a Roztyly s tím, že pouze ve směru na Roztyly zastavovala navíc také ve stanici Pankrác. I tato linka jezdila v intervalu 3 až 4 minuty. Doplňková expresní linka číslo 800 jezdila v trase Pražského povstání - Chodovská tvrz - Mikulova - Modrá škola - Háje a v provozu byla pouze ve špičkách pracovních dnů od 6.00 do 8.30 hodin a od 15.00 do 19.30 hodin v intervalu 3 minuty. 


Speciální linka číslo 800 jezdila už od Hájů (8. července 2016, Jakub Lachout).

Několik alternativ náhradní autobusové dopravy sice na první pohled vypadalo chaoticky, ale hned v prvních dnech výluky si každá linka našla své cestující. Především zvláštní linka číslo 800 jezdila v exponovaných časech velmi vytížená, protože pro cestující z oblasti Jižního Města do centra odpadl jeden přestup z metra na autobus.

Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád náhradní autobusové dopravy XC si stáhněte zde.
- Kompletní jízdní řád náhradní autobusové dopravy XCR si stáhněte zde.
- Kompletní jízdní řád zvláštní autobusové linky číslo 800 si stáhněte zde.
  (zdroj: www.dpp.cz).


Rozmístěno bylo zhruba 60 infotabulí s popisy výluky (2. července 2016, Jakub Lachout).

Kromě toho byly upraveny také trasy některých autobusových linek. Pravidelné autobusové linky číslo 106, 113, 114, 150, 189 a 215 tak byly z Kačerova prodlouženy přes Lísek a Budějovickou na Pankrác. Kromě toho pražský dopravní podnik připomínal také alternativní spojení cestujících z Jižního Města na trasy metra A a B autobusovými linkami číslo 125, 135, 213 a 253, které kapacitně posílil. Naopak linku číslo 157 zrušil úplně.

Pro informace týkající se vždy konkrétního místa určení bylo do ulic a stanic metra umístěno zhruba 60 informačních tabulí se schematickým nákresem a základními textovými informacemi v obou uvedených jazycích. V předstihu na výluku upozorňovalo také hlášení ve stanicích metra.


Instrukce pro řidiče nechyběly ani na silnicích (2. července 2016, Jakub Lachout).

Za zmínku stojí také navigační systém pro řidiče náhradní autobusové dopravy. Pro jednodušší orientaci se tak na mnoha místech objevily přímo na vozovce instrukce o tom, kudy má jet linka XC, XCR a kudy má jet linka číslo 800. Podobné 'poznámky' na silnicích se ale neobjevily poprvé, dopravní podnik je použil již dříve.

I díky těmto instrukcím se tak podařilo zajistit absolutně hladký průběh celé výluky včetně náhradní dopravy.


Vybrané autobusové linky byly prodlouženy na Pankrác (8. července 2016, Jakub Lachout).

Dopravní podnik zahájil sérii plánovaných výluk vyvolaných výměnami kolejí a výhybek v roce 2012 na trase metra C. Od té doby dopravní podnik opravil desítky dalších výhybek. Ještě v témže roce se uskutečnila další výluka také na trase A, kdy byla měněna výhybka ve stanici Náměstí Míru. Zatím poslední výluka se před tou červencovou uskutečnila letos v dubnu ve stanici Želivského na trase metra A.

Čtěte také...
- Výhybka na Želivského se dočkala výměny (vydáno 20. dubna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Panoramatický pohled na Prahu s prodlouženými linkami (2. července 2016, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!