Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Studenti se v rámci průzkumu tlačili v MHD

PRAHA - Kolik cestujících se vejde do tramvaje T3? A kolik lidí se může namačkat do kloubového autobusu SOR? Na tyto otázky odpověděla zkouška obsaditelnosti, která se uskutečnila tento týden.

Zúčastnily se jí přes tři stovky studentů pražských dopravních škol a otestovány byly celkem 4 typy tramvají a 12 typů autobusů...


Zkouška obsaditelnosti prověřila většinu typů vozů (28. června 2016, ROPID).

Zkouška se uskutečnila v úterý 28. června, a to ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy, středními dopravními školami v Praze a dalšími dopravci Pražské integrované dopravy.

"Cílem bylo prověřit reálnou kapacitu nových dosud neměřených typů tramvají a autobusů a také porovnat současný standard s nově navrhovaným, který by měl zvýšit kulturu cestování veřejnou dopravou, tedy snížit maximální přípustný počet osob ve vozidle," vysvětlil tiskový mluvčí ROPIDu Filip Drápal. ROPID je organizací, která koordinuje dopravu v hlavním městě i Středočeském kraji.


Do této tramvaje se namačká až 280 cestujících (28. června 2016, ROPID).

Zkoušky se zúčastnilo přes 300 studentů z řad pražských středních dopravních škol a dále zaměstnanci organizace ROPID a Dopravního podniku hlavního města Prahy. Vyzkoušeny byly 4 typy tramvají a 12 typů autobusů různých délek i výrobců. Cílem zkoušky bylo vyhodnotit míru komfortu ve vozidle při různých stupních obsazenosti a stanovit takový stupeň, který bude pro cestující z hlediska kvality přepravy ještě přijatelný.


Průzkumu se zúčastnily tři stovky studentů dopravních škol (28. června 2016, ROPID).

V rámci akce byl učiněn i pokus o maximální naplnění nízkopodlažní tříčlánkové tramvaje Škoda 15T. I když je pro potřeby dimenzování linek u tohoto typu stanovena maximální obsaditelnost 130 osob, do tramvaje se vešlo 280 cestujících. Kloubový autobus SOR NB18, který je dle současných standardů plný při obsazenosti devadesáti cestujícími, pojal až 140 osob.

"S uvedenými maximálními hodnotami se však cestující v běžném provozu určitě nesetkají, návrhy intervalů na linkách se budou nadále odvíjet od významně nižších údajů," poznamenal Filip Drápal.


Došlo i na tramvaj 14T v novém faceliftu (28. června 2016, ROPID).

Na základě této akce vyhodnotí organizace ROPID jednotlivé naměřené hodnoty a na základě těchto zjištění navrhne během letošního podzimu úpravu současně nastavených standardů obsazenosti vozidel jezdících na linkách Pražské integrované dopravy.


Obsazenost se zkoušela i v prezentačním Solarisu nové generace (28. června 2016, ROPID).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!