Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Návrhy změn tramvají Pražané kritizují i chválí

PRAHA - Regionální organizátor Pražské integrované dopravy začátkem dubna představil tři návrhy, jak by mohlo vypadat linkové vedení tramvají v Praze. Všechny návrhy prakticky ihned spustily vlnu diskuse.

Jaké jsou dosavadní postřehy a názory cestujících? Co ostře kritizují a co naopak vítají? Jaký návrh je nejvíce preferovaný...


Modrý návrh základních úprav - PDF v závěru článku (vizualizace, ROPID).

ROPID 8. dubna představil dva hlavní návrhy a jeden doplňkový, které vypracoval na základě výsledků jarní ankety mezi cestujícími, nových podnětů od městských částí a na základě podzimních přepravních průzkumů. "Řekl jsem ROPIDu, aby připravil návrhy tramvajových změn i na základě toho, co budou chtít cestující, kteří městskou hromadnou dopravu v Praze každý den používají," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Nad dvěma hlavními a jedním doplňkovým návrhem se teď rozeběhnou intenzivní jednání s městskými částmi, kterým mohou lidé říci svoje připomínky, stejně jako je mohou poslat ROPIDu na adresu tramvaje@ropid.cz.


Oranžový návrh příležitostí - PDF v závěru článku (vizualizace, ROPID).

Už po téměř dvou týdnech řešili pracovníci ROPIDu několik stovek reakcí. Návrh základních úprav nevyvolal příliš mnoho reakcí, což je podle Martina Šubrta, náměstka ředitele pro městskou dopravu a marketing ROPIDu důsledek konzervativního návrhu. Výtky ale v tomto případě směřovaly na prodloužení dopoledního intervalu na 12 minut a na provoz sól v páteřním intervalu na Vinohradské ulici.

"Oranžový návrh příležitostí vyvolal největší diskusi, měl největší dosah i největší počet reakcí," uvedl Šubrt s tím, že hodně lidí ho sice označilo jako preferovaný, ale je k němu zároveň také nejvíce výtek. Největší problém je vnímán ve zrušení přímé vazby z Dejvic na Smíchov. "Hodně kritizováno je zachování řetězení linek 2 a 6 na Ortenově náměstí, což ale platí i pro současný stav i modrý návrh," poznamenal Martin Šubrt. Právě změna čísla linky prakticky uprostřed trasy je velice kritizována i v současné době.


Vídeňský doplňkový model - PDF v závěru článku (vizualizace, ROPID).

Třetí tzv. Vídeňský návrh vznikl, protože po nastínění možností páteřního řešení tramvajové sítě v Praze řada odborníků dlouhodobě volala. V praxi se ale ukazuje, že pro Prahu není příliš vhodný, protože by výrazně vzrostl počet přestupů i nároky na městský rozpočet.

Od cestujících proto získal mnoho ostrých reakcí směřovaných především na zvýšení počtu nutných přestupů, nejednotných intervalů na různých linkách a tedy také náchylnosti linek ke zpoždění. "I přesto se ale objevil určitý počet lidí, kterým se návrh zamlouval zejména díky své přehlednosti," uzavřel Šubrt. V dosahu na sociálních sítích měl tento model nejmenší dosah oproti oranžovému, který absolutně vede.


Kritiku sklidilo řetězení, tzv. převlékání linek uprostřed trasy (vizualizace, ROPID).

Vše ale nakonec může být úplně jinak. "Návrhy nejsou finální. Až po diskusi z nich vznikne v dalších týdnech jedno finální řešení," ubezpečil ředitel ROPIDu Petr Tomčík s tím, že výslednou podobu nových tras tramvají by firma ráda představila v červnu. Ke změnám pak dojde od září, ale jen v případě, že na nich bude panovat shoda.

Stáhněte si...
- Schematický návrh základních úprav (modrý) si stáhněte zde.
- Schematický návrh příležitostí (oranžový) si stáhněte zde.
- Schematický doplňkový návrh vídeňský (modrý) si stáhněte zde.
  (zdroj: www.ropid.cz).

Čtěte také...
- Kompletní informace ke všem třem návrhům (vydáno 8. dubna 2016).
  (zdroj: www.ropid.cz).


Lidem se nelíbí ani rozdělení linky 5 na větve 5A a 5B (vizualizace, ROPID).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!